Världens Sötaste

Igår fredag efter jobbet åkte jag hem till Anki och Andres och lilla Ebba! Gick och mötte dem för de var ute på promenad. Fick en första titt på jäntan där hon låg långt nere i vagnen och vilken sööting! Vi gick hem till dem och satte oss i soffan och myste. Lilla Ebba åt, skrek, sov och va lite vaken om vartannat, precis sånt som alla småbebisar gör hela dagarna lång i början *ler*.

Hon såg ut som en liten docka och så liten och söt hon var när hon kröp ihop och ville gosa med mamma och pappa! Jag skulle kunna sitta hela dagen där och bara titta på henne för de är så fantastiska! Jag vill också ha *ler*. Ska ta med mig Hjalle dit så kanske han får lite längtan efter smått...hihi!

Fick se bilder från förlossningen och dagarna efter, roligt och tack för det! Jag är så nyfiken på allt och har tonvis av funderingar. Jag blev kvar i 3 timmar och vid 17:30 var det dags att fara. Inte för att jag hade brådis därifrån men Hjalle behövde bilen, jag skulle kunnat stanna hur länge som helst, ända tills jag blev utslängd av mor o far...hihi!

Åkte hem till mamma och pappa en sväng men mamma var borta. I huset satt pappa och Jenny och Jenny ville in till Köpis så vi åkte dit. Hjalle åkte och spelade fotbollsmatch. Jenny shoppde loss lite snygga kläder och jag köpte lite fredagsgodis. Vid 19.30 kom Anders och hämtade Jenny och jag fick skjuts hem. Satte mig en stund framför teven och sen när Hjalle kom hem från fotbolllen så åkte vi till MAX och åt burgare ute i solen och sen åkte vi hem och tog det lugnt resten av kvällen. Somnade som vanligt i soffan och minns inte att Hjalle väckte mig och att vi gick och la oss i sängen.

Idag är det lördag och jag har ledig helg. Hjalle och jag sov till strax efter 9.00 och tittade en stund på teven och tog det lugnt. Sen bestämde vi oss för att åka hem till hans föräldrar vid ca 11-tiden eller lite efter och hälsa på. Vi cyklade dit men tyvärr var ingen hemma. Hjalle tyckte vi skulle klippa gräset åt hans pappa, för det är alltid pappa Ola som klipper där hemma. Och jag blev väldigt sugen på att klippa så Hjalle drog igång klipparen också klippte jag hela gräsmattan. Det var hur kul som helst plus att jag fick lite gratis motion! Det var riktigt kul! Nu ska jag nog faktiskt va snäll och klippa gräset åt mor och far nån gång också känner jag. Det tog nog ca dryga timme att klippa och jag var dyngblöt av svett efter det...najs!

Hjalle och jag cyklade hem igen så vi var hemma vid 13.00- Hjalle åkte och golfade och jag bestämde mig för att åka ut och cykla lite, älskar verkligen min cykel och det är också rolig motion! Tränar upp konditionen lite plus att det är bra för både rumpa och ben! Jag cyklade till gamla Spikfabriken i Åby där det är loppis. Men jag hittade ingenting utan cyklade vidare på lite gångvägar jag inte utforskat tidigare, roligt! Cyklade förbi Mackmyra Park och la mig ner i gröngräset på mitt smultronställe och pustade ut lite i solen. Sen cyklade jag vidare förbi Halles föräldrar men de hade inte kommit hem ännu så då cyklade jag vidare hem till mig och här är jag nu. Har fikat lite smörgås och vatten och tänkte kanske sätta mig ute på balkongen en stund. Det är rätt mycket sol blandat med moln idag men det är skönt att det är varmt! Jag har tagit hem blommorn jag planterade hos mamma och nu börjar det bli sommarfint på min balkong också med blommorna som börjar slå ut i blom!


Ebba myser med mamma!


Ebba myser med pappa!


Ebba!

Kommentarer
Postat av: Tina

Gud så pluttigt!!!! Förstår att du längtar efter en liten du också.. ;-)

Postat av: Tina

Du förresten vet inte om jag har sagt det förut till dig men jag säger det igen isåfall.. *ler*
Jo när du är ute på dina loppisrundor och så. Kanske du har lust att hålla ett öga åt mig efter en vagga??

2007-06-16 @ 16:57:31
URL: http://tiniwinisen.blogg.se
Postat av: anki.

men en sån söt bebis =) hon hälsar med en puss! blev mer skrik på kvällen igår å en sån där attack idag å...men de går ju över!

2007-06-16 @ 20:11:42
URL: http://ankibjork.blogg.se
Postat av: Jenny

Åhh, va mysigt med cykelturer, nu måste ja ta med biken nån dag så vi kan ut o cykla! =)

2007-06-17 @ 14:49:23
URL: http://katiinka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback