Vårkick

Igår var det lördag och ledig helg för mig. Pappa, jag, Jenny och Anders åkte till Falun. Jenny och jag för att gå på loppis och pappa och Anders för att gå på DAK-marknad i Falun, marknad för typ bilintresserade. Vi åkte ca 08:30 och mamma kunde inte vara med för hon hade migrän. Så hon gjorde rätt i att stanna hemma och vila. Pappa släppte av Jenny och mig på loppisen där vi strosade runt. Jag köpte en fin barnbok med typ vaggvisor i, jättesöt.  Vi fikade och när vi var färdiga med loppisen bestämde vi oss för att gå ner på stan vilket tog 10 minuter. Solen sken och det gjorde den redan på morgonen när jag klev upp. Så härligt och lördagsmorgonen gav mig årets första vårkänsla och kick!! Underbart, solen värmde, klarblå himmel och jag log och njöt! Vi gick runt på stan och kikade ett bra tag. Jag köpte en rosa PUMA-kepa på Stadium. Vid ca 12:30 kom pappa och Anders och hämtade upp oss på parkeringen vid centrum. Vi åkte hemåt mot Sandviken och jag höll på att somna flera ggr om i bilen. Solen hade gått i moln och istället började det blåsa rätt kraftigt när vi kom hem. Pappa skjutsade hem Jenny och Anders och sen åkte vi hem till mamma. Jag stannade en stund men åkte till Tina vid 14-tiden för vi hade planerat in en dejt den dagen!

Det började med att vi åkte till Dollarstore, Rusta och Jysk. Sen hem till Tina där det blev till att sjunga i micken hela tiden jag vara där! Vi sjöng "Singstar"-spelet på Playstation vilket faktiskt var hur kul som helst även för mig som inte direkt är någon bättre sångfågel...hihi!! Men det funkade ändå och var riktigt, riktigt kul!!! Och varmt blev det eftersom man tog i och ansträngde sig med mage och röst hela tiden. Vi sjöng nog i närmare 1 timme och vid 16:40-tiden var jag tvungen att säga hejdå för Hjalle och jag skulle äta kvällsmat med hans pappa kl 17:00

Jag åkte till Ola och Hjalle var redan där och hjälpte till med maten. Det bjöds på pasta med kalkon och morotsstuvning, gott!!! Hjalle och jag stannade kvar ett tag men åkte sen vidare hemåt där jag ser att Hjalle har spenderat dagen med att städa lägenheten!! Åååhh... sånna gulliga saker blir man glad av *ler*

Vi tog det mest lugnt igårkväll och kollade på teve och åt lite gott. Ja iaf jag, Hjalle är duktigare än mig med både maten och godis, han sköter sig riktigt fint. Men jag har blivit lite duktigare jag med. Det får bli godis på helgerna och då inte så mkt så det räcker i flera dagar. Till maten äter vi  mkt grönsaker och försöker äta så mkt fullkorn av allt som vi vill ha till. Bättre har det blvit och ska försöka hålla i den har vanan länge nu hade vi tänkt =)

Idag vaknade jag till en skön söndag. Vaknade 9:00 och låg och drog mig i sängen länge och väl till jag kände att jag var pigg nog att kliva upp. Skönt när man kan ligga kvar och vakna till riktigt ordentligt istället för att flyga upp på direkten när väckarklockan ringer om vardagarna. Jag njuter stort av alla lediga mornar då jag får vakna upp som jag själv vill.

Jag steg upp efter ett tags gosande och kelande med Hjalle. Vi åt frukost och jag gjorde mig iordning för kl 10:50 kom Jenny och hämtade upp mig för vi skulle in till Estraden och gå på Antik och Samlarmässan. Vi kom dit till 11:00 prick och gick igenom på 1 timme. Hittade ingenting där alls. Träffade på mamma och Bodil som också var där och strosade runt. Jenny och jag hade gått igenom kl 12:00 och bestämde oss då för att åka ner på stan en sväng då vi ändå var i krokarna. Körde iväg opch parkerade och tog en liten kort promenad till stan där vi strosade runt. Jenny hittade ett par tuffa braller och en vårjacka plus en "vinterkepa" som jag köpte samma. Vi hade en rikigt rolig systerdag på stan som vi bestämde oss för att göra om snart =). När vi kände oss nöjda i Gävle åkte vi till Köpis där vi kikade in på Stadium och Lindex. Såg på Willy´s att glasstruten "TopHat" har kommit tillbaka, vår favoritglass då vi var små! Vi kunde såklart inte undvika att lämna affären  utan att testa barndomsminnet nu när det återkommit till oss!! Satte oss i bilen och njöt av vår älskade TopHat-strut och såå glada över att den toppennyheten är tillbakak perfekt till sommaren *ler*

Jenny skjutsade hem mig och åkte sen hem till sig. När jag kom hem var inte Hjalle hemma. Jag satte mig ner framför teven och kollade på filmen "Ciderhusreglerna" eller vad den heter och den var riktigt bra. Satt och myste ihopkrupen i soffan och lät solens strålar nå mig genom fönstret och lysa upp mitt rum. Hjalle kom hem strax efter 17:00 och jag hade suttit närmare 1 timme i telefonen med mamma och Jenny om vartannat. En riktigt trevlig timme *ler*.

Hjalle och jag har nyss ätit mat. För mig blev det falukorv med makaroner och paprika och morot. Hjalle gjorde något mkt mer nyttigt! Köttfärs med bambu, kidneybönor, champinjoner, paprika och nåt mer.

Nu till kvällen blir det lugnt. Ska kolla på en film nu som har börjat nyligen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback