Berätta Om

I helgen blev det grillat hemma hos mamma och pappa. Blåste lite så vi satt inne och åt men va gör det! Var en del hos mamma och pappa både lördag och söndag. Sällskapade Jenny lite som har opererat ögonen och mest bara kunde ligga ner i soffan och blunda. Men nu kan hon titta iaf och kunde visst också se texten på teven utan problem vilket hon tyckte var rätt roligt =) Glad för din skull syrran att du äntligen slipper de där glasögonen, va duktigt av dig att du vågade dig på operation och att den gick så bra även fast du såg konstiga gubbar där ett tag...hihi!!

Idag började vårat nya schema vilket innebär att vi istället för att börja 15:00 så kommer vi att börja 12:30 när vi ska jobba eftermiddag/kväll. I och med det får vi 2 extra lediga dagar vilket jag såklart inte protesterar mot.  Jobbet går bra för övrigt, lite trötter dock och känner nog av min första down-period. Känner att tålamodet börjar tryta och jag har känt mig rätt lättirriterad på jobbet vilket inte alls är likt mig. Känner att jag behöver lite påfyllning av energi...nån som vet var man hämtar sån? Nämen jag har på sistone verkligen känt av vad det här jobbet tar på krafterna mer än vad jag trodde. Alltså inte fysiskt utmattande men psykiskt... Är väldigt trött i huvudet emellanåt efter alla samtal med de boende som alla vill ventilera sitt...samma sak om och om igen...samma veva..  Jag gillar verkligen mitt jobb men jag känner att jag inte har så mkt energi och då heller inte så mkt vilja till så mycket just för stunden. Men nånstans fylls väl min entusiasm, positivitet, glädje och energi på så småningom. Det går ju upp och ner. Bara att acceptera. Men jag brukar inte känna mig så stingslig och irriterad på allt och alla.

Jag blev för den delen tillfrågad att följa med syster min till Sthlm för återbesök på kliniken den 30:e maj så det har vi spikat! Jag har tagit ledigt åsså åker hon och jag ner med 7:00 bussen och tar en heldag shopping i storstan innan hon 16:15 ska på besöket. Efter det strosar vi runt lite till och hoppar sen på 18:30 bussen hem till kära Sandviken igen! Funderar på om jag kanske ska ta ledigt dagen efter också, det vore rätt skönt...hehe! Och eftersom jag har några extra semesterdagar till att ta ut  så varför inte! Idag fick jag reda på att de förlänger mitt vikariat till och med augusti ut och inte månad för månad (om man inte hört nåt annat) som det är nu. Det känns skönt. Papper skulle skickas hem som jag får skriva på så det känns super! Vet jag att hela sommaren är räddad iallafall och jag fyller på med fler LAS-dagare vilket är skitabra!

Förutom detta har jag engagerat mig rätt mycket i att jobba med material inför Psykiatrimässan som hålls i Konserthuset i Gävle imorgon tisdag den 8:e maj samt onsdag. Vi ska stå som utställare för Smassens 47 och jag har jobbat fram några fina bild/text-kollage som beskriver vårat boende. Det ska sättas upp på en vikvägg vi ska ha bakom oss så gästerna som kommer och besöker mässan ska kunna titta på och läsa. Känns roligt att jobba lite praktiskt också och speciellt med text och bild och form som jag älskar!

Vi ska få gå på mässan och lyssna till olika föreläsare under båda dessa 2 dagar vilket jag tycker är jättebra! Kommer alltså vara på konserthuset både tisdag och onsdag nu och gå på olika seminarier samt stå lite i vårat mäss-bord. Var och köpte massvis med cider och fruktcola som vi ska bjuda på under dessa dagar!! Så välkomna!

På fredag har Hjalle och jag tänkt att vi ska åka till Sthlm och hälsa på Emilia och Saman, var så länge sen sist nu att det börjar bli dags.

Näpp, nu måste här göras ett toabesök, tjing!

Kommentarer
Postat av: anki.

men va trevligt att du uppdaterat lite, började sakna dig lite här vid datorn =) roligt att få förlängt på jobbet också! lät ju kul med mässa, sånt man borde gå på ju!! kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback