ett steg närmare

Idag frågade jag Anki om hon skulle vilja följa med mig till 2 olika tatueringsstudion i Gävle för jag har lite frågor att ställa och vill få en "feeling" av de olika ställena och av själva tatueraren. Har nog bestämt mig rätt säkert för att göra mina änglavingar mellan skulderbladen nu! Jag åker in på lördag för att ta reda på mer och förhoppningsvis känns allt bra och jag kanske tom lyckas få en tid för tattoo!! Känns spännande!

Igår var det dags för Jennys och min shoppingresa till Sthlm. Bussen kom och hämtade upp mig 07:10 och Jenny hade stigit på i Sandviken och jag hoppade på alldeles utanför min entré, så himla perfekt!

Bussresan dit gick väldigt bra och den var så lugn, behaglig och trygg så! Tack för det busschuffören! Jenny och jag var oroliga för att vi skulle få regn hela dagen i Sthlm så vi hade tagit med oss ett varsitt paraply. Men vi hade turen med oss och regnet upphörde i Sthlm och vi hade en molnig men totalt regnfri dag och det var rätt skönt i luften så det var helt okej! Jenny och jag strosade runt på alla möjliga klädbutiker och prylbutiker. Vi vandrade runt i gamla stan och åt där och när klockan blev 16:15 hade Jenny tid på ögonkliniken så vi gick mot Strandvägen och kom dit i lagom tid. Läkaren konstaterade att läkningen hade gått bra och det såg ut som det skulle och Jenny skulle få en ny tid i oktober, november nån gång igen!

Jag köpte 2 par jeans och ett skärp och kände mig väldigt nöjd med det. Jenny hittade lite linne och tröjor och var supernöjd hon med, så kul och trevligt vi hade det! Dagen sa som vanligt bara svisch när man shoppar i Sthlm och vid 18-tiden gick vi till terminalen där vår buss skulle avgå 18:30. Vi var båda rätt möra i ben och kropp så det kändes skönt att få sätta oss på bussen som kom ca 18:10. Bussresan hem gick även den väldigt bra och jag tackar även denna trevliga busschaufför för en behaglig resa hem från Sthlm.
Men allra mest tackar jag föstås min älskade systeryster för en toppendag i storstaden! Tack!

Jag kom hem 21:00 och Hjalle hade då precis lagat lite makaroner och köttbullar som vi smaskade i oss. Sen blev det en stunds tv-tittande och jag somnade nog tom där i soffan. Men tillsist kröp vi i säng.

Hjalle åkte till jobbet vid 8-tiden idag och jag somnade om och sov gott till 10:20 vilket var otroligt skönt!
Idag har jag inte gjort ett skvatt! Känns lite trist men jag ska väl försöka slappna av och känna att det är lite mysigt och skönt att bara sitta inne och titta på regnet där ute. Ska försöka mysa lite =).

Nu är jag ledig ända tom söndag vilket känns som total lyx! Det längsta jag varit ledig sen jag började jobba, 5 hela dagar!


Så här ser min vecka ut:

V.22
Måndag 28 maj: 7.00-16.00
Tisdag 29 maj: 7.00-16.00
Onsdag 30 maj: Ledig (sem) Till sthlm med Jenny
Torsdag 31 maj: Ledig (sem)
Fredag 1 juni: Ledig
Lördag 2 juni: Ledig
Söndag 3 juni: Ledig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback