Avkoppling

Igår var det fredag och jag var ledig. Skjutsade in Hjalle till jobbet till 08:00. Sen åkte jag hem och åt frukost och bestämde mig för att åka hem till villan i Västanbyn och låna bubbel-badkaret!

Ringde pappa och frågade om det var okej att komma å bada lite och det var det. Så jag åkte dit till 10.00 och pappa hade börjat fyllt badkaret så jag låste in mig i badrummet vid 10-tiden och där stannade jag till ca 11.30 och bubblade, lyssnade på musik, "dök" ner i bubbelpoolen och lekte runt som små barn oxå gör..haha! Det var riktigt avkopplande och min rygg fick skön massage. Fasen vilken lyx det är att ha sånt badkar, måste ju låna det oftare.







När jag bubblat klart duschade jag och sen slängde jag mig ner i soffan och tittade lite på teven och mamma och Jenny kom hem sen och jag åt mat som jag hade med mig sen igår, lasagnette. Pappa åkte till jobbet och jobbade eftermiddag. Mamma lånade min bil och hämtade Anna och ungarna vid ca 15-tiden för de skulle äta ihop och sen skulle grabbarna sova över. Jag stannade en liten stund och umgicks med dem innan jag åkte därifrån vid 17-tiden. Då åkte jag ner till stan och gick in på Trivsamt och köpte en superfin badrumshylla, åååhh jag är så nöjd!! In med den i bilen och sen hemåt och fixa och dona lite i badrummet.



Åkte och hämtade Hjalle i stan klockan 18.30. Vi åkte hem till hans mamma och pappa en kort sväng och tog med oss ett badkar i bilen som Niklas skulle köpa. Shit vilken stor bil vi har, i den får allt plats tror jag!! Sen åkte vi till Sandviken och gick in på
Daisýs och åt. Jag åt Sibylla Meal. Klockan blev ca 20.30 då vi åkte till Niklas och kånkade upp badkaret för alla dessa trappor. Men det verkar som att Niklas får lite extra jobba med att få in badkaret i badrummet för dörren var visst för liten...kul! Men in skulle det...haha!

Vi kollade på filmen "American Gangster" och den var väl okej. Jag var rätt trött så jag tror till och med att jag somnade till lite där jag låg i soffan. Hjalle och jag stannde till 01.00 och då var det dags att säga tack och hej. Vi åkte hem, lugnt och försiktigt för det hade snöat hela eftermiddagen och snön låg kvar och det var isigt på sina ställen. Snön ligger kvar även idag.

Hjalle hade ställt klockan på 09.20 idag för han skulle spela fotboll 10.00 på Brynäs. Jag skyndade å göra mig iordning också hakade jag på in till stan för att kolla lite i affärer. Gick och strosade fram till 12.00 men köpte ingenting. Blev bara så jäkla irriterad på mitt elektriska hår!

Hjalle hämtade upp mig när han tränat klart och sen åkte vi hem och lagade mat, vilken vi nyligen slängt i oss. Tror jag vill åka och kika lite på Köpis idag också, skönt att få gå inomhus istället för ute på stan nu när det är rätt kyligt och man blir så rödsprängd och ful i hela fejjan..haha!
Nu ska jag njuta av min lediga helg!

Kommentarer
Postat av: Tina

Ja visst är det härligt när man fyndar på Tradera.. :-)

Vilken fin badrumshylla du köpte.. :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback