Bra start iallafall!!

Segade mig igenom dagen på jobbet idag. En riktigt måndag idag. Blev aldrig riktigt ljust ute utan det var mest grått och snöigt. Gjorde dock lite småärenden, följde med en boende på besök på hälsocentralen samt handlade lite åt en annan. Efter jobbet hade jag och Johanna gett oss tusan på att sätta igång med träningen igen nu när det faktiskt blivit ett alltför stort glapp sen sist. Vi skulle träna spinningstyrka klockan 17.30-19.00 men vi hann med ÖB, Dollar och Rusta innan eftersom vi slutade 15.30. Men vi var trötta och egentligen inte alls intresserade av att strosa i affärer just men tiden måste ju fördrivas på nåt vis :).

Vi åkte till Jernvallen till 17 och bytte om i lugnan ro och satte oss sen och väntade på att klockan skulle bli halv sex vilket den såklart blev tillslut. In och norpa platsen längst in, längst bak! Tog fram cykel, bräda, madrass, hantlar och stång och sen körde vi igång. Fy fasen va jobbigt det var! Jag märkte definitivt att det var ett tag sen sist jag satt där och trampade. Men jag kommer väl igen fort antar jag om jag håller igång med lite jämnare mellanrum nu. Hur som helst var det roligt och kändes bra för kroppen och jag blev pigg som en "piggelin" efter passet.

Skjutsade Johanna till bussen, sen åkte jag hem till mamma och pappa och hämtade med mig lite tvätt innan jag åkte vidare hemåt i snöyran som gjorde att jag knappt såg vägen jag åkte på. Fick puttra i 50 vägen hem. När jag kom hem lagade jag mat, det blev pölsa och potatis med rödbetor, mums! Fick en låda till jobbet imån också, perfekt! Sen blidde det en dusch med levande ljus, underbart mysigt och inte starkt och hemskt som taklampan. Hjalle är i stan hos en kompis och kollar på fotboll tror jag det var, ska åka och hämta honom klockan 23.00 snäll som jag är. Fast egentligen borde jag ligga i sängen och sova då eftersom det är jobb imorgon igen. Men jag har ju tur att få vara i köket hela dagen imorgon vilket inte är så värst ansträngande..hehe!

Nu kan jag med gott samvete längta till helgen då jag ska mumsa på en Nonstop-chokladkaka igen för den blev verkligen en hit för mig, vilken god smak!! Ska ju träna igen på torsdag så den här veckan ska jag vara mycket duktigare än förrra, så det så!
image494

Kommentarer
Postat av: Tina

Vad härligt att du kommit igång med träningen igen!!
Måste ju prova Non-stop marabouchokladkaka jag också när du säger att den är så gudomligt god.. :-D
Man lär ju offra sig.. hehe!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback