Höstmys

Min jobbarhelg som varit gick bra. Lite smått trötter bara och gäspig men inget man dör av direkt! I måndags och tisdags var jag ledig och tog det bara chill! Gjorde inte ett dugg egentligen fast det säkert fanns massvis jag behövde göra, som jag vet att ajg "borde" ha gjort. Skjuter det på framtiden så länge. Måste rensa bort blommorna på balkongen, städa, skruva upp en hylla och plocka undan och dona lite. Köpa nya gardiner och lite smått och gott i inredningsväg. För nu när hösten är här vill jag spendera många mysiga timmar i mitt hem med tända ljus, gosa med mjuka kuddar (och Hjalle såklart!) och bara ta det lugnt och vara och njuta av mitt hem. Det är såhär på hösten man blir pysslig igen och vill hålla på och förgylla sitt hem *ler*

image457

Men jag får ta tag i saker och ting i mitt sakta mak, tillsist ska väl saker och ting bli gjorda..hehe! Som sagt så var måndag och tisdag 2 sköna dagar på så vis att jag inte behövde göra nånting. Tränade spinning/push på måndagen vilket var skönt. Sen igår åkte jag in till Johanna för vi skulle testa spinning på Korpen för hon hade 2 gratispass där. Men sen såg vi att man var tvungen att boka alla pass även fast det står att de har drop-in. Tyckte vi va lite konstigt för då borde det ju inte kallas drop-in, eller är det vi som är helt ute och cyklar?! Hur som helst var det fullt på passet så det sket sig totalt med träningen, fuck! Vi bestämde oss för att ta en promenad istället så vi gick längs med Alderholmen-in på Brynäs lite och sen tillbaka till Johanna. Vi var ute och snurrade i 1 timme. Sen slängde vi oss ner i hennes soffa en stund och Hjalle kom och hämtade mig kl 19.00. Då åkte vi till Willy´s och storhandlade, gick runt i butiken i 1 timme och plockade på oss varor och jag passade på att unna mig lite "lördagsgodis" eftersom mån å tis fick bli min helg *ler*. Skönt att ha lite mat hemma så man slipper springa ner till affären stup i ett. Nu har man så man klarar sig ett tag!
image457
Idag var det rätt segt på jobbet. Fick äran att gå in till en rätt krävande dam. Inte fysiskt utan psykiskt krävande. Vi vill att hon ska göra saker själv, som att ex klä på sig, tvätta sig i duschen med mera. Vi ska ju inte göra saker och ting bara för att brukaren inte orkar eller har lust med att göra det själv. Men varje dag är det samma trugande visa som tär på krafterna. Här är det motivering vi pratar om men ibland får man bara skit för att man försöker hjälpa och det är verkligen droppen som får bägaren att rinna över! När man är där i ca 1 timme och erbjuder hjälp (med det hon faktiskt behöver hjälp med) men får höra att "varför hjälper du mig inte" blir man rätt less. När jag hjälper henne med att klippa naglarna i duschen så kläcker hon ur sig "men hjälp mig då varför tänker du inte hjälpa mig" så kan man inte tänka annat än att "men herregud vad tror du det är jag håller på med då, sitter ju förfan på knä å klipper dina jävla tånaglar!!" Så säger min röst i huvudet men jag får lägga band på mig så att jag inte kläcker ut mig det, så självklart uttrycker jag mig bestämt men vänligare och uttrycker mig inte ritkgit som jag säger i mitt inre. Men fy fan så jobbigt rent psyksikt det kan vara vissa dagar, bara ett fett jävla urk!!!! Hon sög musten ur mig redan på morgonen och sen fick jag aldrig tillbaka den.. Hoppas jag känner mig påfylld med energi inför morgondagen.

Idag efter jobbet tog jag och Johanna en promenad på ca 50 minuter i rask takt. Sen skjutsade jag hem henne och åkte och hämtade Hjalle vid 16:45. Han var på shoppinghumör så vi åkte till Stadium både i Gävle och Valbo för han var ute efter skidställ. Han hittade allt han behövde och kände sig så nöjd så! Vi var på vift i sportbutikerna rätt länge och när vi kom hem fick jag äntligen laga mat, va så hungrig! Jag lagade korvstroganoff och ris och det var mumma det vill jag lova! Nu ska Hjalle glo på fotboll, Sverige-Irland tror jag visst det var. Få se om jag slänger mig i sängen istället och glor på nåt annat.

Tror det iaf..hihi

Kommentarer
Postat av: L

Tuff blogg:)

Postat av: Oh lala lia

vilken fin blogg

2007-10-17 @ 20:35:15
URL: http://metrobloggen.se/sunshine
Postat av: Anna

Va kul att ni gillar bloggen, har precis gjort om designen lite och gillar den skarpt jag med =)

2007-10-17 @ 20:46:25
URL: http://levinda.blogg.se
Postat av: Tina

Ja sånna där krävande personer som bara suger musten i en är tufft att ha och att inte då säga nå olämpligt....
Hoppas dagen imorgon blir bättre för dig!!! Nån annans tur att gå in till denne person tycker jag allt.. :-D

2007-10-17 @ 21:57:22
URL: http://tiniwinisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback