Nyvaken

Då va det fredag idag och jag har nyss vaknat. Skönt att sova ut när man är ledig, klockan är runt 10 nu. Hjalle är på jobbet och väntas åter till eftermiddan/kvällen. Jag har inget planerat vilket kan kännas skönt. Ta dagen precis som den kommer och göra vad jag vill. Eller jag kom på att jag har tvättid mellan 16-21 idag, har jag för mig iaf. Blir så väldans mycket lort här hemma. Hjalle tränar massa varje dag, jag har börjat träna, massa handdukar och andra kläder som ska tvättas. Mycket blir det iaf och vi är bara två än så länge! Hur sjutton kommer det att bli när familjen utökas i framtiden, då kommer ju jag att få bo i tvättstugan! Efter jobbet igår var Johanna och jag ut och promenerade lite på Hälsans Stig i Sandviken. Var ute i ca 45 minuter eller nåt. Sen åkte jag hem till mamma och pappa och tvättade lite och tog med mig lite tvätt jag hade tvättat dagen innan då jag jobbade kväll.

Veckan på jobbet har gått bra och fort! Väldigt fort har den gått när man tänker på att jag har jobbat mån-tor. Fort och sen var det helg med långledigt. Börjar inte förrens kl 12:30 på måndag, känns urskönt!

Igår när jag kom hem från mamma och pappa var Hjalle ute och käkade med ett gäng kompisar. Jag fick äran att rensa undan i avloppet under badkaret för det hade blivit stopp där igen. En kladdig, svart/grön/grå massa med hår och grejer rotade jag fram och spolade ner. Fy fan va äckligt det är och lukten är inte vidare mysig den heller. Men nu va det gjort och stoppet ska vara borta och vi kan duscha igen utan att vattnet läcker ut på hela badrumsgolvet.

På morgonen igår var jag till Sandvikens Bilservice och lämnade in bilen kl 08:00 för att de sklle göra en fram och bakvagnsinställning på bilen. Traskade till jobbet vilket tog ca 30 minuter och hämtade bilen vid 11 igen. Nu ska min bil vara i topptrim! Nya däck och nyinställd, helt perfekt! Men kalaset var ju som sagt inte gratis, 5000:- fattigare blev jag men det är väl så när man har bil. Man får räkna med att punga ut med lite klirr ibland.

Undra ja om jag ska duka fram en mysig frukost till mig själv och bara ha det bra i soffan, framför teven ett tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback