Tisdag 30 okt

Snart november. Sen december och jul! Jag längtar och hoppas att jag kan vara lite julledig. Har ansökt om semesteri jul/nyår och hoppas det går att lösa. Annars jobbar jag absolut hela jul och nyår och det är jag inte vidare sugen på faktiskt. Julen är och har alltid varit otroligt helig för mig! Då är det familjen som gäller 100% och inget annat :) Screw arbetet!!!

Och vi har bokat tid för vår pepparkaksbaks-tradition! Fredagen den 30 november bakar jag, Jenny och mamma peppisar i Västanbyvillan som det är gjort sedan urminnes tider då jag var superliten tjej *ler*. Jag kommer aldrig bryta den här traditionen, jag älskar den lika mycket nu som vuxen som då jag var liten och så ska det förbli!

Nu har jag gjort mitt för idag. Har rensat ute på balkongen och det är ett riktigt trökgöra nu när hösten är kommen! Tömde alla krukor på vissna blommor och jord i stora svarta plastsäckar, blev 2 st. Slängde iväg säckarna. Bar sen in alla krukor och blomlådor till badrummet, la dem i badkaret och tvättade bort alla jord och smuts. När de sen hade torkat bar jag ner krukor, balkongbord och stolar ner till förrådet igen där de får ligga tills det blir sommar nästa gång. Passade på att kånka ner lite annat bråte också som jag inte vill ha liggandes i lägenheten. Egentligen borde vi sälja av en del som vi har där nere som möbler och så men att det ska vara så svårta att ta tag i sånt! Men nu har jag iallafalla fått balkongen undanröjd, det som jag har skjutit framför mig i evighet. Men nu så.

Men nu vet jag inte vad jag ska hitta på mer av den här dagen. Blir lite så att är man ledig för länge blir man för trött istället för att vara pigg och göra en massa. Igår gjorde jag inte ett skvatt och idag händer det väl inte mycket mer heller antar jag. Men det är väl skönt att inte ha några "måsten" utan bara få slappna av och sitta som paralyserad framför dumburken ibland..ha!

Hjalle och jag var på bio igår kom jag på. Var och såg nya filmen
1408. Rätt bra faktiskt men har kunnat vara lite bättre. Kändes som att vad som helst kunde hända i det där rummet. Det var liksom inte bara spöken eller andar utan helt plötsligt fylldes rummet med vatten och det ändrade form och massa konstiga grejer som man inte fick nåt grepp om. Skulle kanske varit bättre om det renodlat handlat om spöken och inte massa konstiga saker som att det vattenfylls och så. Men för det var den inte dålig.



Imorgon är det onsdag och jag och Johanna ska ha tjejkväll! Vi jobbar dag imorgon och sen åker vi in till henne och går på stan, hyr film, lagar mat och kanske till och med äter nåt gott till filmen. Sen sover jag över där och vi tar bussen till jobbet dagen efter då vi jobbar kväll. Låter helt perfekt och ska bli mysigt och skoj!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja gud så härligt och roligt med pepparkaksbak!!! Smaska lite mumsig deg medans man bakar, hihi =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback