Social helg

Helgen hittills har varit väldigt bra. Har träffat vänner och familj mest hela tiden vilket känns jätteroligt!

I fredags slutade jag jobbet 12.30. Åkte hem till pappa och åt en Billys panpizza sen gick jag hem till Anki och hälsade på hela familjen som var hemma! Gosade massa med Ebba och lekte och skojjade, så mysigt! Tack för att jag får komma och gosa med er *ler*. Jag stannade ett bra tag, (kanske alldels för länge, jag vet inte..hihi), men gick hemåt till mamma och pappa klockan 17.15. Har för mig att jag stannde ett tag innan jag åkte till stan och hämtade Hjalle. Vi var sugna på Kinamat och skulle åka till lilla "Kinavagnen" och köpa hämtmat men det var sån dryg kö att vi inte orkade. Bestämde oss för att åka till MAX men när vi kom dit var det den värsta kön jag nånsin sett där också...åååhh!!! Hungriga som bara den sket vi i utematen och stannade för att hyra film men det gick riktigt dåligt för oss på den fronten också, hittade ingen vi ville se så gick tomhänta därifrån och fick förlita oss till teven den kvällen. När vi kom hem värmde vi på lite pasta bolougnese. Fick funka. Sen blev det teven till ca 22.00 då vi båda var jättetrötta och gick och la oss....

Igår var det lördag och jag, mamma och Jenny åkte till Falun och gick på loppisen. Min väckarklocka ringde rätt tidigt och jag gjorde mig iordning och åkte till mamma till 7.45. Jag lämnade bilen där också åkte vi i mammas. Stannade till och hämtade upp Jenny vid 8.00. Kom till loppisen vid 9.00 och dags att börja fynda. Mamma hittade 2 par gardiner, tvålkopp, en porslinsängel och nå gardinhållare. Jag hittade inte mer än ett pussel på 500 bitar. Jenny köpte en jacka att ha i stallet. Jo både jag och Jenny köpte ett varsitt mobilsmycke oxå. Vi fikade lite och klockan 10.30 hade vi gått igenom loppisen och då var det dags att åka hemåt. Stannade till på en Outlet först där Jenny hittade en tröja till Anders. När vi kom till Sandviken stannade vi till på Coop (gamla Prix) och handlade sen skjutsade vi hem Jenny. Hon undrade om jag ville följa med henne på gårdsauktion i Järbo idag vilket jag ska.

Mamma och jag åkte hem till Västanbyn och mamma gjorde makaroner och köttfärsås, mumsfillibabba!!! Sen målade och fixade hon med kökssoffan och sandpapprade fram den grå färgen under så den ser sådär gammal och nött ut, jättecharmig blev den! Jag låg inne i vardagsrummet och kollade på teve och låg framför brasan mamma hade tänt. Jag passade även på att köra 2 maskiner tvätt eftersom jag hade lite kläder med. Tina ringde vid 13-tiden och undrade om jag ville kika förbi senare på eftermiddagen. Hon var lika som jag sambolös igårkväll. Hjalle var ju på nån ploj -friidrottstävling med några polare och så skulle de käka och ha lite fest på kvällen. Jag åkte hem till Tina till ca 16.30 tiden och då åkte vi till Coop och köpte godis!!! När vi sen kom hem till Tina åt vi lite innan vi slängde ner oss i soffan och babblade, kollade teve och mumsade godis, choklad, jordnötsringar och vindruvor!! Mums vilken lyckad kväll..hehe!!

Jag stannde kvar till 22.00 då Hjalle hade ringt och ville ha hämtning vid 22.20 vid Alderholmen, vid Limöbåten närmare bestämt. Så efter en kanonavslutning på kvällen var det dags att åka. Hämtade upp Hjalle som stolt visade upp några medaljer han hade vunnit på tävlingen..haha! Han hade haft det jättekul så det var bra. Vi åkte hem och jag var såå trött. Slängde mig i säng på en gång...Zzznark!

Idag är det söndag och jag vaknade 8.40. Har precis ätit frukost och ska klä på mig och göra mig iordning innan jag ska hämta upp Jenny kl 11 också åker vi till Järbo och går på auktion! Det har inte jag gjort sen jag jag följde med mormor och morfar på auktion när jag var liten.

Vilken bra helg det har varit! Jag har umgåtts nära och kära hela helgen vilket känns toppen!!

Och avslutningsvis ikväll blir det middag med svärföräldrarna!

Kommentarer
Postat av: anki & ebba.

Nej men så klart stannade du inte för länge heller!! Var bara skojs!!!

Postat av: Tina

Tack för sällskapet igår. :-)

2007-09-09 @ 12:57:07
URL: http://tiniwinisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback