Madonna No. 1

Ännu en dag med sol visade det sig vara idag. Härligt, härligt!

Idag efter jobbet åkte jag också hem till mamma lika som jag gjorde igår. Igår eftermiddag satt vi ute på altanen och solade och hade det gött :)

Idag när jag kom blåste det en aning så vi satte oss aldrig ute på altan. Istället gick mamma ner till växthuset och jag gick upp i mamma och pappas uthus och rotade lite bland gamla fönster bland annat.

Och där får jag se ett skruttit litet fönster som visade sig vara ett gammalt dassfönster från dasset som tydligen funnits i uthuset förr. Rolig info! Jag kände att jag nog kan göra nåt fint av det där fönstret så jag frågade mamma om jag kunde få det vilket jag kunde! Tog fram stålborsetn och skrapade bort gammal falu rödfärg så gott det gick. På andra sidan var det turkos färg. Fönstret ska såklart målas, i vitt förstås!
image1220
image1221
När jag väl satt där på huk utanför växthuset började värmen komma och blåsten avtog. Det blev jättevarmt och härligt ute, av med långaärmaden! Klockan 17.00 åkte mamma och jag till Storsjöstrand och kikade lite- de har ju så mycket fint där! Men det mesta var lite för dyrt för mig så jag nöjde mig med 2 silverhjärtan och 2 silverkottar att ha som prydnad här hemma. På hemvägen stannade vi till på Statoil och mamma bjöd på glass, min första glass den här våren! En Daimstrut blev det och gud så gott det var! Vi slog oss ner på en bänk i solen och riktigt njööt! Sen skjutsade jag hem mamma och åkte hem. Och sen har inte så mycket mer hänt än att jag blitt sittandes här vid datorn :)

Utanför min dörr står ett stort paket när jag trippat upp alla trappor till min dörr. Har beställt en jättevacker madonna på en blogg och den kom idag, så här fin är den!!!
image1218

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback