Valborgs-fundering

Vill först och främst passa på att önska alla en glad och trevlig Valborg!! Hoppas ni hittar nån mysig kase nånstans djupt inne i skogarna som ni kan njuta av senare ikväll :)

Själv ska jag jobba 12.30-21.00 idag så det blir inge vidare Valborgsfirande för mig direkt, ja förutom vad som nu händer på jobbet. Inget speciellt tror jag. Vi kommer väl höra några pang och bom lite här och var från alla dessa fyrverkerier som folk njuter så av.

Själv hade jag nästan hoppats på att få vara ledig just idag för jag tänkte överraska Hjalle med att följa med till kasen som finns här där jag bor, han har nämligen försökt få mig med på den de 2 senaste åren men jag har inte varit det minsta intreserad och istället föredragit tv-soffan :). Men, men, jag får väl vänta tills nästa Valborg!

I måndags var Hjalle och jag på vår första husvisning här i trakterna. Det var roligt att få gå omkring och snoka i alla vrår...hihi! Men huset var inget för oss, mkt mindre än vi tänkt det och så låg det på tok för nära både motorväg och vatten. Ingen bra kombination för framtida barn. Det huset släppte vi. Ska på husvisning igen nästa vecka på ytterligare ett till hus här i krokarna. Det ser väldigt fint och mysigt ut med stor inglasad altan samt "vanlig" altan. Lagomt stort kök, matsal, härligt rymligt vardagsrum med öppen spis och det verkar helt enketl bra. Ska bli roligt att få gå och kika lite.

För övrigt har jag en fråga till alla er inredningstokiga där ute. Jag älskar ju loppisar och kommer hem med en hel del fynd och "måste ha grejer" varje vecka. På nåt sätt håller Hjalle ut och tycker att det här med inredning är min grej och det får jag bestämma över. Men jag har ändå fått en liten känsla av att han börjar tycka att det blir mkt grejer, och jovisst antalet inredningsgrejer bör ju öka då jag ständigt kommer hem med nya härliga saker jag bara inte kan vara utan :). Det enda han tycker är jobbigt är att det blir så drygt att städa när det är massa grejer på golvet som ska dammsugas samt på fönsterbrädan, hyllor och skåp som ska dammas. Därför hör väl städningen till mig också kan man säga eftersom det är jag som orsakar prylkaoset..hihi! Annars tycker han det blir fint och mysig och det är ju bra det :). Och jag lovar att det kommer bli bättre när vi får hus och så oändligt mycket mer utrymme :). Nu lever ju vi ju ändå på blott 66 kvm och jämför man det med ett hus är vår lilla lägenhet bara en fis i rymden :). Längtar verkligen till hus nu!

Sååå, till min fråga? Vad gör ni av alla saker som ni lika som jag alltid fyndar? För man vill ju inte kasta nåt "gammalt" bara för att nåt nytt kommer in. Har ni stora förråd eller skåp där ni förvarar allt ni inte använder för tillfället och har det där som ett "byta-ut" -skåp tills det är dags för just de grejerna att se dagens ljus igen på ett vackert nött bord eller dylikt? Som tur är har jag rätt många bra stora skåp som slukar hur mkt grejer som helst, så än så länge är det ingen fara på taket! Också brukar jag dumpa av lite kassar med färdiganvända prylar hos den lokala loppisen här i trakten där de tar emot grejer och säljer de till förmån för hemlösa katter de tar hand om. Det är ju bra! Jag brukar se mycket av mina grejer när jag går där på loppis om helgerna...hihi!

Och vad tycker era sambosar (om ni har nån) om era loppisfynd m.m.? Blir de tokiga eller håller de sig toklugna och nöjda? Och vem av er är det som sköter städningen?

Ja, det var väl vad jag hade att komma med för stunden, ha en härlig dag!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hoppas nästa hu passar er bättre då!

Jag bor själv, så ingen kan egentligen klaga på alla grejer jag har, men mycket hamnar på vinden, tills jag byter med det jag har framme, en del saker tröttnar jag helt på och skänker eller säljer. Den som är mest trött på mitt eviga pryl & möbelshoppande äe min far, för det är han som får skjutsa mig, och bära på möbler, vilket han inte verkar uppskatta..! Konstigt eller hur?

; )

Kram, Jenny

Postat av: anki.

Vi skulle kunna hyra ett bord på Spikfabriken nån gång, kostar ju typ en hundring. Får se om man får nåt sålt....skulle vara en kul grej om inte annat =)

2008-04-30 @ 13:05:58
Postat av: Mattias

Hmm ja du Anna! Tina får nog shoppa precis vad hon vill men jag skulle väl inte jubla om det stod 3000 prydnadssaker här hemma eftersom det är jag som är den plockiga i vårt förhållande :)

2008-05-02 @ 18:51:58
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Anna

Hi hi du e allt en riktig loppoholic du anna. Men det e ju så kul att se vilka fina saker du fyndar. Det där med städning får du nog ta på dig för att det ska bli lugn och ro i hemmet :-) MAgnus tycker att det e bra att jag handlar på loppis, nu för tiden är inte mina schoppingturer lika dyra som förut:-)seya at work!

2008-05-05 @ 22:56:24
URL: http://bamsesmattes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback