Kuddar


Igår var jag hemma hos mamma och gjorde kuddar - såhär fina blev de! Mina första kuddar gjorda med transferpapper, det är såå roligt och jag kommer göra många fler...hihi!! Snälla Hjalle som fixade transferpapper åt mig när han var i stan - tack!

Den översta har jag nyss sytt på lite spets omkring samt knytning i sidorna. På den nedre är det bara ett tryck än så länge, får se om jag gör nåt mer med den eller låter den var som den är. Jag gjorde en precis likadan kudde som den här nedan till mamma - hon tyckte den var så fin.


För övrigt hann jag och mamma med en 1,5 timmes promenad igår. Genom skogen som i lokalbruk kallas "pensionärsstigen" och sen ut genom stan - förbi badhuset och sen vidare hemåt genom stan. Vi höll tempo hela tiden och gick rätt fort - så himla skönt. När vi kom hem bjöd mamma på makaroner och köttbullar - det bästa jag vet :). Mamma och jag var också ut på en promenad i torsdags - då på 1 timme - härligt!

Jag åkte hem strax efter 18 och vid 19 kom min kusin Johanna förbi och stannade till ca 21:45. Hon hade med sig marängsviss och lite annat smått & gott - det var trevligt och hur gott som helst!

Hjalle var hos en kompis och kom väl hem vid 23-tiden igårkväll.

Imorse åkte Hjalle iväg vid strax före 10-tiden för han och ett kompisgäng ska ha nån slags friidrottstävling idag med käk och prisutdelning på kvällen så han kommer bli borta hela dagen. Kul att de drar ihop sånna där plojgrejer och har skoj!

Jag ska ut till Tant Elwira en sväng och sen in till Annika som skaffat ny vovve sen söta Musse dog. Nu har hon en sheltietik på ca 3-4 år, supergullig! Ska dit och träffa dem lite eftersom det är menat att jag ska va hundvakt nästa fredag. Sen blit det åter besök hos mamma och pappa!

Kram, Anna


Kommentarer
Postat av: Annica

Ruskigt söta kuddar! Tänk vad duktig du är!



Låter som du hade en supermysig gårdag! och marängsviss som är så gott;)



Kram Annica

Postat av: Ullis/Leva på landet

Så fina din akuddar blev. har köpt en ny patron till bläckstråleskrivaren så nu ska jag försöka mig på att skriva ut lite bilder jag också. Var har du hittat dina bilder? De var så fina. Vilka fina saker du fått i paketet, väntar på ett paket jag också. Det är så spännande när man inte vet vem det kommer från. Ser ut som du hunnit med en hel del mendans jag jobbat och inte hunnit hit.



Ha en bra helg!

Kram Ullis

2008-08-30 @ 14:16:43
URL: http://levapalandet.blogspot.com/
Postat av: GÅRDSROMANTIK

Men så ljuvliga kuddar - och soffan var också helt underbar.



Kram Maud

2008-08-30 @ 15:21:31
URL: http://havsviken.blogspot.com
Postat av: Fröken Fräken

Vad härligt du har pysslat. Visst är det roligt att sy, och särskilt kuddar? Jag kan helt enkelt inte sluta fixa kuddar i parti och minut. ;-) Trots att jag redan har ett lager som förmodligen skulle räcka åtskilliga år fram över. Tur att jag då har tagit tag i källarrensningen igen. Host, host - det finns en del damm där också!



Hurtigt med promenerande! Jag hittade inget på mina två loppisrundor idag, men jag tänkte att jag fick ju iaf grundligt med motion av att trampa runt på cykeln. Har t.o.m fått lite träningsvärk i ena vaden.. Nu ska jag sy klart den nya sovrumsgardinen! Ha en fin lördag!

2008-08-30 @ 15:35:14
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Ullis/Leva på landet

Tack för tipset.



Kram

2008-08-30 @ 17:09:09
URL: http://levapalandet.blogspot.com/
Postat av: Stina- Hemma på Landet

Men du kråkan...vad fint du gjort. Du är bra duktig du.

Fast jag vet ju hur kul det är med att pyssla med bilder och tyg. Kram Stina

2008-08-30 @ 17:53:51
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: ninni

Va fin kuddarna blev, super!!!

Ha det gott

ninni

2008-08-30 @ 18:41:13
URL: http://mormorelsie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback