Jul i vårt hem

Pyntandet fortskrider här hemma.

Såhär ser det ut i köket just nu. Det är stället i hemmet där jag vill att det ska vara den varma känslan som traditionsenligt röd jul ger *ler*.


Mitt öppna köksskåp med diverse grejer och pynt!


På min brödbytta i porslin har jag hängt ett juligt trähjärta och skrivit "mitt bröd" på.
Jag har även hängt en dekorerad kakform som jag själv gjort på porslinsknoppen.


I vardagsrummet kan jag dock vara lite mer sparsam på det röda men tar gärna in nån liten detalj även där *ler*

Igår blev jag så sugen på att ta upp JULGRANEN och sätta den i min nyfunna höga zinkhink som jag fyndade på loppis i förra veckan. Det är ju så sött att ha granen i en hink :). Hittade den söta julgransmattan på Coop för en väldigt billig peng och den älskade jag från första stund!

Hann inte med att klä granen igår och inte idag heller så det får jag ta till veckan...hihi! Nu längtar jag efter JULEN *ler*


Här på mitt lilla runda bord har jag fyndat en nygammal jättefin rund duk. Och Amaryllisen börjar slå ut nu, så vackert!
På bordet har jag julpyntat lite med den vackra lingonkransen jag fått av Ninni. Där ryms bla även en kotte, kanelstänger samt en väldigt vacker bok med julsånger, den ser sådär härligt gammeldags ut!

Men det vackraste av allt måste ändå vara naturen ute nu! Se ut genom mitt fönster - är det inte otroligt vackert med all gnistrande snö så säg?! Den lägger sig tung på granar och träd och de ser sååå vackra ut!


Ha en bra start på veckan imorgon, nu är det bara den kvar och sen är det jul nästkommande vecka ändå!!!!



Kommentarer
Postat av: Annelie

Hejsan!

vad du har pyntat fint - så mycket fina grejer och saker och ännu mer fina saker...

Härliga smycken har du gjort oxå...

Ha det bra och Kramar/Annelie

Postat av: Jenny/ Jema Rose

Du har det verkligen både vackert & mysigt..!



Önskar dig en fin ny vecka vännen!



Kram, Jenny



<3

2008-12-14 @ 22:21:09
URL: http://jemarose.blogspot.com
Postat av: Ullis/Leva på landet

Du har gjort det så fint och mysigt hemma hos dig. Vill också ha det lite rött för att få rätt stämning men inte för mycket. Så söt gran du har. Ska bli kul att se den pyntad. Härligt att du redan fått några beställningar.



Ha en bra vecka!

Kram Ullis

2008-12-14 @ 22:25:13
URL: http://levapalandet.blogspot.com/
Postat av: annica

Vad mysigt du har det:)



Kram Annica

2008-12-14 @ 23:19:33
URL: http://lodahls.blogspot.com
Postat av: Sara

hej anna! vad fint du har det :) gillade precis allt, men det jag gillade mest var graneni zinkhinken :) jag klädde våran gran igår, med vita rosetter och vita änglavingar tillsammans med silverkulor :) nöjd!



tack förresten för ljuspåsarna, blev toppennöjd :) blir julklappar till mammsen tillsammans med lite andra fynd :)



stor kram sara

2008-12-15 @ 07:45:32
URL: http://www.vagentilldromhuset.blogspot.com
Postat av: Sara

Hejsan. Jag har också rött i köket. Det ger en varm och ombonad känsla. Ska nog ta och lägga ut lite helhetsbilder senare i dag. Man blir så julpirrig när man tittar på bilderna hos dej. Ha en trevlig dag. Kram Sara

2008-12-15 @ 08:17:58
URL: http://www.mantrivsjuhemma.blogspot.com
Postat av: Fröken Fräken

Vad roligt att du börjar få till det sådär härligt mysigt. Jag känner mig nöjd med det mesta, men sovrummet är just nu lite "bestyrigt". Brukar ju ha fuskrullgardin där, men det passar helt enkelt inte när man har en pappstjärna, för den syns ju liksom inte då. Så nu försöker jag hitta några längder jag gillar.. om med tanke på alla tyger och gardiner som jag har så borde det ju vara lätt, men inte... man vill ju ha precis rätt, du förstår säkert vad jag menar!



Sådan där glasvas i en korg som är med på granfotot är med på min önskelista!!

2008-12-15 @ 21:27:08
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: vintageretroprinsessa

Jag har lånat lite bilder och länkat dig i ett inlägg imin blogg hoppas att detvar okej :)() ?



kraaam

2008-12-25 @ 22:41:06
URL: http://bambii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback