BANKEN och HUS

Nu har jag ringt och bokat en träff med bank-kvinnan på Swedbank som hjälpt mig med min bankflytt. Jag bokade en träff med henne och mig och Hjalle på fredag klockan 10.00. Då ska vi diskutera lånelöfte! Äntligen är bollen i rullning! Hjalle och jag tänkte även åka och kika på ett jättehärligt och fint hus i Kungsberg imorgon bara för att känna att vi kan :). Blir ju lite långt bort att bo där så det är inget vi planerar, men huset var så fint att det är värt att kollas in för skojs skull och just för att känna att: NU ÄR VI IGÅNG!!!

P.S. Har träffat bank-kvinnan 2 ggr. Första gången var hon hur trevlig och bra som helst och jag fick verkligen ett bra första intryck. Andra gången kändes lite konstigt då hon skulle pracka på mig att skriva pensions-avtal (vilket jag inte gjorde) samt att hon uttryckte sig lite konstigt och klantigt tyckte jag och jag satt där och kände mig som att jag inte visste eller hade koll på nånting om min egen ekonomi. Antingen var hon väldigt klumpig i sitt sätt och uttryckte sig lite osmidigt just denna gång (vilket jag hoppas på) och att hon egentligen är lika bra som första gången vi träffades. Men hon har ju aldrig varit otrevlig utan väldigt trevlig men det hon sagt har blitt lite klumpigt sagt om jag säger så. Men trevlig har hon varit.

Men jag har bestämt mig för att ge just denna kvinna, som jag har lite tvetydiga tankar kring, en 3:e och sista chans. Visar det sig att hon är precis lika bra och trevlig som första gången behåller vi henne! Annars är det "Tack-å -Hej" och jag ber om en ny banktant eller gubbe, så det så!

Men i telefonen idag fick jag bra vibbar igen, så det ser ju ljust ut, jag hoppas på det..haha!

Kommentarer
Postat av: anki.

även bankpersonal är försäljare, tänk på det! de försöker pracka på en saker som vilken försäljare som helst.
Spännande med hus!! Bara att komma igång att gå på visningar är skitroligt!

Postat av: Tina

Åhh så roligt att kika på hus!!

2008-02-06 @ 13:20:03
URL: http://tiniwinisen.blogg.se
Postat av: Jenny

Nä men ni måste ju hitta hus i storvik så vi bor nära varann =)

2008-02-06 @ 16:13:58
URL: http://katiinka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback