Det var nära ögat!

Fick hämta min bil redan idag - lagad och redo för vägen igen :). Det var snabba puckar minsan, men det så var nära ögat fick jag höra! Skulle jag kört max 1 månad till med bilen skulle motorn ha havererat och pajkat ihop totalt för det var inget som stod rätt till med kamremmen samt dess tillbehör kan jag säga!  Men nu går bilen väldigt bra, mycket tystare och mjukare samt rycker inte alls. Motorn var mer trasig än vad de först trott så istället för 6700:- blev det 7333:-... Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, men hittills har jag tagit hela skiten med ro och bara garvat. Tror det är bäst så. Skulle det velat sig så illa att hela motorn skulle ramla ihop skulle det ha gått på tiotusentals kronor. Då kan man snacka om att jag ändå hade väldigt tur i oturen. 7333:- är ju i så fall bara en liten pengafjärt i det stora hela! Pengar är bara papperslappar med färg på och de får jag nya varje månad så nåt ska de väl gå åt till :). Jag har ju iallafall en nyservad bil...haha!

Kommentarer
Postat av: anki.

det var väldans positiva tankar för dryga 7000 kr =) hade det vart den här månaden för oss hade vi fått sålt huset direkt! Hoppas den håller länge nu!!

Postat av: anki.

ja..om man ser det så då, men jag tycker du är duktig på att vara positiv ändå =) men men..det är väl sånt man ska räkna med när man har bil...

2008-02-07 @ 20:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback