Efamol

Tror jag måste påbörja en Efamol-kur igen. Mitt känsloliv är i hemsk svallning. Det börjar likna det som för några år sen var riktigt otrevligt att gå igenom. Upp och ner. Arg som ett monster. Det kokar inom mig. Djup sorg som inte finner ord och allt däremellan. Ingen rak linje. Känslorna går inte att kontrollera utan de tar till och med över min kropp. Min hand blev lite mörbultad för ett tag sen. Gör saker innan att tänka. Det är det som är så jobbigt och otäckt att jag blir nån annan, en person jag inte vill vara. Kan inte stoppa den personen när den väl har tagit sig fram i ljuset. När jag väl blir irriterad, arg eller vad det nu är som börjar triggas igång så kan jag inte lugna ner mig själv, inte heller Hjalle kan det vid de här tillfällena. Jag mår dåligt och jag gör så att Hjalle mår dåligt. Det är det sista jag vill men det blir ju så... Jag har så dåligt samvete och ångrar mig så djupt när allt väl har lagt sig och jag är resonlig igen och ser klart och inte bara i ilska.

Det var väldigt länge sen som jag kände mig så här okontrollerad. Jag vill inte att det ska bli som det en gång var. Det var outhärdligt jobbigt. Då köpte min snälla mamma "Efamol" åt mig och de hjälpte mig faktiskt. Jag blev inte lika uppriven, det kokade inte i mig. Allt gick över snabbt och jag kunde lugna mig, kunde resonera. Nu är jag bara arg och arg. Som ett monster faktiskt. Med hjälp av Efamol blev jag stabilare. Visst har väl allt jag känner inom mig en viss förklaring i hur jag lever mitt liv och allt jag tänker/känner och vill med mitt liv. Jag kanske är lite ostabil i mig själv just nu, sånt som därav påverkar min sinnesstämning. Men att det ska behöva ta sig såna här oförskämda uttryck tänker jag inte tolerera mer!


Kommentarer
Postat av: Tina

Men usch då gumman!! Hoppas det hjälper den här gången också.. jobbigt att må sådär!!

Postat av: anki.

Uscha så där som jag också kan vara, hoppas det hjälper nu å!!

För min del mår jag mkt bättre efter att ha slutat med p-piller, nu äter jag ju minipiller som inte påverkar mina egna hormoner nå. Vet inte om jag någonsin vill rubba mina hormoner igen! Visst blir jag väl arg å sånt, men jag mår inte så där dåligt som förr!

Kram!!!

2008-01-07 @ 16:53:28
URL: http://ankibjork.blogg.se
Postat av: Tina

Tänkte höra med dig om vi kanske kan ses imorgon istället??? Skulle träffat therese men hon lära jobba så nu har vi morgondagen ledig och såg att du var ledig imorgon.
Isåfall tänkte jag kanske om jag och Max kan komma in till dig och hälsa på efter 13???

2008-01-07 @ 18:06:06
URL: http://tiniwinisen.blogg.se
Postat av: jenny

http://www.blocket.se/vi/14736590.htm?ca=5_s

2008-01-08 @ 04:43:21
URL: http://katiinka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback