Nyår - 2008

Det nya året började i kaos och panik!!

Men vi bläddrar tillbaka och tar dagen i tur och ordning.

Hjalle och jag var och handlade lite under dagen eftersom vi skulle bjuda hem Jenny och Anders på kvällen. Vi tänkte ha lite mat, varma mackor och massvis med godis och gotta hade vi tänkt!

Klockan 15.00 samlades Hjalle, jag och Anders och Jenny hemma hos mamma och pappa och åt smörgåstårta som våra kära föräldrar alltid brukar bjuda på på nyårasfton. Vi blev kvar ett tag, grabbarna lirade biljard och vi tjejer kröp ihop i soffan. Ca 17.30 åkte vi hemåt. Slappade lite framför teven och vid 19-tiden kom Jenny och Anders. Vi spenderade kvällen i soffan och hade det väldigt slappt och trevligt. Jenny och jag gjorde oss några varma mackor vid 20-tiden medan Hjalle och Anders slog på stort och gjorde hemlagade STORA hamburgare och åt.



När vi alla var mätta fyllde vi vardagsrumsbordet med gotta och slog oss ner i sofforna och kollade på "Superman Returns". Och åt på tok för mycket godis förstås *ler*. Men allt sånt hör julen till. Godis till frukost, lunch och kvällsmål - det är inte så noga =)


När filmen var slut fortsatte vi kvällen med lite "Geni"-spel. Jag och Jenny mot Hjalle och Anders. Det var rätt spännande för vi låg väldigt lika men när klockan blev ca 23.30 hade Hjalle och Anders vunnit. Men roligt hade vi och Geni är faktiskt ett riktigt roligt spel där tiden svischar förbi rätt snabbt när man väl börjat spela.



När vi spelat klart blev det toadags för oss alla och sen gick vi ner till Sporthallen här i Valbo där det är fyrverkerishow. Vi var dit förra året och det var jättefint och jättetrevligt att stå och bländas av alla vackra fyrverkerier och färger i himlen. Klockan 00.00 började showen. Vi var lite missnöjda med att det verkade vara fler fyllerister i folkmassan som stod och tittade på showen än förra året men tänkte inte direkt mer på det förrens några helt plötsligt börjar smälla smällare där de står, mitt i folkmassan där det är barnfamiljer och människor som vill fira in det nya året på ett trevligt sätt!!

Men den trevligheten förbyttes snart mot det kaos och den panik som jag, Hjalle, jenny och Anders fick upleva då en "fyrverkeri-tårta" blivit omkulsparkad när den redan tänts och smällarna flyger mott oss. Hjalle och Anders fick smällare på sina ben där de smällde av och jag blev alldeles chockad då en smällaren rullar fram till mina fötter och avfyras i en rejäl smäll där jag står i smått panik och tittar på vad som händer. Jag hinner inte reagera och flytta på mig utan blundar och håller för mina öron.

Sen står jag där ensam och irrar lite en stund innan Hjalle kommer och tar mig lite längre bort i folkmassan - bort från de dårar som tyckte det var en bra ide att avfyra smällare mitt bland barnvagnarna. Tänk om en sån där "kula" skulle ha hittat in i en barnvagn och smällt därinne! Eller om vi skulle haft oturen att de smällde i ansikten på oss. Nu hade vi ändå tur i oturen då de "bara" smällde av på Hjalle och Anders ben. Men nog så illa var ju det! Resten av showen som höll på i ca 10-15 minuter stod jag och Hjalle och kikade upp i himlen i lite uppskakat tillstånd. Efter showen hittade vi på Jenny och Anders som var i lika uppskakat tillstånd som vi. Vi gick hemåt och de åkte hem till sig. Hjalle och jag varvade ner framför teven en stund och gick och la oss 02.30. En trevligare start på det nya året hade man ju önskat sig. Jävla dumma dårar!! De skulle åkt på ett kok stryk om vi bara visste vilka det var!

Hjalle har idag ett stort blåmärke på innerlåret där smällaren smällde på honom igår.




Idag är det nytt år. 1:a januari 2008.

Hjalle och jag sov ut till 10.30. Blev hembjudna till hans föräldrar på mat vid 14-tiden. Åt gott och stannade till ca 15.30 då vi åkte hem. Hjalle har alldeles för en stund sen bjudit mig på hemlagad hamburgare, mums!



Nu ska vi kolla på nån film och njuta av min sista lediga helgdag. Imorgon börjar åter jobbet igen.

Kommentarer
Postat av: Anders

å jävlar vilket blåmärke fick, mitt var mindre.hade tur att det gick bra iaf. kunde ju ha gått sämre.men men ha det

2008-01-01 @ 20:39:15
Postat av: Tina

Men gud vilka idioter!!! Skönt att allt gick så pass bra iaf då

Postat av: anki.

Men usch!!! Jag hatar smällare å fyrverkerier å allt. Som sagt, tur att det gick som det gjorde...

2008-01-02 @ 16:39:15
URL: http://ankibjork.blogg.se
Postat av: Men duh...

men gud vad trökigt att med varma mackor o mjölk i trökiga mysbyxor fira in nyår... tycker ni att det blivit sådan hysteri att det ska vara så glassigt (för det kan jag i så fall hålla med om att det blivit)på nyår att ni rent trotsigt måste göra er så sunkiga ni bara kan och äta så trökig mat som bara går... aja, jag säger redan nu förlåt för mitt negativa inlägg, men hallå lixom...

2008-01-15 @ 21:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback