Bakdag!

Igår torsdag hade jag och Jenny bestämt oss för att baka! Jag åkte hem till henne till ca 09:30-tiden och så började vi kolla på vad vi skulle baka. Det blev bestämt bullar, kolakakor, gaffliner, schackrutor och neon-bollar (negerbollar av o´boy - som visade sig va ett äckligt recept så skriver inte mer om det!).

Men först kom mamma och Bodil och hälsade på så det blev lite fika i paviljongen först samt lite husvisning. Strax efter 11:00 kom vi igång med baket, vi började med bulldegen!


Här står jag och knådar gaffliner-degen tror jag det var (har jag rätt Jenny?!)


Kakorna klara!


Vi var i full rulle med att baka från kl 11:00-17:00, 6 timmar! Vi var lite smått trötta den sista halvtimmen, luften gick ur oss då. Vi som garvat ihjäl oss och fjantat hela dagen och haft skoj, inte undra på att man blir trötter..hihi!


När allt var klart satte vi oss ute och fikade - åh va det va gott!


Sen åkte vi hem till mamma och pappa med en kasse gott och blandat. De satt precis ute med en kopp kaffe så vi kunde i ha kommit lägligare med fikabrödet :)

Jenny och Anders drog iväg och jag och mamma åkte till RUSTA en sväng för hon skulle köpa dynor till sin nya smides-hammock. Halva priset, nu 99:- (199:)



Jag hittade äntligen prisvärda vita stolsdynor (49:-/st) och en badrumsmatta (39:-).


Tack för mig!

Kram, Anna

Kommentarer
Postat av: Martina

Oj det var inte dåligt bakat, tänk om man själv hade den energin...får nog baka till helgen blev sugen nu..=) fin blogg föresten mvh//martina

Postat av: Jenny/ Jema Rose

OJ, vilka duktiga "husmödrar" ni är !!! Jag bakar bara muffins...



: )



Kram & trevlig helg !



/ Jenny



<3

2008-07-11 @ 20:44:49
URL: http://jemarose.blogspot.com
Postat av: Jenny

Ja det stämmer, de e gafflin degen du håller på o knådar, hihi =)

2008-07-12 @ 14:32:32
URL: http://katiinka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback