Flaska och Lavendel


Har ställt en flaska med originaletikett i min grönmelerade trälåda på balkongen. Det är den finaste flaskan jag har.

För övrigt har det varit värmebölja idag och de lovade 28 grader på vädernyheterna igår och det kan jag lätt säga att det har varit hela dagen lång!

Nä nu måste jag börja med att berätta en sak som hände igår. Jag hittade 3 st lerkrukor. Vart då kanske ni undrar? Jo se det ska jag ta och berätta för er. Igår när jag skulle gå ut till sophuset och kasta sopor ser jag att det står 3 krukor utanför och massa andra slänggrejer i kassar och kartonger. Jag ville gärna norpa åt mig de där 3 krukorna med detsamma men med tanke på att det var mitt på dagen och kanske skulle se lite trashigt ut om nån såg så valde jag att härda ut och invänta kvällen och hoppas på att de skulle stå kvar.

Så efter bion vid midnatt igår stannade Hjalle till vid sophuset och jag hoppade ut, norpade snabbt åt mig krukorna och in i bilen igen och sen upp till lägenheten. Hjalle tycker inte att jag är klok på en fläck. Jäkla sopletare har man blitt i hans ögon nu...haha! Sicken himla tur att de stod kvar, glader blev ju jag :). Skämms inte på en fläck för att va sopletare, det är ett spännande inslag jag har i mitt liv...haha! Se så fina de är!


Och vet ni en sak till? Idag när jag skulle gå med en påse sopor till andra sophuset så hittade jag nånting liggandes i en kasse på golvet (såklart jag rotar i kassar och kartonger, haha!) och kan ni tänka er att jag hittade ett fint set med smala penslar. Herregud, sophusen här hemma är ju rena rama guldgruvorna!

Idag har jag och Hjalle åkt ut till Engesbergs camping ute på Norrlandet, en bit bortanför Engeltofta. Där stannade vi til och gick runt och kikade lite på området. Det var loppis vid det gamla cafét så där gick jag såklart igenom. Fyndade en hjärtformad ask för 2:- som blir perfekt för pysselstunder framöver. Vi gick sen in i cafét och köpte oss en varsin våffla med 2 kulor glass. Jag valde polk och regnbåde. Det var 2 somriga, fräscha och läskande glassorter och det var himla gott! Vi satte oss på en uteplats som omgärdades av ett stort träd så vi fick skugga. Satte oss vid ett bord och tittade ut över en del av campingområdet. Ut mot den stora fotbolls/lekplanen och vidare gick ögat mot vattnet som skymtade, många som badade idag! Campingen är jättevackert belägen vid vattnet och där finns även grönområden och mysiga byggnader där bla cafét ligger. Det är lugnt och harmoniskt. Hjalle och jag satt en bra stund på uteplatsen och bara njöt av att vara och se oss omkring och ta det lugnt. Det är verkligen ett jättefint ställe och jag tror att man generellt sett är för dåliga på att utnyttja och se alla fina ställen som finns så nära inpå en, jag tror att det är lätt att bli hemmablind många ggr.

När vi sen bestämde oss för att åka vidare stannade vi till på IKEA där jag köpte 3 blockljus, samt Coop där jag köpte tvålar och örngott för pysselstunder.

Efter det åkte vi vidare hem till mamma och bjöd på Sibylla-mat. Mos och korv åt mamma och jag medan Hjalle mumsade på en hamburgare. Det var så varmt att det nästan inte gick att få i sig maten, orken tröt :) Sen hjälpte jag mamma i trädgården ett tag och ca 1,5 timme senare åkte jag och Hjalle hemåt.

Jo just ja! Innan vi kom ut till Engesberg var vi på Wennbergs Handelsträdgård i Strömsbro. Där hittde jag smalt jutesnöre också köpte jag 2 st lavendelplantor för reapriset 14.50:-/st. De planterade jag sen ut i varsin kruka på min balkong när vi kom hem och det doftar såå gott!!


Passade på att sitta en stund i solstolen på sena eftermiddagen/tidiga kvällen innan jag fick sy-suget! Tog ut min miniradio och hade det riktigt najs :)


Min rosa Mårbacka


Kram, Anna

Kommentarer
Postat av: Jessica

vilken mysig dag ni haft. Vilken värme....

Ha det bra.



Jessica

Postat av: malin elgstrand

Åh det ser riktigt fint ut där på din ballkong. Gillar din radio!! Var har du köpt den ME like!! Ha en fortsatt skön helg

kramar M

2008-07-26 @ 22:58:27
URL: http://www.levasomjag.blogspot.com
Postat av: Ullis/Leva på landet

Vilken dag ni verkar haft. Tänkte ju då försöka sy då, men du har ju en jättefin mall att gå efte, avis. Får gå in i någon affär och göra en riktig spaning så jag ser hur det ska vara. Har också köpt på mig en del örngott på Gripsholm för vidare pyssel. Förresten vad var det för penna du hittade till slut som funkar med smal spets?



Kram

2008-07-26 @ 23:03:25
URL: http://levapalandet.blogspot.com/
Postat av: Marie

Förstår att det är den finaste flaskan du har, den var verkligen jättevacker! Hihi, vad bra att kunna fynda helt gratis i sophuset! Det gjorde jag också förr när vi bodde i lägenhet i Göteborg, man kunde hitta både det ena och andra.



Ha en fortsatt bra helg i värmen!

Kram Marie

2008-07-26 @ 23:04:09
URL: http://vitaranunkler.blogspot.com
Postat av: Claudia

Fin blogg!

Titta gärna in på min nya blogg!

2008-07-26 @ 23:25:07
URL: http://claudiagalli.blogspot.com
Postat av: Martina

Vilka fina bilder!!! :-)



Kram!!!

2008-07-26 @ 23:35:39
URL: http://www.marreshorna.blogspot.com
Postat av: Jenny/ Jema Rose

Vad bra att hitta saker som andra slängt, helt perfekt! Sist jag var på soptippen norpade jag en ram, och tidigare så norpade jag en jättefin golvlampa med skärm & allt..!



Kram, Jenny



<3

2008-07-26 @ 23:39:33
URL: http://jemarose.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej!

Loppisfynd blev det igår ska försöka hinna blogga idag, Haha... sopletare de e ju ett måste om ,man är shabby chic galen(; jag brukar vara till soptippen och rota:-O lite smått pinsamt men vaffan det e bara och lossas att man är osynlig tihi... folk kastar alldeles för vackra saker och användbara, tycker det e tur att "Vi" finns(;

Titta in till mig senare så kanske jag lagt ut loppisfynd.

Ha en bra dag i solen!

2008-07-27 @ 10:50:59
URL: http://frokensidenskar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback