Fullerö Handel + mera

Igår var det som sagt lördag och jag och mamma gjorde en liten utflykt till Uppsala-trakterna med Fullerö Handel som huvudmål.

Tar ca prick 1 timme dit från mig. Hade lämnat bilen hos mamma i fredags när vi åkte i Hjalles bil till Jenny och Anders så mamma kom och hämtade upp mig kl 9.00 i min bil. Hon sa att hon tyckte den var skön att köra så hon blev fortsatt chaufför :). Mamma och pappa kör ju annars en automat.

Dagen började med sol och fint väder, härligt! Man blir ju så glá :). Vi babblade på och tiden rusade iväg, klockan 10.00 var vi vid Fullerö Handel och vi började utomhus där de har så många fina utegrupper samt romantiska lusthus och diverse dekorering till trädgården, åh vad jag vill ha trädgård!

Väl inne tog vi god tid på oss att kika på allt fint, jag hittade lite sött, bla en lavendelkvist och krukan som jag visade i förra inlägget, visar det igen!


Av mamma fick jag de här fina badrumshängaren som jag ville ha, hon roffade åt sig den vid kassan och sa "den kan väl jag betala", hur snäll får man bli som mor :). Stort tack!


Mamma hittade också en fin grej som hon köpte till min kära syster, hon kommer bli jätteglad...hihi!

Efter Fullerö åkte vi och tankade. Gjorde sen även ett stopp på Ulva Kvarn och kikade. Första gången jag var där och jag måste säga att det var hur fint och mysigt som helst där i den lantliga bruksmiljön! Folk satt och fikade ute i det grönskande gräset eller åt sig en bit mat. Vi såg människor ligga i parken och njuta av sol. Några var lika som mamma och jag inne i de söta småbutikerna/loppisarna och kikade. Jag köpte mig den här söta lilla urnan på ca 10 cm för 20:-.


Vi hann även med att stanna till vid några andra loppisar som vi såg skyltade längs med vägen. Åkte nämligen "gamla" vägen genom Uppsala hem, inte motorvägen. Stannade även till på en loppis som hette Emmaus. Där fyndade jag den här shabby-chic vattenkannan för 25:-!


Vi stannade till på ett Sibylla och mättade magarna innan jag sen tog över förarsätet och vi åkte hemåt. Kom hem till mamma och pappa till ca 15.30. Fikade lite kaka och saft och sen tittade vi lite i trädgården, men nu hade det blivit riktigt kyligt i luften, inge skönt alls! Molnen duggade tätt och vi hade ingen större lust att vara ute. Lite smått trötta efter dagens strapatser också. Jag åkte hemåt och tackade för dagen.

Hjalle och jag åkte till Sjösse vid 20.00-tiden och hade "biokväll" hos han - han har ju fått värsta projektorduken- STOR!!

Men vi hade väl inte lyckats med nån värstingfilm direkt, "Beowulf", det var ju inte riktiga människor! Nåja, vi kikade oss igenom den och den blev väl lite bättre men ändå inte bäst. Med saker som cola, ostkrokar, nötter, godis och choklad så var våra humör på topp åtminstone....haha! När vi skaffar hus ska vi då se till att ha ett filmrum med värstingduken och ljud - fy fasen va gött!

Stannade till ca 23-tiden och sen blev det hem. Tv, dator och godnatt!


Kram, Anna

Kommentarer
Postat av: Piffa och puffa

Du är flitig du som hinner med att åka runt på många loppisar osv. Jag har pratat i flera år att jag vill åka till Fullerö handeln men det blir aldrig av. Kanske kan jag locka med min man nu när han blir ledig i hela 5 dagar.

Mina tavlor har jag målat nästan som väggorden, med karbonpapper. Ibland har jag också skissat själv och andvänt mig av linjalen. Var in till Claes Olson idag och köpte pennor för textil. Så himla bra att rita i kanterna på alla stjärnor för att få en skarp linje.

Kram Anette

Postat av: Frökensidenskär

Hej!

vilken trevlig dag ni verkar ha haft,alltid kul att besöka små fina butiker och loppisar.

Ja kronan är fin, och bra att dekorera om efter årstid osv... nu ska jag bädda ner mig i soffan förkyld som bara den har jag blivit usch det e såå tråkigt!!!

ha en bra vecka.

2008-07-06 @ 17:08:42
URL: http://frokensidenskar.blogspot.com
Postat av: Lilla huset på prärien

Oj vad du gör utflykter hela tiden - jag blir helt avis. Kommer aldrig iväg sådär! Men nu har ju sambon semester så då tänkte jag ta minstingen och sticka iväg några dagar minsann!



Kram Jenny

2008-07-06 @ 19:39:06
URL: http://lillahusetpaprärien.blogspot.com
Postat av: Annica

Riktigt fina shoppingfynd:) Och vilken snäll mamma du har!



Stockholm låter oxå jättehärligt! Jag älskar att gå i gränderna i Gamla stan och att slinka in på ett av de många mysiga fiken där.



Kram Annica

2008-07-06 @ 20:39:50
URL: http://lodahls.blogspot.com
Postat av: Jenny/ Jema Rose

Superfina saker du shoppat!!!



Beowulf vill jag också se...och jag håller med, ett rum endast till för att se på film vore GULD !!!



Kram, Jenny



<3

2008-07-06 @ 22:14:12
URL: http://jemarose.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback