Pennor

Några har frågat mig vad jag använder för pennor när jag skriver på bokstäverna. Till en början kan jag säga att man bör använda sig av en sk. "märkpenna" för bästa resultat eller hållbarhet kan vi säga. En vattenfast permanet penna. En sån använde jag mig av då jag målade första gången och den texten satt som berg - verkligen bra! Men den tunnaste spetsen jag hittade som märkpenna tyckte jag var aningen för tjock på sånt här småpyssel. Märkpennorna är inköpta på Bokia.


Jag var alltså ute efter en smalare spets så då testade jag en i storlek 0,1 på spetsen. Men det som var kruxet då var att den tunna spetsen bara fanns (vad jag sett hittills) som "dokument" -penna, alltså till papper. Det kan stå att den är vattenfast endast på papper eller nåt sånt. Dessa "dokument"-pennor fäster alltså inte alls lika bra på andra material förutom papper. Men jag valde ändå att testa på mina målade bokstäver och resultatet blev som jag har visat tidigare på mina bokstäver. Min dokument-liner/penna är inköpt som 4 pack i olika storlekar på Clas Ohlson.


Men det jag textat sätter sig inte riktigt i bokstäverna så man kan efter några timmar eller nåt dra med lite småfuktigt papper så får man bort överflödigt svart som inte har fäst. Mestadelen av texten fäster ändå så det fortfarande håller sig snyggt, men den blir inte riktigt lika svart, mer matt svart men det funkar!

Men helst av allt vill jag ha en märkpenna, vattenfast permanent i storlek 0,1 el 0,3 till mina bokstäver!

Får fortsätta leta men tills dess gör jag såhär :)

Kram, Anna

Kommentarer
Postat av: Helena /franska liljan

Toppensöt text på dina bokstäver! Var har du köpt de fina svarta bokstäverna?



Hea en skön helg!



Kram Helena /Fransk liljan

Postat av: Ullis/Leva på landet

Tack för tipset!



kram

2008-07-24 @ 22:49:49
URL: http://levapalandet.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Du skriver underbart och så ger du tips på det också, vilken tjej!

Kram Lotta

2008-07-24 @ 22:53:18
URL: http://mittlivplandet.blogspot.com
Postat av: Linda

Hallå där och tack för din goa kommentar! Vad fint du har gjort återigen på balkongen...måste vara en fröjd att sitta där...vad gullig du är som berättar vad du använt för pennor.....



Kram Linda

2008-07-24 @ 23:09:01
URL: http://lantlivilagenhet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback