Söndagens händelser

Del 1 - hos syster

Söndagen började alltså klockan 08.00 för min del. Jag hade ställt klockan så jag inte skulle förspilla nån tid i onödan denna härliga sommardag! Åkte till Jenny och Anders till ca 10:45-tiden. Vi hade bestämt att vi skulle gå upp till den mysiga "Kaffestugan" i närheten av där de bor och ta en härlig fika ute i grönskan. Vi tog en promenad i den stekande solen som bjöd på svettigt, klibbigt tillstånd minst sagt :). Hörde på radion idag att det varit värmerekord i Falun med ca 33 grader eller nåt igår, shit! Nåväl, till Kaffestugan kom vi och avnjöt personligt vald fika. Jag tog en smarrig kaka med läskande apelsinsaft till, åh va gott det var! Intog ett bord i skuggan för solen var för varm. Där satt vi och hade det bra och sen gick vi ner till det lilla museet som också ligger där. Farbrorn öppnade så vi fick titta in litegranna och han berättade sin historia om hur han samlat alla dessa gamla grejer sen barnsben.

Några utvalda bilder:


Sen tog vi oss en promenad tillbaka hem till Jenny och slog oss ner i skuggan ett tag. Åkte därifrån strax före 13-tiden.

Del 2 - hos mamma
Jag skulle hälsa på hos mamma idag hade jag tänkt så jag styrde kosan dit. Medan jag väntade på att mamma skulle komma hem la jag mig en stund i hennes bruna smideshammock eller vad jag ska säga. Den har hon fått av pappa i 50-årspresent en bit i förväg sådär.


Mammas underbara ros som slingrar sig runt en portal


Jag hade tvätt att hämta och hade symaskinen med mig för vi skulle kolla om hon hade nån synål att trä i maskinen eftersom min gick av igår. Men när vi började kika hittade vi nålar i en gömma i symaskinen, perfekt!

Mamma hade plockat sten i ett grustag en bit bort och hittat fina stenar till framtida projekt. Att man aldrig slutar tycka om att plocka sten...hihi! Det följer en hela vägen in i vuxenåldern tydligen, många tappar det kanske efter barnsbenen, men inte mor och vi barn! Mamma bjöd även på mat, ris och korvstroganoff, mums! Vi var också ner till Bernö en sväng och där hittade jag en liten sopkvast till min balkong, perfekt! Jag stannad kvar till ca 16.30 eller nåt då jag for hemåt.

Del 3 - hemma
Jenny sa att det skulle vara rea på Skohuset och jag fick tidigare under dagen ett mess om att hon köpt 4 par skor för 128:-, det kallar jag kap! Jag svängde också förbi men fyndade inte sådär bra. Jag köpte mig ett par rosa härliga typ badtofflor att ha på jobbet för 49:-, så himla sköna!

Sen stannade jag till en sväng på Köpis också. Köpte äntligen upp pengarna på mitt presentkort på Gina Tricot som jag haft typ ett halvår. Det blidde 2 längre tunikor eller vad jag ska kalla det, snygga hur som helst. När jag kom hem hann jag knappt hoppa ur skorna förrens jag ställde upp symaskinen på köksbordet och hoppade ner i kökssoffan. Här skulle sys igen!! Det blev en till ljuspåse, den här gången i vitt tyg. Sen kom jag på att jag hade en "stryka - på- bild" som jag köpt på Tradera för länge sen. Den passade utmärkt på min ljuspåse!

Senare under kvällen hann jag även med att pyssla till ett av blockljusen jag köpte igår.

Dagens pyssel:
(Väskorna som skymtar är några av mina pysselväskor. Har några till också faktiskt...hihi!)


Hjalle och jag beställde kinamat från "vårat" ställe tvärs över gatan. Åt en currykyckling - wok. Vi satt ute på balkongen och avnjöt kvällsmaten, hur mysigt som helst. Mkt mat var det också, nu har jag lunchen räddad för imorgon.

På kvällen har jag pysslat klart mammas skylt. Hon har beställt en skylt med texten "Hem ljuva hem" på av mig. Hon hade en plåt-tavla med motiv på som jag fick ta och göra iordning. Målade den vit, la karbon och kalkerade av texten och sen var det bara finliret kvar, att fylla i med smal svart penna. Slutresultatet blev väldigt bra måste jag erkänna utan att skryta, jag känner mig bara nöjd med att ge bort den och det gör jag inte om jag inte känner att det är det bästa jag kunnat göra. Känns det inte rätt gör jag om tills det känns rätt och ser bättre ut!

Mamma ska bli den första att få se den och därför tänker jag inte visa den här på bloggen än :). Det gör jag senare i veckan.

Kl 21.10 gick jag och Hjalle ut på en promenad i ca 40 minuter. Solen hade gått i moln och det var såå skönt ute. Härligt svalkande. Vi stannade till på affären innan vi slank hem och med följde en chokladkaka som jag bara mumsat litegrann på än. Nu får det vara slutbloggat för denna gång för jag vill mumsa vidare :)

Jo, jag har fått första bokstavsbeställningen, roooligt!! Det ska pysslas ihop texten "Carpe diem" på bokstaven C!

Hoppas ni alla haft en lika underbar helg med nära och kära som jag haft, jag känner mig så tillfreds med tillvaron just nu, mår så bra och är så glad. Livet leker med mig nu *ler*



Kram, Anna

Kommentarer
Postat av: Fröken Fräken

Oj, vilken karaktär! Ställa väckarklockan en ledig söndag! Det gör inte jag... tänker att det vore ju toppen att vara morgonpigg, vad mycket mer som man skulle hinna med. Men det ligger tydligen inte för mig, det är på kvällarna jag får idéer!



Hihi! Låg det curry i luften igår eller? Vi åt också currykyckling igår! Tyvärr inget kvar till idag, så idag får jag hälsa på min goda vän micromaten. Tänkte att man kunde ta en sväng och kolla reorna samtidigt som den ska inhandlas.



Ser ut att vara en mysigt belägen kaffestuga det där! Jag drog mig också en sväng till skogs för att hitta grenar att använda som blompinnar. Det var jag, en snubbe med hund samt fem miljoner mygg där i skogen. Det kliar idag!!



Idag ska jag försöka hinna på två loppisbutiker. Man måste ju försöka muntra upp sig på sin första arbetsdag. Fast på ditt glada härliga humör blir jag nog inte :-) Hoppas att du har en lika förträfflig dag idag!

Postat av: Stina-Hemma på Landet

Oj, vad mycket trevligt! Duktiga pysselfia!



Men vilken hammock alltså. Helt underbar. Vill ha en sådan jag med.

Kramis gumman:-)

2008-07-28 @ 09:12:02
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Maria/Vitating

Hej vännen!

Oj vilken dag!! Låter mysigt!! Vilka ljuvliga ljuspåsar!!!!! DU HAR FÅTT EN UTMÄRKELSE AV MIG!! KIKA IN VETTJA!



Kram Maria

2008-07-28 @ 09:14:50
URL: http://www.vitating.blogspot.com
Postat av: Hannis

Men vilken härlig dag!

Humöret blir ju på topp.

Klart att jag vill köpa en bokstav,tycker att du gör dom jättefina och det kommer att passa perfekt på mitt nya projekt(hyllor i köket)



Jag mailar dig nu!

Kram Hannis

2008-07-28 @ 16:09:55
Postat av: ninni

gud vilken snygg hammock din mamma har!!!

när ska vi åka på onsdag tycker du?

ha det gott

ninni

2008-07-28 @ 20:03:27
URL: http://mormorelsie.blospot.com
Postat av: Ullis/Leva på landet

Vad du har hunnit med mycket. Jag hann ingenting. Låg bara på stranden och stekte mig. Köpte en märkpenna för cd skivor idag med tunn spets. Tänkte prova om den funkar. Hittade papper till stryka på bilder i mina gömmor så nu ska jag hitta några fina bilder att skriva ut och prova med. Fin ljuspåsen blev. Få se om det blir att prova att göra en lampkjol i kväll.



Ha en bra vecka!

Kram Ullis

2008-07-28 @ 20:26:48
URL: http://levapalandet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback