Utmaning!

Jag har blitt utmanad av Maud med bloggen Gårdsromantik Havsviken!



1. Hur vill du ha ditt bröllop? Om du nu vill gifta dig?


Hmm...jag har inte ens börjat fundera på bröllop, vet inte ens om jag kommer att gifta mig, det är inte en nödvändighet faktiskt. Giftermålet vill jag dela med en liten skara av den närmaste familjens/släkt och vännerna i så fall. Hellre litet och intimt än stort och flådigt! Tänker inte spendera en heltokig summa pengar på ett bröllop, jag kan få världens bästa bröllop utan att allt ska kosta multum! Vill gärna gifta mig på sommaren då det är så vackert ute och man kan ha bröllopet utomhus. Min sambo och jag kommer inte att gifta oss innan vi fått barn, när de väl är komna till världen så kanske det nån gång därefter blit ett litet giftermål. Jag är inte den som vill stå i centrum heller direkt.


2. Har du klara planer på var du vill gifta dig?
Nej inte alls, det finns inga bröllopsplaner eller tankar så den saken är inte påtänkt än.


3. Vitguld-, silver- eller guldring?
Hm...måste även här ge ett stort frågetecken...hihi! Har ingen aning om vilken ring jag faller för, de kan ju vara vackra allihopa så ringen är inte bestämd.


4. Klänningen...maräng eller figurnära?
Maräng, antar att det är en slags klänning som inte sitter åt så där kan jag nog säga att jag vill ha en figurnära klänning! Jag kommer nog inte spendera flera tusen på en riktig bröllpsklänning utan kan lika gärna köpa en vacker klänning i butik om jag faller för en sån.


5. Har du bestämt, eller drömmer du om hur din bukett ska se ut?
Jag älskar rosor och tycker de är så vackra så kan tänka mig att det blir en rosbukett med vita/lite rosa i kanske.


6. Skor eller barfota?
Barfota vill jag då inte gå så ett par härliga sommarskor skulle inte sitta fel.


7. Hår?
Ja det får vi hoppas att jag fortfarande har kvar om jag gifter mig nångång, vem vet, det kanske blir sent i livet...hihi! Jag tror att jag vill ha mestadelen av håret utsläppt för jag tycker inte att jag passar så bra med heluppsatt hår.


8. Hur ska din man vara klädd?
I en snygg kostym i vitt kanske skulle passa bra!


9. Wows?
Här går jag bet - har ju som sagt var inte gift mig än och har inga wow-ögonblick att dela med mig av. Mitt wow än så länge är att jag är så lyckligt lottad som hittat en sån underbar kille/man att dela mitt liv med, den bästa som finns!


10. Bröllopsresa?
Kan bara säga att jag inte vill flyga för det är jag för rädd för så i nuläget tror jag inte att det blir nog utomlandsresa iaf, tyvärr... Men jag kanske har botat flygskräcken till dess!


11. Övrigt?
Näää...kommer inte på nåt vettigt att skriva här. Jo, att jag önskar mig ett livstidslyckligt äktenskap!

Kram, Anna

Kommentarer
Postat av: Lotta

Blir säkert ett härligt bröllop om ni gifter er! Själv firar vi två års bröllopsdag i övermorgon! Så fin trälådan blev tidigare! Har en liknande, och funderar på att måla den.. Fina bokstäver också!



Kram,Lotta

Postat av: Linda

Tack!! va go du är... jag blir så glad..

jag tycker om tickande i vardagsrummet men inte när jag ska sova...

är de en qwilt du har i korgstolen.. och va dyr den va(korgstolen) kunde du inte pruta.. hi hi snacka om fynd.. min skänk köpte jag på myrorna i skärholmen (inte där du va) utan den i c. men den blev nog ganska dyr, till skillnad va man kan hitta ute i landet...

kramens Linda

2008-07-20 @ 10:50:08
URL: http://nostalgiochrosor.blogspot.com/
Postat av: Mia

Härlig lista :)

2008-07-20 @ 11:52:03
URL: http://thelifeofmia.blogg.se/
Postat av: ninni

Ja kom då du,det blir bra.

ninni

2008-07-20 @ 11:54:56
URL: http://mormorelsie.blospot.com
Postat av: Martina

Hej!



ja, dom är riktigt fina dom där ljusen. :-)



Vilka fina bokstäver du gjort!



ha en fin dag!



Kram!

2008-07-20 @ 12:25:13
URL: http://www.marreshorna.blogspot.com
Postat av: GÅRDSROMANTIK

Vi verkar ha liknande smak du och jag! Kul att läsa din lösning. Vet ju att du har din prins redan!



Kram Maud

2008-07-20 @ 12:59:33
URL: http://havsviken.blogspot.com
Postat av: Jenny/ Jema Rose

Intressant läsning !!!



Jag fattade först inte vad som menades med wows, men kom på sen att det betyder nåt i stil med "bröllopslöften", sådana som man själv hittar på.



Kram, Jenny



<3

2008-07-20 @ 15:44:13
URL: http://jemarose.blogspot.com
Postat av: tindra lite mera

Vilka fynd du har gjort,bokstäverna så fina och pidestalen helt underbar!



Kram Katarina

2008-07-20 @ 16:51:46
URL: http://tindralitemera.blogspot.com
Postat av: Ullis/Leva på landet

Vi får väl se vad framtiden har att utvisa ang bröllop för din del eller inte. men som sagt det viktigaste är ju att ha någon att dela livet med gift eller ogift. Vårt bröllop var väldigt litet och kostade inte en förmögenhet. Vi lever lyckliga i alla fall och har varit gifta i 16 år. Jag kalkerade också av texten när jag gjorde min skylt, men målade bokstäverna med hobbyfärg. Det var lite pillrigt. Visste inte om det skulle hålla med vanlig penna. Vad använder du för penna som sitter?



Ha en bra vecka!

Kram Ullis

2008-07-20 @ 21:35:09
URL: http://levapalandet.blogspot.com/
Postat av: Jessica

Fin blogg du har. Det var länge sedan jag var i Valbo och hos Ove Jansson. Måste nog ta en sväng snart då jag såg ni hade den fina butiken madame...



MVH

Jessica

2008-07-20 @ 21:48:44
URL: http://nordano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback