Äntligen

Det ska tydligen bli fint väder och sol resten av veckan också, åh vad jag ska njuta då :)

Imorgon kommer Musse hit kl 07.00 och blir här till 19:30. Få se vad vi hittar på av dagen. Blir det lika varmt och kvavt som idag (ca 25-30 grader i solen) så orkar han nog inte så mkt lät det som när jag pratade med matte. Han hade visst varit lite trötter idag i värmen. Blir ju varmt åt gamlingen och då tryter väl orken lite. Men gosa kan man åtminstone göra i alla väder!

Idag fick jag skriva en tillbudsblankett på jobbet då en av de boende, en karl i 60-årssåldern greppade tag om min arm och höll åt rätt hårt så jag inte kunde komma loss när jag sa ifrån till honom angående en viss grej.

Jaja, första fysiska tillbudet för min del. Muntliga hot, anklagelser samt kallad både det enda och det andra har man ju blitt, men aldrig fasthållen sådär. Han var arg gamlingen men man får fan inte bete sig hur som helst bara för att man är sjuk!

På kvällen på jobbet idag kände jag mig helt slut.. Vädret har tagit på krafterna samt att jag jobbat sen i onsdags. Kände att det var dags för en liten paus nu. Äntligen en dag ledigt!

Kommentarer
Postat av: GÅRDSROMANTIK

Hoppas ninfår en lagom varm dag Musse och du!

Trist att råka illa ut - hoppas att det hör till ovanligheterna.



Kram Maud


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback