Min nationaldag

En familjesammankomst hemma hos mamma och pappa har det varit idag! Jag, Hjalle, Jenny, Anders, mamma och pappa förstås! Jag kom dit vid ca 13-tiden. Började med att måla mitt balkongbord för andra vändan. Det kommer nog att hinna bli klart i helgen så får jag ta hem det till min balkog sen, det är efterlängtat! Sen passade jag på att tvätta lite. Mamma, pappa och jag har varit ute och pysslat omkring ute på gården. Men helst ville vi vara i skuggan, gärna där det blåste lite svala vindar för det är så herrans varmt!! Nog för att sommarvärmen gillas, men man blir ju så trött och orkeslös. Får hoppas att vi vänjer oss om sommaren ska fortsätta på det här viset :) + 40 grader i solen idag...puh!! Mamma och jag letade upp skuggan bakom huset och där satt vi medan pappa låg i hammocken och läste biltidning. Mamma varvade vilan i stolen med köttgrillningen som skulle avnjutas lite senare.

Vid ca 15-tiden hade Hjalle, Jenny och Anders kommit. Och strax därefter var det uppdukat till fest på altanen! Grillade fläskkotletter samt kyckling, strips, potatissallad, beasås, gurka, tomat, bröd och läsk var vad som bjöds. Det var nästan lite för varmt att sitta under taket på altanen, det gick rätt sakta för oss att få orken att räcka till att tugga upp maten  :). När vi pustandes hade mumsat klart kände vi oss nog alla som en slakt mer eller mindre efter värmen...haha! Anders la sig i hammocken och somnade. Jag, mamma och Jenny tog en varsin stolsdyna och la oss i gräset i skuggan bakom huset. Mamma öppnade ett fönster och spelade musik innifrån, mysigt! Där slumrade vi nog till lite alla 3, det var himmelriket att få ligga där på mage i gräset och vila upp sig en stund :). De enda som det var fart på var pappa och Hjalle som höll låda på den stekande altanen. Efter en stund blev det blomtittande för mig, Jenny och mamma. Jenny fick med sig lite blommor hem. Ytterligare en stund senare vankades det kaffe och glass. Vanilglass med hallon och mangosorbet, mums! Vilken frisk och svalkande smak det är på sorbet!

Mamma har ju en superstor studsmatta, en sån där blå som är så poppis bland alla barnfamiljer. Men hos mamma finns inga småbarn, men vi vuxna barn samt mamma tycker lika mkt om att hoppa på den som alla småkids gör även fast vi inte hoppar så ofta! Men fasen va kul det är när man väl kommer sig för! Jenny och jag garvade och hoppade ett tag och knäppte massa roliga bilder! De får jag visa en annan dag för de tog Jenny med sin kamera. Jag lyckades faktiskt göra framåtvolter också, men det var väl det enda också. Där slår kidsen mig med hästlängder! Men om jag får träna lite till så kanske jag kommer ifatt...hihi! Hur som helst hade vi det görskoj och hujedamej vad det är jobbigt att hoppa, det måste vara skitbra för kondisen och magen!

Hjalle och Anders åkte hem vid 17.30-tiden. Jag och Jenny stannade kvar och höll på med blommorna ett tag till. Klockan 18.30 åkte Jenny hemåt och jag åkte hemåt vid strax före 20.00 då jag hade fått blommor av mamma till 2 st balkonglådor samt 3 krukor, tack kära mamma!!! Ska köpa pelargoner till henne som tack för alla blommor jag får :)

När jag kom hem hängde jag upp mina blomlådor lite provisoriskt. Har ju inte alls kommit i iordning på balkongen eftersom jag inte har bordet eller mattan på plats än. Men litegrann kan jag ju pyssla till det för det :)


På kvällen har jag målat den grågröna lilla lådan (som jag fyndade tillsammans med den stora gula igår) vit. Har satt in en vacker bild i en ram och donat lite här och där.

Imorgon åker Jenny och jag på loppis till Falun, gud va skoj! Ska stanna till i Torsåker också lät det som. Hoppas verkligen att jag hittar en matta att ha på balkongen då.

Nu ska jag kolla på filmen "Repmånad" med Hjalle, en klassiker säger han att det är, typ som "Sällskapsresan", bara för att Stig Helmer är med :)

Kommentarer
Postat av: Annica

Fantastiskt söt dyna!



Kram Annica

Postat av: Nettan

Halloj!!! VA mysigt me en familjemidda på nationaldagen.. Själv fick jag nöja mig me att sitta bakom min kassa på Coop Extra.. Hoppas du gör någa roliga fynd i morron på loppisen.. Ha de bra!!! Kram Nettan

Ps: Kortet du såg på tjejerna från Beckers, den ena är min lilla mamma. Hon som hade mönstrade top på sig är de.

2008-06-06 @ 23:55:30
URL: http://sessa69.blogg.se/
Postat av: Hannis

Aaaa,den där dörren du hittat var ju fin!!

Vilka loppisfynd du gör!

13:- för allt det där?!Jösses!

Ska bli kul att se din balkong när den är klar.



Ha en fin Lördag//Hannis

2008-06-07 @ 08:42:28
URL: http://www.hannishem.blogspot.com
Postat av: AnneLie

Vilken gullig balkong du får till.Stolarna blev jättefin i vitt.

Kramar från

Anne-Lie Lillboden

2008-06-07 @ 20:23:29
URL: http://www.lillboden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback