Idag onsdag

Den här dagen har bestått av solväder hela dagen och jag och mina arbetskollegor har suttit inne i en sal på föreläsning hela dagen. Från 08.30 (fick iofs sovmorgon) - 15.30.  Idag kom en föreläsare från Högskolan i Gävle och föreläste om missbruk, visade lite filmer och svarade på frågor. Han var en väldigt bra föreläsare och gjorde dagen väldigt intressant. Jag är glad och tacksam över att vi får möjligheten att få gå på föreläsningar/kurser emellanåt.

Lunchen 12-13 spenderades hos mamma och pappa för att sen komma tillbaka till eftermiddagsplaneringen. Det innebar filmdags, i finvädret!! Men det gick bra det med, var en väldigt stark film om en mamma som var alkoholist och hade ett barn, en liten pojke på ca 12 år eller nåt sånt. En tragisk film som visar på alkoholens baksidor som alltöfr många barn får ta del av bakom slutna dörrar, i familjen. Många vuxna förstås som fastnar i skiten! Men filmen slutade bra, då mamman tillsist erkände sitt missbruk och sökte hjälp.

Vi slutade 15.30 och då gasade jag iväg till färgbutiken och köpte lite färg! Vattenbaserad antikvit lackfärg att måla grejer och möbler med samt en liten burk oljebaserad antikvit lackfärg att måla mina nya balkongmöbler med. Sen for jag hem!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback