Loppis och vit färg

Innan jag kom hem från jobbet var jag ju bra tvungen att åka till Gävle Biståndsgrupp och rota lite :). Fyndlös blev jag inte utan hittade de här fina grejerna! Mest nöjd är jag över det otroligt fina durkslaget i crémefärg!!

En vit fin kruka från Miljögården 5:-,
Cremevit durkslag 20:-
2 vita ramar 20:-/st
Liten grön soffa 5:-

När jag sen kom hem fortsatte jag måla på den vita trästolen till höger i bild som jag började måla igårkväll. Idag blev den klar efter ett x antal omgångar färg! När jag ändå var igång målade jag mina 2 balkongstolar, tror det kommer bli riktigt fina i den antikvita färgen sen när jag fått dra på några fler lager!! När stolarna är klara tänker jag hugga in på det runda bordet som hör till så ska det få sig några omgångar vitt också. Åh va jag är glad att jag hittade de där stolarna på Blocket, kommer bli precis som jag vill ha det!

Kommentarer
Postat av: Fröken Fräken

Vilket märke är det på färgen som du använt till stolen? Jag köpte en burk DYR färg som jag inte tyckte var så bra, så nu vill jag ha tips på en BRA färg när satsborden ska målas. Stolen var för övrigt jättefin, jag håller alltid ögonen öppna efter sådana, samlar så att jag får ett gäng runt köksbordet.



Ja, det är ett bra tips att sy kuddar på det sättet. man kan få användning för en massa småbitar tyg som man inte vetat vad man ska göra med. :-)

Postat av: Jenny/ Jema Rose

Du kan verkligen fynda fina saker du!



: )



Stolarna blir ju superfina!!!



Kram, Jenny



<3

2008-05-28 @ 22:00:17
URL: http://jemarose.blogspot.com
Postat av: ninni

hej

tant elvira har öppet mellan 18 och 19 på onsdagar

och 11-15 på lördagar,ta en tur dit du kommer inte att bli besviken,hon har så mycke fin där.



ha de gott

ninni

2008-05-29 @ 07:57:47
URL: http://mormoresie.blogspot.com
Postat av: Anonym

hej

tant elvira har öppet mellan 18 och 19 på onsdagar

och 11-15 på lördagar,ta en tur dit du kommer inte att bli besviken,hon har så mycke fin där.



ha de gott

ninni

2008-05-29 @ 07:58:53
URL: http://mormoresie.blogspot.com
Postat av: Efwa som drömmer om Provence

Jättefina stolar. Gillar alldeles speciellt den till höger. Jag är också nyfiken på vad du använder för färg?

2008-05-29 @ 08:50:51
URL: http://maisonruebalzac.blogspot.com
Postat av: Miamaria

Hej!



Vad du har fyndat.....vilket durkslag!



Och stolarna blir ju så snygga!!!!!!



HA´det så gott!

MiaMaria


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback