Däckbyte och vintertur

Då var vi inne i en ny vecka. Den här veckan jobbar jag hela veckan. Så det kommer inte finnas sådär jättemkt tid för annat. Men när den här veckan har gjort sin gång blir jag ledig i 4 dagar och det ser jag fram emot :)

V.45
Måndag 3 nov: 7.00-15.30
Tisdag 4 nov: 12.30-21.00
Onsdag 5 nov: 12.30-21.00
Torsdag 6 nov: 12.30-21.00
Fredag 7 nov: 7.00-15.30
Lördag 8 nov: Ledig
Söndag 9 nov: Ledig (Fars Dag)

I torsdags förra veckan var det rejält snöoväder och köer till däckfirmorna för byte till vinterdäck. Trafikolyckor rapporterades lite varstans ifrån och jag slirade runt på sommardäck, hua! Årets första snö ramlade ner i större mängd. Mamma sms:ade och bad mig komme hem så skulle hon kirra bytet till vinterdäck på min bil. Jajjemän, ni hörde rätt, morsan kirrar däckbytet, det ni! Världens händigaste mamma det har jag det *ler*



Efter det kände jag mig mycket säkrare ute i trafiken, men självklart kör jag försiktigt ändå även fast jag har vinterdäck. Man kan inte bara förlita sig blint på dem, lite vett måste man ha behålla också *ler*

Helgen bjöd på kallt väder så det blev isgator, men det var fint och solen sken från en blå himmeln. Underbart väder! Mamma och jag gick på loppis här i Valbo och sen åkte vi till Owe Jansson, en vad jag kallar "Billighetsaffär". Fyndade lite smått och gott till julen :)

Igår var det söndag och finvädret höll i. Jag var sugen att åka ut och "åka bil" en sväng och det gjorde jag och Hjalle. Vi åkte vid lunchtid och bestämde oss för att stanna till nånstans och äta. Vi åkte till HAGSTA Krog och intog lite lunch i form av en varsin tallrik korvstroganoff med ris, mumsfillibabba!!

Sen åkte vi en mindre väg tillbaka hemåt och jag måste säga att jag ÄLSKAR att åka bil, det är så mysigt *ler*. Bara att åka nånstans och äta eller fika, det är banne mig nåt av det bästa jag vet! Mer kräver jag inte för en lyckad dag.

Igår fick jag en till skyltbeställning efter att jag visat mina skyltar på bloggen. Det var en tjej som ville ha en vit skylt med texten "Julefrid", men lite större än den jag visar på bloggen. Och som tur var så hade jag en passande skylt på lager så jag målade och textade den och gjorde klar igår, nu väntar jag på att få skicka den, så skoj!


Har även färdigställt 2 st till skyltar på beställning. En till WC samt en till ett flickrum!



Kram, Anna

Kommentarer
Postat av: GÅRDSROMANTIK

Så vackert du textar - julefrid var så fin!



Kram Maud


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback