Carpe Diem



Jag har nyligen gjort en skylt med texten "Carpe Diem". Jag följer de ledorden vareviga dag!

Fånga Dagen!!

Lev i nuet!

För övrigt har jag gjort min jobbarhelg och gårdagen märktes gott och väl av att den hette söndag. Jag var trött, jag var tvär, lättirriterad, ingen motivation till nåt egentligen. Gick på sparlåga och försökte hålla minen uppe och trevligheten igång arbetspasset ut. Jag bet mig hårt i läppen ett par ggr, men jag bet ihop och lyckades ta mig igenom med ett leende på läpparna :)

Idag måndag och imorgon tisdag är jag ledig. Eftersom mamma fyller 50 år på torsdag så håller jag på med massor av hemliga förberedelser och grejer till hennes födelsedag. Idag har jag varit hos Hjalles föräldrar och lånat skrivaren och sen bar det av hem till mamma för jag skulle träffa syrran och vi skulle babbla igenom lite saker och egentligen skriva på datorn men det sket sig då det inte funkade *suck*. Drog ner på stan en sväng också.

Även fast det strulat en del idag och jag inte fått gjort det jag tänkt så känns det skönt att va ledig imorgon också för då banne mig måste jag fixa klart allt! Fick dock träffa mamma lite idag och hann med att tvätta en omgång kläder.

Så mina slutord får bli så som jag började:

Carpe Diem!




Kommentarer
Postat av: Annica

Visst är det viktigt att fånga dagen och att ta vara på vad den ger...men ibland är man så trött och tvär så att det nästan är omöjligt...



Din carpe diem-tavla ser jättefin ut och jag gissar på att du har en hel massa fina överraskningar på lut åt din mamma på hennes födelsedag:)



Kram Annica


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback