Min kökshylla



Jag har rått om min kökshylla lite x-tra här hemma och några nya fynd har tagit plats. Bla hittde jag de söta fattigmanskopparna med fat på loppis i Falun förra veckan när jag var där med mamma och syrran. Jättevackra. Hittade även det större silverfatet där - sådär härligt nött med ljuvligt charmig patina!

I en gammal mjölkflaska i glas har jag lagt ner spets, det blev vädligt dekorativt och bra som förvaring då man ju ser vad som finns i utan att behöva öppna ett lock för att se :)

Några vackra bestick får pryda hyllan från en glasburk och intill besticken har jag ett väldigt vackert kort som jag köpt på Tradera - älskar dessa kort som tjejen gör - har ett gäng nu :)

Sådär ja, nu har jag friskt upp bloggen lite med ett nytt inlägg *ler*

Det haglar ju inte nya inlägg precis, och det beror på att jag har fullt upp med min smyckestillverkning, den tar den mesta av min fritid faktiskt. Men jag saknar bloggandet och känner att det är så mkt jag skulle vilja berätta och visa och skriva om, så hoppas att det kan bli lite jämnvikt snart *ler*. Är dock otroligt glad över att det finns ett intresse för mina smycken såklart och att jag har mkt och göra är ju faktiskt bara skoj! Men jag har en del go´bitar till inlägg som ligger och väntar på att få bli bloggade om, men det kommer väl lite senare nån dag det med!

För övrigt var det rena rama sommarvärmen igår, eller åtminstone rena rama vårvärmen!! Snön hade töat bort på min balkong och jag satt och läste tidningen i dörrgluggen till balkongen (korgstolen var för stor att ta ut). Det var så varmt och svettigt - men ack så skönt!!!



Välkommen VÅR!!!!!



Kommentarer
Postat av: ulrica

Oh, vilken härlig korgstol i solen! Där förstår jag att du trivs!! Jättefina saker du fyndat, jättefint i din hylla!

Visst är det härligt attvåren är här, vi premiärgrillade idag!! Mysigt men kallt när solen gick ner, då värmde inte ens vinet!

Ha en fortsatt trevlig helg!!

Kramar Ulrica

Postat av: Ullis/Leva på landet

Ja ni hade det verkligen vårigt. Så mysigt att du hunnit koppla av i solen också. Ser så inbjudande ut med korgstolen. Jättekul att du har så mycket smycken att göra, men de är ju så snygga också.



Kramar Ullis

2009-04-04 @ 21:58:00
URL: http://levapalandet.blogspot.com
Postat av: Tina

Tack så mycket för de fina presenterna jag fick av dig med posten i fredags. Halsbandet var bara såååå mkt Tina så där hade du verkligen prickat rätt. Än en gång TACK!!!

2009-04-05 @ 22:13:22
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej! jag hittade in på din blogg och jag måste bara säga att den där hyllan ser fantastiskt fin ut! :)

2009-04-05 @ 23:36:05
Postat av: Titti

vad fint du har det på din hylla!!!

Korgstolen såg inte helt fel ut den heller!!!



Kram Titti

2009-04-06 @ 11:03:22
URL: http://www.tittispyssel.blogspot.com
Postat av: Fröken Fräken

Vad fint det blev med vitt och metall tillsammans! Har börjat bli än mer på jakt efter metallföremål, skulle så gärna vilja ha lite högre metalljusstakar av äldre snitt, men det verkar vara svårt att komma över här.



Svårt att hinna med allt, men roligt att smyckestillverkningen går så bra!!

2009-04-06 @ 16:02:37
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: ninni

Hej Anna

du har en present att hämta hos madame nyberg i morgon efter 12oo,jag är ledig i morgon o beräknar att äka dit strax före 12oo ska ner på stan en sväng först.

Du ska få den av mig som tack för att du köpte saxen åt mig och som kopensation för att jag inte hade pengar så det räckte når du var hem till mig.

kramis

ninni

2009-04-06 @ 19:47:38
URL: http://mormorelsie.blogspot.com
Postat av: ninni

Halloj

Kanske har du lust att hänga på till uthuset i kväll , hon öppnar kl 18oo isåfall kan du komma till mig så tar vi min bil därifrån.

kramis

ninni

2009-04-07 @ 07:55:32
URL: http://mormorelsie.blogspot.com
Postat av: Dorthe

Hejsa..

Så fine dine hyller blev, ser rigtigt godt ud med hvidt og sølv.

Så dejligt med en plads i solen, her kan man rigtig nyde en kop kaffe, og læse en masse magasiner om inretning:-)

Ønsker dig en rigtig god Påske:-)

Kram Dorthe

2009-04-07 @ 10:10:29
URL: http://myhomeandmycastle.blogspot.com/
Postat av: anki.

Jag har köpt boken så du kan låna min om du vill?!! Kan väl ta å ses nån dag om du inte har fullt upp med skapandet =)

Kram kram

2009-04-08 @ 19:55:59
URL: http://ankibjork.blogg.se/
Postat av: Mirry

Så snygg blogg du har!



Snälla hjälp mig jag har ett litet problem såhär i påsktider! Ska man satsa på ett traditionellt eller ett trendigt påskägg? Eller spelar det egentligen någon roll, det kanske är innehållet som är viktigast ;)



Glad Påsk!

2009-04-10 @ 13:07:05
URL: http://www.arntyochmirry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback