SINGER

Äntligen har jag fått tag på ett vackert vitt, nött symaskinsunderrede med marmorskiva i ljus färg, den är dock fuskmarmor men ack så vacker ändå!




Jag åkte till den lokala loppisen för ca 1 vecka sedan för att ta en kik och där stod det - SINGER- bordet som jag så länge väntat på i min fantasti *ler*

Jag skyndade mig snabbt till där det stod och lade händerna på det! Kånkade och pustade det fram till kassan och berättade hur överlycklig jag var över att jag hittat det här bordet. Fick ge 300:- för det och det tyckte jag inte alls var så farligt med tanke på vilket otroligt vackert skick det är i och att det sedan dessutom redan är vitt, nött och skavt gör ju saken tipptopp...hihi!

Jag lyckades få in det i bilen utan att repa lacken (tror jag iaf!) och envis som jag är kånkade jag upp det till 3:e våningen där jag bor. Måste säga att det är rätt tungt det här bordet, det är väl gjutjärn eller nåt, väger bly iaf..haha!

Några blåmärken senare stod det på plats i mitt vardagsrum och jag var nöjdare än nöjdast och är det fortfarande *ler*

Notera den fantastiska lampan med vit skärm med monogram samt den maffiga foten i fattigmanssilver som står på bordet, den har jag köpt av  Helena Skarp med butiken Uthuset i Gävle.




Kommentarer
Postat av: HEMMA HOS LINNÉA

Hallo



Skoj att vi träffades hos Anna-Lena....

Vilket snyggt fynd du har gjort...symaskinsbordet.

Och vilken otroligt söööööt vovve.....mjuk och go.

Ha det så bra

Kram Liselotte

2009-04-23 @ 11:42:31
Postat av: Annika

Jättefint! DU måste vara stark du, jag har ett själv, men komplett med symaskin och det är skittungt!

Min är mörk/svart. men när jag ser din kanske man skulle sprayat den vit...vilket jobb =)

jättefint är det iaf!

Postat av: Nettan

Vilket fint fynd du gjorde =0)

Har oxå ett symaskins underrede som ska snyggas till & målas, men är av ett annat märke, jättetungt.

Så snyggt du dekorerat ditt med!



Kram Nettan

2009-04-23 @ 13:38:08
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: ulrica

Oj, vad du slitit!!! Dom är ju supertunga! Men vackert blev det!!

Hoppas du får en härlig helg! Ska bli kanonväder!

KramUlrica

2009-04-23 @ 19:23:51
URL: http://www.lugnets.blogspot.com
Postat av: ulrica

Oj, vad du slitit!!! Dom är ju supertunga! Men vackert blev det!!

Hoppas du får en härlig helg! Ska bli kanonväder!

KramUlrica

2009-04-23 @ 19:24:06
URL: http://www.lugnets.blogspot.com
Postat av: Fröken Fräken

Jag förstår PRECIS din lycka, eftersom jag också fyndade ett härligt gammalt bord idag. Var ute på turné med min far och vi for förbi Återvinningen. Redan på parkeringen ser jag i ögonvrån bordet, och jag formligen kastar mig ur bilen! Och bara 60 kr för det.. fast när jag kom till kassan visade det sig att detta var ett bord de ville bli av med (!) så jag fick det för 15 kr! Jippie! Mitt behöver dock målas om, men det är ju inga problem..

2009-04-23 @ 20:32:33
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Anonym

Lyckos dej, har varit på jakt efter en länge. Men här är de så dyra och nu verkar det inte finnas några alls tillsalu- Så fint det blir. Kram

2009-04-24 @ 06:37:56
Postat av: Corrina

Lyckos dej, har varit på jakt efter en länge. Men här är de så dyra och nu verkar det inte finnas några alls tillsalu- Så fint det blir. Kram

PS Man kanske skall tala om vem man är.



2009-04-24 @ 06:39:19
URL: http://corrinasvardag.blogspot.com
Postat av: Katta

Vilket fynd! Kul att det var vitt redan med så du slipper besväret att måla.Visst kan man kämpa som ett djur och får krafter från gud vet var när man har ett viktigt mål i sikte. Superfin lampa med, ha en bra helg, kram Katta

2009-04-24 @ 08:19:39
URL: http://rostigarosor.blogspot.com
Postat av: Dorthe

Hejsa..

Woow så flot dit symaskinsunderrede blev:-)

Ønsker dig en god weekend.

Kram Dorthe

2009-04-25 @ 09:37:51
URL: http://myhomeandmycastle.blogspot.com/
Postat av: Ullis/Leva på landet

Är ju så snyggt. Har ett står som jag köpte för 75:- förra sommaren. Kan bara inte bestämma mig för var jag ska ha det och hur jag ska göra med det.



kramar Ullis

2009-04-25 @ 23:46:38
URL: http://levapalandet.blogspot.com
Postat av: Anne-Lie

Hej Anna!Vilken ljuvlig liten sötnos!!Vilka pepparkornsögon....håller med dig djur och barn är en stor källa till glädje!!

Kram

Anne-Lie arturochgerda

2009-05-01 @ 09:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback