Vilken vändning....

Idag fredag jobbade jag 12:30-21:00. Hann alltså med att få posten innan jag åkte iväg. Men idag förvånades jag av ett brev jag INTE trodde skulle dimpa ner...

Där står att jag är varslad...?!

Jag är en av 20 st inom vår verksamhet som blivit varslad och jag har för mig att det stod att 12 av oss 20 kommer att bli utan jobb medan 8 st kommer att få nya tjänster...

Jahapp, vad säger man??

Än så länge vet jag inget mer än att jag är varslad, vet inte när jag kommer att få ett definitivt besked heller så här står jag med långnäsa och vet varken ut eller in. Men det som sker det sker, jag kan inte råda över det. Bara se till att göra det bästa av situationen. Och hur som helst så vet jag ju egentligen ingenting om hur det slutar, det kan ju lika gärna vända på nån vänster så jag får behålla jobbet. Men nu är det lika bra att inte tänka alls eftersom det kan gå hur som helst.

Kanske kommer detta bli en helomvändning i mitt liv... Är det min tur att ta nya kliv ut i den vidöppna världen? Är det då dags att satsa på mina drömmar? Nu vill jag bara få besked så jag får veta om jag ska stanna i den trygga arbetsvrå jag befinner mig i eller om det är dags att drömma mig vidare. För drömmar det har jag *ler*


Ja det flyter inte på för min del just nu... Förutom det här fick jag ett besked tidigare i somras om att jag inom några veckor ska in på sjukan och göra en liten operation - dock inget allvarligt men ändå... Ska operera bort en bit av livmodertappen pga av cellförändringar. Standardingrepp för sjukhuspersonal men världens grej för mig. Jag har aldrig behövt operera mig och kommer bli skitnervös, rädd och hela tjofadderittan när jag kommer dit. Kommer tydligen bara att få lokalbedövning och det vette tusen om jag pallar med och va vaken - tänk om det gör ont! Nåja, allt löser sig!





Kommentarer
Postat av: Annika

Ajdå, det var ju inte roligt att höra.

Det brukar alltid lösa sig säger jag, men inte så lätt att alltid tänka så kanske.

Hoppas det ordnar sig och att du kanske följer nån dröm nu ;)

trevlig helg!

Postat av: ninni

Hej

Men är det inte det ena så är det det andra,ja nu har du otur med allt,men vi får hoppas du får ha jobbet kvar,annars så kanske vi ska ta och slå oss ihop och starta upp något fniss...

ja drömma kan man ju alltid göra.

kramis

ninni

2009-08-15 @ 09:33:02
URL: http://mormorelsie.blogspot.com
Postat av: Dorthe

Hejsa...

Håber at det hele ordner sig:-)

Ønsker dig en rigtig god Weekend.

Kram Dorthe

2009-08-15 @ 18:00:13
URL: http://myhomeandmycastle.blogspot.com/
Postat av: Mamma Flach

Men vännen, vilket backflyt......

Håller tummarna på att allt reder sig.



Kram-Kram på dig

2009-08-15 @ 20:03:46
URL: http://madamenyberg.blogspot.com
Postat av: Tina

Näe men vilket besked!! Fast nu kan du ju kanske satsa på det du drömt om. Våga ta steget!!



Det andra beskedet lät inte heller nå vidare, men det där klarar du !!

Sänder en stor kram!!

2009-08-16 @ 13:13:33
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: anki.

Oj va mkt tråkigt...fast kanske en vändning till något ännu bättre!! Kanske det är meningen att du nu ska satsa på dina drömmar!!

Ska hålla alla tummar för att allt blir toppen!

Massor med kramar från mig!!

2009-08-16 @ 17:01:33
URL: http://ankibjork.blogg.se/
Postat av: Ullis/Leva på landet

Det var inte kul att få ett sådant besked. Gick och väntade på ett förut jag också men klarade mig ju och det känns skönt just nu i alla fall. Håller alla mina tummar för dig att det kommer att gå bra för dig med allt.



Ha en bra vecka!

Kram Ullis

2009-08-16 @ 20:40:38
URL: http://levapalandet.blogspot.com
Postat av: Mattias

Trista besked Anna men hoppas det ordnar sig och det tror jag det kommer göra för en driftig duktig tjej som dig!

2009-08-17 @ 11:48:11
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Jessica

Anna,

Tänker på dig och hoppas att det ordnar sig för dig med både jobb och operation. Två orosmoln är två för mycket! Det här ordnar sig skall du se. All lycka till!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kramar i massor

Jessica

2009-08-17 @ 14:55:35
URL: http://www.tantelwira.blogspot.com
Postat av: Anna Friman

Anna tänk på vad vi pratade på vår promenad. Det här kan du vända redan i tanken. Se det som en chans att komma vidare till dina drömmar och det du vill göra.

2009-08-18 @ 00:19:54
URL: http://bamsesmattes.blogg.se/
Postat av: Gunnel

Jag gjorde det där ingreppet för tjugu år se´n och jag gruvade mej också.Men jag lovar, det är ingenting att oroa sej för. Jag har inte haft problem efteråt heller bara skönt att dom fick bort dom där dumma onödiga cellerna. Ha det så bra gumman,och hoppas det där med jobbet fixar sej. Det kanske blir nånting mycket bättre av alltihop i slutändan. Kram till dej från Anna-Lenas mamma.

2009-08-19 @ 10:57:06
Postat av: Titti

Hej

Jag har ochså gjort det där ingreppet. Men blev sövd.Hoppas det gick bra för dig. Kram Titti

2009-08-27 @ 13:20:57
URL: http://vaniljochcitron.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback