Det är nåt på gång!

Idag är det alltså första dagen på Det Nya Året 2009!

Igår på självaste Nyårsaftonen jobbade jag till 14.30, sen åkte jag hem till mamma och pappa där Hjalle, syrran och Anders också hade tagit sig. Mamma och pappa brukar bjuda på smörgåstårta på Nyårsaftonens dag och likadant blidde det i år :)

Hjalle och jag stannade kvar till 18.45 då vi åkte vidare till hans föräldrar för att äta nyårsaftonsmiddagen...hihi! Egentligen skulle vi ju varit hos syrran och Anders på kvällen och firat in det nya året, men då de var krassliga coh sjuklingar så ställde vi in det firandet. Hjalle och jag avnjöt en god middag hos hans mamma och pappa och jag var dödstrött och det kändes som att jag skulle kunnat somna på 2 blanka. Eftersom jag klev upp 05.30 och jobbat och sen farit hit och dit kände jag att jag bara ville hem och slappna av och pusta ut efter dagens jobb och firande. Så vi åkte hem till oss kl 22.00 då jag slumrade en stund framför tv:n och vaknade upp alldeles lagom tills det nya året tog vid och det skålades med lätta drycker mellan mig och Hjalle. Sen kikade vi ut genom vardagsrumsfönstret och fick se en himla fin fyrverkerishow utan att behöva frysa, toppen!! Med andra ord blev det en lugn, fridfull Nyårsafton som delades till stor del med nära och kära, precis som det ska va!

Så var det nya året här med nya utmaningar och framgångar! Jag ska umgås mycket med alla mina nära och kära och ta vara på varje dag av mitt liv detta år också! Jag måste säga att jag tycker att jag är duktig på att leva i nuet och njuta av livet :) Och med underbara människor omkring mig som gör mig glad så är det inte så svårt att tycka att livet är härligt och fint samt känna sig lycklig *ler*

Idag var det så Nyårsdagen och jag har kikat lite på tv och slappat en hel del. Men sen framåt eftermiddagen började det klia i fingrarna efter att sätta klös på målarpenseln och ta itu med ett målarprojekt jag gått och funderat på ett bra tag nu...hihi!

Jag tog tag i saken och när Hjalle kommer hem efter att ha varit hos sina föräldrar och hälsat på, så kläcker han ur sig detta när han ser vad jag håller på med:

- "Näääeeee...
(med ett lätt förvånat leendepå läpparna)!!

- Jag lämnar dig ensam en liten stund och då visar det sig att du inte äter någon riktigt mat
( jag hade bara ätit mackor till lunch) också målar du ALLT VITT!!!

Där sitter jag där jag sitter, med målarfärg på armar och ben samt i mitt hår och känner mig som en skamsen barnrumpa som haft skoj och blivit påkommen med något som i de vuxnas ögon ses som ett riktigt busstreck...haha!

Men jag sa till Hjalle att :

- "Vänta du bara, det kommer bli jättebra det här när det är färdigt ska du se!"

KAN NI GISSA VAD DET ÄR FÖR MÅLARPROJEKT JAG HAR DRAGIT IGÅNG?

Tror det blir klart under dagen imorgon och då tänkte jag att jag skulle visa resultatet här på bloggen :)

Hoppas ni alla haft en härlig Nyårsdag och att det nya året bringar er stor lycka, glädje och samvaro med de människor ni älskar högt på denna jord *ler*



Kommentarer
Postat av: Ullis/Leva på landet

Vad har du hittat på nu för tok, s? Har du så mycket mer att måla vitt? jag har också vitmålat något idag och maken bara suckar. Så härligt med en lugn nyårsafton. Det hade vi också. vi var bara hemma och njöt hela kvällen.



Önskar dig en riktigt god fortsättning!

Kram Ullis

Postat av: Piffa och puffa

Vad nyfiken jag blir på hur det ser ut nu när det är nymålat. Själv var jag till svärmor idag och satte igång en renovering där av både hall och vardagsrum. Vi sak måla taket och tapetsera i båda rummen.

Måste fråga dig, känner mig dock tjatig. Jag har nu köpt stanser och ska stansa på smycken. Det FUNGERAR INTE, vad gör jag för fel????

Jag bankar och bankar med en hammare men bara halva bokstaven syns mycket svagt. Är det några andra verktyg man ska ha eller?

Kramar Anette

2009-01-01 @ 23:57:26
URL: http://piffaopuffa.blogspot.com
Postat av: Piffa och puffa

Vad nyfiken jag blir på hur det ser ut nu när det är nymålat. Själv var jag till svärmor idag och satte igång en renovering där av både hall och vardagsrum. Vi sak måla taket och tapetsera i båda rummen.

Måste fråga dig, känner mig dock tjatig. Jag har nu köpt stanser och ska stansa på smycken. Det FUNGERAR INTE, vad gör jag för fel????

Jag bankar och bankar med en hammare men bara halva bokstaven syns mycket svagt. Är det några andra verktyg man ska ha eller?

Kramar Anette

2009-01-01 @ 23:57:57
URL: http://piffaopuffa.blogspot.com
Postat av: Piffa och puffa

Tack för ett supersnabbt svar. Mina brickor jag har köpt är stenhårda för det händer inte mycket trots att jag hamrar 10 gånger. Ska köpa nya från annat ställe, kanske är de bättre. Vi är visst nattugglor både du och jag:)

Kram Anette

2009-01-02 @ 00:26:46
URL: http://piffaopuffa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback