Jeanne d´Arc dagbädd




Och det bästa av allt - den är MIN!!!!!

Vågade inte berätta nåt för karln min att jag hade köpt den i min favvobutik Madame Nyberg redan i lördags när jag och mamma var där. Den här sängen har jag trånat efter ändå sen den kom in för ett tag sen men då var den lite fraktskadad och har inte varit monterad. Men nu hade Anna-Lena sett till att fått den fixad och monterat ihop den i butiken och den var det första jag såg när jag klev in!

Förstå då min känsla när jag tänkte:

 "Den där är min - skriv såld på den fort som attan!!"

Har liiiite dåligt samvete över att jag inte diskuterade köpet med Hjalle först förstås, men jag visste ju vad han skulle ha sagt: ett rungande "NEJ"!! Men som vuxen och sambo vet jag ju förstås att jag borde diskuterat med honom, men jag ville verkligen inte det i den här frågan *ler*

Så här var jag otroligt god mot mig själv men taskig mot Hjalle. Men den dagbädden kunde jag bara inte vara utan och jag VET ju att vi ska FLYTTA TILL HUS så småningom *ler*. Hellre snarast än senare för här  hemma börjar vi känna av att lägenhgeten är lite liten *ler*. Litet kök, litet sovrum och bara allmänt liten lägenhet, vi vill ha hus nu!!

Så helgen gick utan att jag vågade yttrade ett ord om dagbädden, igår måndag kom Anna-Lena under förmiddagen och levererade min dagbädd ända in i lägenheten, tackar för det! Jag fick leta plats åt den för det hade jag ju såklart inte riktigt listat ut till 100% för det spelade liksom ingen roll för jag bara skulle ha den här dagbädden! Och jag var helt införstådd med mig sjäv att det får se lite trångt ut ett tag i lägenheten tills jag får vitrinskåpet sålt och får lite mer plats eller ännu bättre tills vi flyttar till hus!

Jag gjorde iordning här hemma så gott jag bara kunde och åkte till jobbet och jobbade kväll. Tänkte jag skulle ringa till Hjalle och förvarna om att det kanske, möjligtvis kunde finnas något extra i vardagsrummet, men det glömdes av i arbetet och Hjalle hann upptäcka det ändå *ler*

För 17.30 igårkväll pep det till i min mobil och det enda som stod var "NEJ!"

Jag fattade direkt - han var med andra ord inte lika överlycklig eller förtjust i dagbädden som mig *ler*

Ringde upp och fick väl ursäkta mig så gott det gick och försöka lugna honom lite. Men han kan fortfarande inte förstå vad man ska med en för kort "säng" till när man redan har en som man sover i och för han är dagbädden bara ett skrattretande mysterium och skulle mer än gärna skyfflas ut fort som attan.

Så härmed vill jag rikta ett stort förlåt och en ärlig ursäkt till min käre sambo som blev lite matt minst sagt över min "briljanta" idé och skänker ett tack till honom för att han orkar stå ut med mig och mina tokiga idér :)

*Älskar Dig*

P.S. Du får låna min dagbädd och mysa när du nu fått ett nytt nummer av Auto MotorSport bilmagasin!

 Då har ni fått en glimt av min onda och totalt egoistiska sida som jag eventuellt inte är alldeles för stolt för, men kanske finns det någon därute som känner igen sig och vågar träda fram *fniss*



Kommentarer
Postat av: Lallis

Vad underbart söt!:)

Kram Lallis

Postat av: ninni

Men oj va kul att du fick sängen,den är ju super snygg,måste var mysigt att krypa upp o mysa i den med en kopp kafffe o en mysig tidning.

kram

ninni

2009-01-28 @ 14:48:02
URL: http://mormorelsie.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vill tipsa dig om den nya gratis supersidan FREESTREET helt ny jättelätt att värva.



Du får presentkort från NELLY eller et SUPERPRESENTKORT där du själv kan välja butik.



Ta chansen helt gratis och jättelätt



http://www.freestreet.se/?r=135

2009-01-28 @ 17:30:02
Postat av: Anki

Oj då, nu får du var lugn och fin ett tag då? ;) Hm ja i bland handlar fort och då hinner man inte riktigt med att berätta. Kram

2009-01-28 @ 21:46:30
URL: http://flyarna.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Men Vännen.

Va fint det blev.

Å va skönt att den inte åkte ut genom fönstret när Hjalle kom hem......

Du har en förstående man i ditt liv.

Han förstår sitt eget bästa. Hehehe.

Kram-Kram

2009-01-29 @ 10:22:41
Postat av: Jenny/ Jema Rose

Men den är ju bara SÅÅÅ fin ju!!!



Jag brukar säga att jag inte alls har för mycket prylar & möbler, utan bara ett för litet hus...



; )



KRAM, Jenny



<3

2009-01-29 @ 14:59:19
URL: http://jemarose.blogspot.com
Postat av: Terese

Synd att din sambo inte såg det fina med dagbädden, själv har jag turen att ha hittat en karl som håller med mig i inredningen och om inte så brukar han istället säga: bestäm du, det är du som har öga för det inte jag... Ang. burkarna så finns det ute på Tradera under mitt alias terese_rhodin. De rymmer drygt 2,5 dl och om du är intresserad kan du få köpa dem till samma styckpris som de andra på Tradera kommer att säljas för. Ha en underbar helg. Mvh Terese

2009-01-31 @ 00:22:26
URL: http://inrestil.blogspot.com
Postat av: Anna

Hahaha...du är inte ensam, du "smyg-onda " kvinna ! Efter 5 års tjat var det ff ett rungande nej var gång jag förde en Grand Danois på tal. En vacker dag råkade denna onda se en lapp sättas upp i affären. Tassade fram och såg "Grand Danois-tik, blå, 5 mån". Så jag tog hela lappen, handlade allt utom en sak. Körde hem, länsade madrassen och sa till min äkta hälft :- Oj, jag glömde grädden !

Sen var här väl en som körde rally in till byn för att sedermera komma hem med både grädde och grandis...

Ingen av oss var speciellt populära den kommande veckan.....Men jag blev förlåten...tror jag...iiih

Allt gott, Anna den onda

2009-03-13 @ 01:38:29
URL: http://xahxa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback