Madonna



Ståtliga, vackra madonna! Den här tunga skapelsen köpte jag hos
Madame Nyberg igår för presentkortet jag fick när jag fyllde år, tackar ni som skramlade ihop till den här åt mig :)

Hon får för tillfället stå på min byrå där mkt annat också samlas...hihi! Tror det får bli en omdekorering där snart.

För övrigt fick jag mitt vita vitrinskåp sålt igår efter att ha förnyat annonsen på Blocket. Efter 10 minuter ringer en rar finländsk tant som jättegärna vill ha skåpet. Hon kunde först inte komma och hämta det förrens på lördag och hon frågade om hon fick köpa det då om ingen annan hunnit före, men hon ville såå gärna ha det! JAg vet känslan av att verkligen vilja ha något, senast den inföll sig var då jag köpte min dagbädd från JeAnne D´Arc  *ler*
Men efter en stund ringde hon igen, överlycklig över att ha fått hjälp så hon kunde komma och hämta det redan på kvällen sa hon för hon bodde alldeles i närheten.

Den rara tanten fick skaplig rabatt på priset  för jag ville ju ha vitrinskåpet väck och hon ville så gärna ha det men hade inte råd med summan jag tänkt mig. Så tanten blev så nöjd så och tackade mig så mycket för att hon fick pruta ner det så vi blev båda nöjda med det klippet *ler*. Roligt att skåpet kommer till bättre användning hos nån annan som verligen uppskattar det mer än vad jag gjorde.

Och ÄNTLIGEN börjar vardagsrummet ta form efter hur jag har tänkt att det skulle se ut med dagbäden på rätt plats, dvs där vitrinskåpet stått tills igår. Jag har ställt upp dagbädden på den tänkta platsen och det blev precis så bra som jag hade föreställt mig!! Nu håller jag på att måla en hylla som ska upp på väggen ovanför dagbädden, jag har har målat min egna vita dekorationsstege som står bredvid och nedanför stegen har jag en korg med tidningar i. Den här hörnan som jag nu håller på att skapa är definitivt en läshörna där jag kommer mysa mkt framöver för nu känns det "rätt" att ligga i dagbädden när den hamnat på rätt plats och jag ser ut över rummet samt ut från fönstret, myyys!!

Bild bjuder jag på när hyllan är uppsatt och dekorerad :)

Ha en fin dag!!



Kommentarer
Postat av: anki.

Åhhh har du fått det sålt nu!! Förstår att du är ivrig att få dagbädden & en massa annat på plats, va kul!!!Kram!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback