Underbara dagar

Ja då var jag och Hjalle hemma i vardagens lunk igen efter några underbara dagar i Sundsvall på hotell Södra Berget. Det var så skönt att få komma iväg och vi kunde verkligen koppla av och bara vara. Hemma har man ju alltid nåt på gång i tanken eller så pysslar och donar man med nåt eller har bara inte tiden och ron att bara vara. Så det var jätteskönt och behövligt att få komma iväg sådär på lite minisemster bara älsklingen och jag!


Vi hade ju en svit att bo i men tyvärr glömdes kameran hemma så jag har inga bilder att visa. Rummen var inte nå överdådigt inredda vilket jag tycker de kunnat gjort bättre, men så var det ju kanske mer utsikten man betalar för när man bor där *ler*. Men sviten var fin, den var på ca 30 kvadrat och rymde en stor hall, ett vardagsrum med skön soffa och tv och ett sovrum. Båda rummen hade panoramafönster som gav en otrolig utsikt, det var så mysigt! Häftigt var det att titta ner och se de höga grantopparna, då förstår man att man är högt upp! Sen hade vi egen bastu i badrummet också så den bastade vi såklart i första kvällen - vilken lyx! Sen var man så behaglig i sinnet att man bara dök ner i divansoffan och kollade på tv och var totalt nöjd! Mumsade godis och hade det bra helt enkelt!

Vi åt middag på hotellets mysiga restaurang med stora fönster som gav en 180 graders utsikt över berget och staden. Kändes som att man hade milsvid utsikt - jättevackert! Speciellt vackert var det på kvällarna då staden sken upp av kvällsbelysningen samt alla bilars lysen och det var verkligen vackert! Utsikten är nog det man ska va ute efter om man ska resa till detta hotell.


Hjalle och jag åt på restaurangen båda kvällarna och de hade jättegod mat, spelade lugn och behaglig musik och det var en jättehärlig atmosfär som gjorde oss glada och det kändes som att vi var på dejt båda gångerna vi åt där..hihi!
Supermysigt!

Jag kan verkligen rekomendera att man som par tar och gör någonting emellanåt för att komma bort från vardagen som bara rullar på för det mesta ändå, även fast man trivs med tillvaron så är en liten tripp nånstans inte mer än nyttigt och mysigt *ler*

På torsdagen åkte vi ca 13:00 och kom fram ca 2,5-3 timmar senare. Jag besökte Nordljus och köpte med mig ett vackert mossgrönt kors därifrån.

På fredagen åkte vi till Birsta där jag köpte lite kläder (2 tunikor, en rosa + svart samt 4 leggins) och sen gjorde vi "stan" där jag var in i den vackra heminredningsbutiken "Vackra Hem" där jag fick med mig en jättevacker nätkruka i rostfärgad metall samt blomstermotiv, så fin!

Det regnade och var disigt och mulet väder när vi var där men det gjorde inte så mkt, vi hade det såå trevligt ändå!

Nu tar vardagen vid och så får vi planera in något annat mysigt framöver!

Här kommer bilder på det jag fyndade i inredningsväg i Sundsvall:





Nu har älsklingen gjort tacos till mig så nu blir det till att mumsa!!







Kommentarer
Postat av: hanna

Fint kors.

Tack för titten och ha en bra vecka.

kram

Hanna

Postat av: anki.

Men va härligt det låter!!! Som du säger behöver man sånt där hur bra man än har det hemma. Vill också komma iväg på nåt liknande...

Kram!!

2010-04-11 @ 21:05:12
URL: http://ankibjork.blogg.se/
Postat av: Katta

Det låter ju jättetrvligt det där. Tycker du har helt rätt i att man behöver se till att komma bort från vardagen och bara vara tillsammans ibland.Fina saker du köpt med närkrukan är ju bara för söt.Önskar dej en bra vecka.Kraam Katta

2010-04-11 @ 21:14:34
URL: http://rostigarosor.blogspot.com
Postat av: LivingbyMilla

Så mysigt ni har haft det, skönt att få lite miljöombyte ibland.



Ha en fin vecka!

kram Camilla

2010-04-12 @ 09:10:40
URL: http://livingbymilla.blogspot.com
Postat av: Therese - Pyssel och Design

Härligt att ni fick en bra helg, håller med, man behöver verkligen komma iväg och göra något som par ibland. Tror de flesta gör det alltför sällan.

Ja visst är det kul att vi hittat varandra här, nästan grannar som vi är, lustigt vad världen är liten egentligen :)

Hoppas du fått en bra start på veckan, bättre väder hade vi ju inte kunnat önska!

Kram

2010-04-12 @ 09:36:06
URL: http://pysselochdesign.blogg.se/
Postat av: vintageRetroPrinsessa



Låter som ni haft det toppen :)

Mysigt att bara åka iväg och lyxxa lite :)



Fina fynd :)



kram

2010-04-12 @ 13:13:48
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Ni verkar ha haft det jättetrevligt!!

Det är sant som du säger att det är bra att åka iväg på tu man hand och få lite"nytändning". När man är hemma smälter man liksom in i möblemanget på något vis;). Roligt är ju också att shoppa lite och komma hem med fina saker!!

I dag skiner solen hos mig och vårkänslorna börjar spira en aning,min dotter kom in nyss, med fridlysta blåsippor till mig....härligt;)



Hoppas solen skiner hos dig med/ kram

2010-04-12 @ 16:43:15
URL: http://nyttochslitet.blogspot.com
Postat av: Fröken Fräken

en minisemester skulle jag inte säga nej till! Många av kollegorna på jobbet är på semester på olika exotiska ställen, som Thailand eller Florida. Själv skulle jag vara rät nöjd med en långweekend i Sthlm!



Kul att du hittade lite fina saker att shoppa, ingen semester är ju komplett utan fynd! Häftigt med en bastu på rummet, då skulle kanske även jag gilla att basta.. är inte annars så mycket för att sitta bara handuksklädd i en bastu fullt med andra människor..

2010-04-12 @ 19:36:06
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Hem och Lycka

Låter härligt!



kram Mia

2010-04-12 @ 21:34:25
URL: http://www.hemochlycka.se
Postat av: Lenita

Det låter hur mysigt som helst! Ja, man behöver lite andrum emellanåt. Fina saker du hittade där! Korset va lite speciellt vacker ☺ Ha det gott. Kram Lenita

2010-04-13 @ 08:15:45
URL: http://skimrandekristallerblogspott.com
Postat av: Vitt, zink och silver

Mysigt! Helt rätt att dra iväg ett par dagar, sånt behövs :)



Kram / Therese

2010-04-13 @ 08:21:55
URL: http://www.vittzinkochsilver.blogspot.com/
Postat av: Ewa

Hej,

va härligt att ni hade sååå mysigt i Sundsvall!

Vi bodde på södra berget en helg för nåt år sen o det är verkligen läckert där!

Tror vi mår bra av såna "om än korta" avbrott i vardagen...bara vara o ladda batterierna nåt dygn!

Ha det riktigt gott

Kram

Ewa

2010-04-13 @ 22:54:04
URL: http://kuriosaverkstan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback