Äntligen - stöket är över!!!

Puh!!!!

Äntligen är den intensiva rusten över! Det var rätt hektiskt och mkt att stå i. Plus att jag samtidigt jobbade heltid och det skulle varit skönare att ha varit ledig under den dryga vecka rusten pågick - men det gick ändå!

Målargubbarna tapetserade hallen, vardagsrummet och köket under tisdag 2:a feb, onsdag 3:e feb samt torsdag 4:e februari. Jag fick alltså plocka undan ALLTING från hall, kök och vardagsrum och bokstavligen knöla in det i datarum och sovrum, vi kom inte fram nånstans...haha! Jo till sängen hade jag gjort en gångt så dit kom vi och kunde sova i lägenheten under dessa dagar. Under dagarna håll vi oss undan och kom hem på kvällarna.

Lite förebilder och rustbilder:



När målargubbarna var färdiga på torsdagen ringde golvläggaren och ville komma på fredag 5:e feb och lägga golv i data och sovrummet, där nu ALLTING vi ägde stod!!! Fick säga blankt nej om fredagen för det fanns inte en chans att jag skulle hinna med att flytta undan allt från torsdag kväll till fredag morgon. Golvläggaren skulle då komma på måndag 8:e samt tisdag 9:e feb och lägga nytt golv i sov och datarum. Hjalle åkte till Tyskland på mässa under tiden söndag 7:e -onsdag 10:e så jag fick ta hand om stöket och böket hemma :)

På måndagen 8:e feb låg det nytt golv i datarummet och på måndagkväll efter jobbet fick jag ringa hit mamma som så snällt kom hit och hjälpte mig att skruva itu sängen som vi har så killen kunde lägga golv i sovrummet också dagen därpå. Vi stökande undan allt från sovrummet och möblerna från datarummet stod redan i vardagsrumemt så nu var typ allt vi ägde i vardagsrummet och jag fick sova på soffan i oredan i 2 nätter *ler*


Jag bytte till mig 2 st dagpass på jobbet istället för kvällspass så jag skulle hinna med och röja lite efter jobbet, tog också en semsterdag så jag skulle hinna med att flytta möbler under tiden det var dags för de olika rustprojekten.

Det var rätt stressat och hantverkarna hade då ingen framförhållning alls utan kom och knackade på och ringde och sa att de skulle komma om typ 2 dagar. Tyckte det var riktigt dåligt med framförhållningen och det fanns ingen tid att planera rusten - den bara kom som ett åsknedslag och det var bara att ta tag i den. Vanligtvis brukar man väl får en lapp i brevlådan om att de kommer och rustar om nån vecka, men här var det bara tal om dagar. Konstigt folk det där!

Men nu är det över och vi kan pusta ut i vår nya fina, fräscha och ljusa lägenhet! Vi är så nöjda och glada över rusten och det kunde inte ha blivit bättre :)

Hellre en riktigt galen och intensiv vecka och så är rusten färdig än att det drar ut på tiden i flera veckor/månader.

Som jag sa till Hjalle:

-Nåde Hemnet och de ploppar upp ett hus som vi gillar och känner att vi vill ha, då vägrar jag flytta...haha!!!

Nä, men nu känner jag att det är helt ok att bo ett tag till i lägenheten i och med att den känns mer som oss, mer harmonisk och personlig. Att få bo här i åtminstone 1 år till skulle kännas perfekt, så att vi får njuta lite av vår rustade lägenhet :)

Rust som blivit gjord:

HALL

* ljusgrått klinkergolv
* ny tapet


KÖK
* ny tapet


SOVRUM + DATARUM

* nytt trägolv


VARDAGSRUM
* ny tapet

På loppis i dagarna fyndade jag de 2 mörkbruna sirliga ljushållarna med svart sirlig ljushållare - jättevackra! De tänkte ajg skulle passa bra på väggen bakom soffan och se det gjorde de också :)


Det har alltså rustats i alla våra rum, förutom toan då.

Som ni sett har det varit rätt färgrikt, med ett knallgult kök och ett turkost vardagsrum. Svårt att få inredningen att gå ihop med de färgerna som varit. Nu känns det mer som VI. Och det är så roligt att inreda! Lägenheten känns som en helt annan! Det börjar så smått ta sig i varje rum och det blir mer och mer hemtrevligt *ler*

En riktigt mysig och kärleksfull Alla Hjärtans Dag vill jag önska till er alla!!
Speciellt till min kära vän som fyller år just denna dag, GRATTIS Anki!!!!

Fick dessa vackra rosor av min Älskling idag, tack!







Kommentarer
Postat av: Hannis

Trots kaoset så blev det väldigt bra till slut!!

Förstår att du trivs nu.

Ljust och fint, passar i hop med din stil.



Men visst är det konstigt att först händer ingenting sen händer allt under några dagar.

Det var samma här.

Smått hysteriskt kan man kalla det=))



Kram Hannis

2010-02-14 @ 17:03:25
Postat av: Sök och du skall finna

Oj, oj Anna!

Vilken skillnad och vilket slit för dig/er. Låter som det inte har behövts att lägga någon (ev) fritid på att motionera/träna efter allt det möbelflyttandet.



Förstår att du är supernöjd, det skulle jag också varit. Och så har du ju det så fint och charmigt möblerat för övrigt också.



Ha en bra vecka!

Postat av: Fröken Fräken

Jag blir helt utmattad när jag läser om hur du har varit tvungen att kånka möbler och grejer hej vilt, fram och tillbaka! Jag vet inte vad det är med hantverkare, men jag har precis samma erfarenhet som du, man vet aldrig när de dyker upp, men allt ska ändå vara färdigt för dem...



Men, tänk, nu får ni verkligen njuuuuta av hur fint ni har fått det. Inte så vanligt att få omgjort i nästan alla rum på en gång, det måste kännas nästan som en helt ny lägenhet?

2010-02-14 @ 18:03:26
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: softgrey

Det blir verkligen fint!!! Gillar särskilt din soffhörna och ditt hemtrevliga kök. Ser att mina kort hänger med :)



Ha en fortsatt fin Alla hjärtans kväll



Kram, Anette

2010-02-14 @ 20:29:50
URL: http://shabbychickort.se
Postat av: Jenny

Åååh vad fint det blev, men jag förstår verkligen att det har varit jobbigt & stressigt med hantverkarna..!



TACK för din gulliga kommentar, jag flyttar ju snart, så någon mysig & lugn helg har jag tyvärr inte haft...



KRAM, Jenny



<3 <3 <3

2010-02-14 @ 20:32:18
URL: http://jemarose.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback