Nyårsmys 2010

Första januari 2010, det klingar nytt och jag ser fram emot ett lyckligt år tillsammans med mina nära och kära *ler*

Nyårsafton
Igår spenderades dagen med Hjalle, mamma & pappa samt med Jenny & Anders. Jag sov ut till ca 11:00 efter att ha somnat vid 05:00 på nyårsaftonsmorgonen. Hjalle och jag åkte hem till mamma och pappa till ca 13:00 och Jenny och Anders var också där. Vi mumsade på mammas goda smörgåstårta och drack god läsk till det. Supertrevligt och mysigt, som alltid med de man älskar *ler* Karlarna spelade lite biljard på övervåningen medan jag, syrran och mamma spenderade tid i soffan och slappade med filmtittande. Med den härliga värmen och det sprakande ljudet från öppna spisen sådär härligt harmoniskt så blev det en riktigt lugn och skön stund, avkopplande.

Jenny och Anders åkte hem till sig vid ca 16-tiden och jag och Hjalle åkte vidare hemåt en stund efter det. Hjalle besökte sina föräldrar medan jag slappade lite hemma och donade. Klockan 18:00 begav vi oss åter, denna gång mot Jenny och Anders där vi skulle spenderade kvällen och fira in det nya året tillsammans med dem.

Stannade till på Willys, det enda stället som hade öppet efter kl 18 vilket vi var glada över då vi köpte med oss lite godis*ler*. Sen vidare i snövädret hem till syrran. Väl där så slappade vi i sofforna och bara umgicks. Grabbarna började spela tv-spel vilket de roade sig med hela kvällen och Jenny och jag satt nöjda och kollade på. Hade inte tålamodet att spela den här kvällen...haha!

Jenny och jag lattjade med hennes nya kamera och spelade in oss själva när vi dansade och hoppade runt, helnyktra förstås, tro inte annat!! Vi spelade sen upp filmen i slow motion och garvade så tårarna sprutade, snoret rann och magen krampade, ett riktigt gott skratt med andra ord...haha! Det var så himla roligt att se så Jenny gjorde en dans sen hon med *ler* Vi knäppte kort, gosade med vovvarna och kollade lite dator. Jag hjälpte även syrran med hennes hissgardin, kommer bli supersött i hennes lantliga kök.

Vid 20-tiden blev vi lite sugna i magen så då åt grabbarna räkmacka medan jag och Jenny gjorde varma mackor, inget överavancerat, bara det man vill ha och är sugen på :)
Sen blev det godis och cihps/ostbågeskålarna som åkte fram och vi mumsade och mumsade! Myste framför deras öppna spis massor också och det är ju världens mysigaste att få ha en öppen spips. Det vill jag också ha när jag får hus!


Kvällen tickade på och vips stod det inte på förrens klockan blev 00:00 och det var dags att fira in det nya året, SKÅL OCH VÄLKOMMEN 2010!!!

Jenny och jag stannade inomhus med vovvarna och kollade på fyrverkerierna och vovvarna var inte ett dugg rädda. De var mer intresserade och nyfikna på vad som hände så de ställde sig i fönstret och tittade på fyrverkerierna med oss, lite ovanligt kanske men toppenbra att de inte var rädda. Det är så många djur som blir uppstressade när fyrverkerier smälls så det är skönt att det inte håller i sig i mer än ca 20 minuter (hos oss iaf) på nyår, tack för det å alla djurens vägnar!

Hjalle och jag blev inte långvariga efter 00:00- slaget då Jenny skulle upp vid 04-tiden för att åka iväg och jobba en stund på morgonen. Vi åkte ca 00:30 och Hjalle släppte av mig hemma vid ca 01:00, sen åkte han vidare till sina kompisar för att hejja lite på dem. Sen fick han förstsås agera chaffis också då de alla var någor överförfriskade för att kunna köra själva *ler*. Hjalle kom sen hem vi 03-tiden och då låg jag i soffan och slumrade så vi gick och la oss rätt omgående då.

Nyårsdagen

Idag har jag och Hjalle inte gjort många knop. Sov ut till ca 10:30. Slappade i varsin soffa, jag lagade mat vid 12-tiden. Vi slappade lite till och lite till. Klockan blev 16:30 och Hjalles föräldrar undrade om vi ville komma förbi och äta lite med dem. Det gjorde vi. Idag har det snöat nonstop! Det har kommit hur mkt snö snom helst och det är bedårande vackert! Fluffig, härlig snö! Vi stannade kvar hos hans föräldrar till ca strax efter 18:00 då vi åkte vidare hemåt igen. Har nyss kollat på film och fick en stund tillgodo och då blev det lite bloggeri.

Sen har den här dagen gått förbi utan att vi gjort nånting egentligen, ganska skönt det med *ler*

Imorgon är det vanlig lördag vad jag vet och då ska jag nog iväg och leta lite vinterjacka.

God Fortsättning på det nya!!!





Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha ja va roligt vi hade syrran!! Vi e bäst!! Puss & Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback