Det blev en solig midsommarafton!!

Ja tänka sig, kanske min tumhållning gjorde susen?! Det blev soligt väder trots att det såg lite mörkt och illavarslande ut på himlen tidigare på morgonen. Men på nåt vis lyckades solen tränga sig fram mellan molnen hela dagen och vi fick alla njuta av underbart sommarväder såhär på midsommarftonens dag. Ända till kvällen, härliga, härliga dag!!

Jag spenderade dagen hos mamma och pappa tillsammans med syster och hennes andre hälft. Jag kom dit vid ca 11:30 och satt ute i solen och njöt. Hann med en promenad med Nippe också. Han har så mkt energi så det räcker och blir över flera gånger om...hihi!

Mamma & pappa spikade upp nytt tak på uteplatsen och jag gosade med vovvar.



Klockan 14:00 avnjöt vi mammas smörgåstårta och blev proppmätta hela bunten. Inte långt därefter skulle jordgubbarna sköljas ner med valfri mängd grädde ;) Mumma var det kan jag lova, kanongoda gubbar!!! Solen försvann en liten stund just när vi satt och åt, men det var inga större problem än att mamma hämtade filtar och plädar till oss alla! Sen efter en stund visade sig solen igen och det blev supervarmt och plädarna åkte snabbt av igen :)



När efterrätten var intagen blev det paltkoma på nästan hela bunten. Mamma la sig med vovvarna i hammocken och vilade, Anders på trädgårdssoffan och pappa sjönk ner i trädgårdsstolen. Härligt, så det ska va!



Jag och Jenny hade inte tid för vila, vi hoppade upp på studsmattan och röjde järnet!! Mamma kunde inte hålla sig undan utan kom och studsade lite med oss ett tag hon med. Det är såå himla roligt med studsmatta så det är inte klokt! Så fort man ställt sig upp och man känner studset i kroppen början man asgarva, det bara kommer!

Ren och skär glädje rusar genom kroppen vilket känns jädrigt uppfriskande och härligt må jag säga :)

Vi turades om att fota och hoppa och resultatet blev ett helt gäng glada bilder värda att ramas in...haha!!









Mellan lek och slapp hanns det med både en smakbit på en hallonpaj samt en glass, snacka om jag hade världens största gravidmage efter denna festmåltid...haha!!!

Stort Tack till den bästa familjen för en härlig dag - jag älskar er alla, det vet ni!

*******************

Klockan 18:00 tackade jag för mig och åkte till nästa midsommarfirande, nämligen hos Hjalles föräldrar. Där var hans syster med sambo och barn samt sambons föräldrar. De satt och åt och jag tog en plats i soffan ute på altanen. Sen blev det dags för familjebild och jag som hade bra kamera fick fortsätta agera fotograf :)


Tänk va många goá människor det finns på denna jord *ler*

Avslutar med en bild på min ÄLSKLING!!!



Som ni nog listat ut har jag haft en kanondag!!!

Hoppas ni med haft en sjuhelsikes bra midsommarafton :)

Tack och bock!



Kommentarer
Postat av: Hannis

Men guuuu, vilka bra studsmattebilder!

Och visst är det roligt=))

Jag hoppade i går jag också och fick en hund som sällskap!

Den gillade studsmattan!!



Vilken härlig dag du hade.

Det lyser familjekärlek, fint!



Kramen Hannis

2010-06-26 @ 08:25:39
Postat av: Jenny

Haha ja vilken bra dag de vart igår :) O studsmatta.. ja bara måste köpa en sån :) Haha va kul vi hade!! :)

Postat av: anki.

Haha vilka härliga hoppbilder!!!! Ser sååå kul ut!



Du va är det loppisen kostar? Håller på funderar på de där så du vet...har ju liksom inte så mkt prylar så jag vill ju ha möjlighet att tjäna nån krona, annars har jag nog inte råd att slösa en heldag där, haha!!

2010-06-26 @ 21:18:34
Postat av: Ullis/Leva på landet

Låter som en riktigt toppendag. Så skönt att det inte blev något regn och ni kunde vara ute hela dagen. Härliga bilder från studsmattan.



Kram Ullis

2010-06-26 @ 21:40:05
URL: http://levapalandet.blogspot.com/
Postat av: Helena, The Swenglish Home

Wow, vilka helt UNDERBARA hoppbilder! Hela inlägget är verkligen jättehärligt och andas svensk sommar, familjemys och sprallig hoppglädje! Ser också i ett tidigare inlägg att du hittar världens läckraste ljusstake - grattis till den läckerheten!



Önskar dig en fortsatt fin sommar. Kram!

Helena, The Swenglish Home

2010-06-27 @ 00:07:14
URL: http://theswenglishhome.blogspot.com
Postat av: Ett rött monogram

Hej Anna.

Ser att du haft en bra midsommar, och rolig! Så härliga bilder när ni hoppar, det är kanonbra foton. Du kan skicka in till en sommar-fototävling, då vinner du lätt. Känner ju igen det med filtarna, är nog typiskt svensk sommar.

Kram till dig

AnnaMaria

2010-06-27 @ 10:12:25
URL: http://ettrottmonogram.blogspot.com
Postat av: Ewa

Känns att du verkligen är nöjd o glad över din midsommar o det är jag me, härligt, härligt!!

Fint väder, umgås med nära o kära, go mat och mycke kärlek...kan det bli bättre??

Ha det nu supermysigt på husvagnssemestern me!

Kram

Ewa

2010-06-27 @ 22:27:40
URL: http://hemmahosewa.blogspot.com
Postat av: softgrey

Toppenhoppbilder! Nu vill ju jag också ha en studsmatta... men förmodligen skulle jag slå ihjäl mig.



Önskar dig en riktigt lång härlig sommar!



/Anette

2010-06-29 @ 21:03:54
URL: http://www.shabbychickort.se
Postat av: Linda

Hej Anna!!



Men guuuu helt sjukt bra bilder sååå underbara.. Säger bara jag sitter här och ler... hihhhi..

Härlig midsommar ni verkar ha, familj och mys och vovvar vem skulle inte bli glad av de...



jo jag har för mig att du brukar va på Gotland, har du någe loppis tips där... Jag ska dit v 31 och bo på Björkhaga...



Kraaam Linda

2010-06-29 @ 21:17:45
URL: http://nostalgiochrosor.blogspot.com/
Postat av: ninni

Hej

Vilka härliga bilder du visar,ser kul ut det där.

Ska du hänga med till tant elwira idag?

Jag ska dit iallafall.

Kraaaam!!!

ninni

2010-06-30 @ 14:14:24
URL: http://hagagården.blogspot.com
Postat av: Charmanta

Härliga bilder! Kikar in för att önska dig en trevlig sommar. Blir inte mycket bloggtid just nu.

Kram och ha det bra! Marie

2010-07-02 @ 22:54:36
URL: http://charmantamarie,blogspot.com
Postat av: Anna-Lena

VILKA UNDERBARA HOPPBILDER!

Sitter här med ett leende på läpparna.

KramKram och tack för titten idag.

2010-07-03 @ 22:00:23
URL: http://madamenyberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback