Första semesterdagen!

Idag måndag och det är första semesterdagen...wihoo!! Det känns lite overkligt faktiskt, att få va ledig så länge :). Lyxigt, välbehövligt och härligt! Hela familjen är ledig och det är massor av mys!!!

Idag hade jag och syrran bestämt att vi skulle ut i skogen bortanför Högbo och promenera med hennes vovvar samt ta med lite picknik och mumsa på efteråt :)

Vi träffades hos mamma vid 10.00-tiden och drog iväg. Parkerade vid en raststuga och promenerade på grusvägen som ledde oss tillbaka till stugan igen. Vi gick i rask takt så både vi och vovvar fick upp flåset och vi var tillbaka ca 50 minuter efter det att vi startat. Vi passerade många fina porlande bäckar och det var så vackert och mysigt! Skogen är sagolik!


Tillbaka vid stugan bestämde vi oss för att hoppa in i bilen och utforska de andra små avstickarna till vägar som vi passerat och leta efter ett bra ställe att picknicka på. Men vi hittade inget bra ställe, bara massa vändplaner. Men sen när vi trodde letandet var klart då vi såg en liten raststuga så hoppade vi ur och tog kylväskan med oss och var så glada över att få hugga in på baguetterna med tonfiskröra som syrran fixat med.

(
klicka så blir bilderna större!)

Men ack va lurade vi blev! Där kryllade av myror så det var bara att vända tillbaks till bilen och fortsätta leta.

Vi begav oss till det säkra Smörnäs istället där vi vet att det är fint och finns platser att stanna på och dryga timmen efter att vi promenerat klart hittade vi det perfekta fikastället som låg alldeles vi vattnet och solen den sken!
Då var det mumsigt värre att hugga in på baguetterna som smakade änglagott :)

Vovvarna plaskade lite i vattnet och vi satt där ett tag innan det var dags att åka hem till mamma igen. Väl hemma hos henne hade vi varit borta i dryga 3 timmar. En jättehärlig start på dagen! Och som sagt var kommer vi säkert ta fler turer av detta slag då vi är lediga så länge som 4 veckor nu!

Igår söndag var jag och Hjalle samt syrran och Anders hembjudna till mamma och pappa på grillat. Vädret var inte lika fint som idag så vi fick sitta inne men inte gjorde det nåt! Lika trevligt hade vi för det :)

Och i lördags var jag och Hjalle hem till min kusin och snackade ikapp vad som hade hänt sen sist vi sågs samt kikade på nån film där på kvällen. Drog hem vid 00.00-tiden.

Semestern har börjat på topp och jag hoppas det fortsätter såhär. Glada dagar med människor som gör mig lycklig *ler*

Nu på onsdag ska jag följa med syrran till Uppsala för hon ska på ögonkliniken där och kolla ögonen efter operationen. Vi ska passa på att strosa runt lite i stan och ta oss en liten roadtripp!

Och på fredag
är det midsommarafton som kommer att spenderas hemma hos mamma och pappa med syrran och Anders med god mat som vanligt. Sen blir det en tur till Hjalles föräldrar också där ett gäng skulle samlas.

Nästa vecka bär det av på den årliga husbilssemestern med mamma och syrran, åh vad vi ser fram emor den!!

Måste ju bara säga nåt om prinsessbröllopet jag med. Var totalt anti det och skulle absolut inte se det pga att det var så jädra hypat. Sen var det svårt att missa då det sändes så mkt på alla kanaler hela dagen, dagarna efter och på internet. Så jag såg det jag med och blev alldeles tagen av det. Otroligt sagolikt, så vacker, så innerligt och känslostarkt. Det darrande fingret på prinsen då ringarna skulle träs på fingrarna, harpan i kyrkan samt sången med Björns Skifs och Agnes, den rara kyssen utanför storkyrkan, blickarna de gav varandra, tårarna, talet som prinsen gav sin prinsessa blandat med kärleksförklaringar samt humor, vilket tal! Vilken kärlek som glittrade dem emellan!!

Ja det var magiskt och sagolikt - helt underbart vackert!!

Njut nu av sommaren mina vänner!!!





Kommentarer
Postat av: Hannis

Fasiken vad skönt för dig med semester!

Du har haft en bra start märker jag=))



Själv har jag 8 arbetsdagar kvar och det börjar kännas...

Toleranströskeln börjar ramla ner på 0!



Hoppas att du får det fortsatt mysigt/

Kram Hannis

2010-06-21 @ 18:37:15
Postat av: anki.

Hum..kollade lite snabbt nu på lördagar och det verkar inte som jag är ledig nån helg före v.29. Vi har inte bokat semester riktigt än heller men förmodligen blir vi borta v.28. Så jag har full förståelse om du vill stå innan...nästa helg jobbar A och jag tror att jag inte vill ha med mig lilla fröken...

Postat av: Katta

Vilken härlig semesterstart du fått, det ser riktigt fint ut.Visst kan sånt tjat i förväg om bröllopet göra en otroligt less men jag kollade int på nåt sånt innan utan bara lite på dagenD framförallt på klädseln och visst var det speciellt det hela. Önskar dej en skön fortsättning på din semester, kram Katta

2010-06-21 @ 23:09:43
URL: http://rostigarosor.blogspot.com
Postat av: Petra

Här har du allt om Marias härliga butik och stugby:http://hemtgarn.se

Har du vägarna förbi där så rekommenderar jag ju starkt att du åker dit! KRAM Petra

ps trevlig midsommar vill ja ju önska dig!

2010-06-23 @ 06:19:45
URL: http://www.romantiskahem.blogspot.com
Postat av: Ida

Hejsan Anna!

Vilken underbar start på semestern du fick med din syster. Är så härligt att göra spontana saker som man känner för just där och då och vad kul att du och din syster har semester samtidigt. Vackra bilder bjuder du på också, vill nästan ut och vandra när man ser dem=)

Ha det så gott i midsommar.

Kram Ida

2010-06-23 @ 22:48:22
URL: http://drommaromvittochshabby.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback