Loppisfynd och chokladpapper!

Vi spinner vidare på föregående inlägg, alltså på mina kökshyllor! Jag tycker om hyllor, de gör plats för mkt smått och gott eller ögongodis som vi också kan kalla det *ler*

Såhär ser den ut i helbild:


Den här vackra tavlan fyndade jag igår då jag och min mamma var på "Megaloppis" på Göransson Arena i Sandviken. Dålig reklam gjorde att det var rätt dåligt med shopppande folk på de dryga 100 loppisbord som fanns där, men desto mer saker för mig och mamma att roffa åt oss...hihi!


För vid ett bord roffade vi bokstavligen åt oss massor av fina grejer, som var riktigt billiga också, roligt! Man kan säga att vi "loppade" rätt rejält *ler*. Förutom den här fina tavlan fyndade jag också 2 st vita, nötta lampfötter i metall samt en mörkbrun kandelaber. De får jag visa vid ett annat tillfälle! Tyckte den här tavlan var så charmig och kändes så fransk och mysig! Den pryder nu som sagt var min kökshylla.


Det här kortet har jag köpt av Anette, alias Softgrey på Tradera och jag har massor av liknande kort från samma kortmakare. Hon gör verkligen vackra kort för alla tillfällen så jag rekomenderar er verkligen att titta in till henne. Bra priser på korten har hon också!

 



Igår, lördagkväll laddade jag och Hjalle upp för lördagsmys! Min nya favorit är Marabous nya smak "Polka", yummie!!! Till det blev det lite Ahlgrens Bilar. Hjalle köpte en lite nyttigare variant av choklad och det här fina papperet var chokladen inslagen i. Jag sa till Hjalle att han absolut inte fick slänga det för jag tyckte det var så fint tryck på det och det pryder nu också min hylla.

Idag har min syster med 2 vovvar kommit och hämtat mig också åkte vi ut i skogen och tog en rask promenad på 1 timme, superskönt! Då har man fått lite motion idag med. Sit-ups och armhävningar görs det också, värst vad det blir fart på fläsket när det blir sommar...haha!

I  fredags
var jag hemn till Anki och grattade hennes tös som nu blivit 3 år. Vi lekte, åt massa gott fika, babblade och hade det mysigt!! Tyvärr glömdes kameran hemma så jag har inga bilder att visa.

Tack för en rolig avslutning på min fredag kära vänner!!!

Igår spikade jag och Anki att vi ska stå på loppisen på Spikfabriken här i Valbo nån gång i sommar och sälja av lite prylar. Känns som att jag behöver göra mig av med lite igen *fniss*. Vissa saker dumpar jag på Biståndsgruppen, men allt vill jag inte bara skänka bort och då känns det bättre att sälja det för en liten peng på loppis istället.

Det händer lite mer på balkongfronten nu också. Fler blommor i form av pelargoner har fått ta plats i diverse krukor och balkonglådor samt att insynsskydd har fixats samt en parasollfot för mitt rosiga parasoll! Mer om det senare!

Imorgon går vi in i vecka 24 och jag jobbar då bara till och med fredag sen går jag på 4 veckors härlig SEMESTER, åh va underbart!!!!

NJUT PÅ och ta hand om varandra!





Kommentarer
Postat av: vintageRetroPrinsessa



KUL med loppis :)

och då man fyndar såman bir lycklig ända in i själen :)



Men du chokladen med det vackra peppret vart har ni hittat det ?



Kram

Postat av: Mattias

Även jag älskar polkagrischokladen!!! Ha en trvlig semester nu Anna

2010-06-20 @ 08:59:50
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback