En bit historia





Det här är gamla mynt från Kina som jag har fått tag på via en blogg som heter
AnMei. Hon besöker Kina ibland och köper med sig saker från antikmarknader och loppisar däifrån så hon får med sig väldigt spännande saker hem! Bland annat dessa 2 gamla mynt som är ca 7 respektive 9 cm i diameter så de är stora! De är också rätt tunga.

Jag är jätteglad att jag fått tag på en liten bit historia från en annan del av världen, det känns jättespännande! Sen är mynten väldigt vackra att se på och dekorativa att ha framme också vilket ju är skoj!

Hoppas ni får en fin söndag. Jag har lagt in en maskin med tvätt som jag ska ta hand om snart, men innan dess tänkte jag dammsuga och damma lite här henmma. Efter det tänkte jag bege mig ut på en promenad och till kvällen blir det söndagsmiddag hos svärföräldrarna.

Med andra ord har jag en behaglig söndag att fortsätta med *ler*




Kommentarer
Postat av: Katta

De är jättevackra. Det Kinesiska ser ut som ett sånt Kinesiskt lyckomynt. Min son fick en massa gamla mynt av sin gammelfarmor igår från olika platser i världen bla några arabiska med stjärnor på de ser magiska ut.Kram Katta

Postat av: Ullis/Leva på landet

Kul med lite andra saker än det vanliga. Skönt att få komma ute på en promenad. Här blev det innedag hela dagen.



Ha en bra vecka!

Kram Ullis

2010-05-09 @ 22:15:35
URL: http://levapalandet.blogspot.com/
Postat av: Stina

Tack du söta!

Den där klockan finns hos wildahem.se och alvashus.se

Stora och fina är dessa klockor.:-) Kram Stina

2010-05-10 @ 11:23:50
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback