Kruka i väntan på blomster





Den här vackra krukan har jag nyligen köpt på Owe Jansson. För ett tag sen köpte jag en likadan fast en högre rund, den kan ni se i tidigare inlägg där jag visade mitt zinkbord, där på står den.


Mårbacka pelargonen som växer till höger i bild är en av dem som övervintrat i min matkällare och nu står sig så fin och grann i mitt vardagsrumsfönster! Helt otroligt att de bara kan börja växa sådär igen och bli så ståtliga och grova i  stammen.

Nu när jag gjort om lite i mitt fönster och placerat 2 av dessa krukor där så ska jag köpa mig fler pelargoner och sätta i dem, kommer bli vackert! Tror jag ska köpa vita pellisar den här gången, eller blekrosa.


Är ju så sugen på att få börja plantera lite ute på balkongen också och göra fint och trevligt inför sommaren. Men måste nog hålla ut lite till så värmen hinner komma ordentligt.


Den här fina rostiga nätkrukan köpte jag i Sundsvall när jag och Hjalle var där. I den har jag placerat snödroppar och pärlhyacinter, "fuskisar" är det som håller sig vackra i lång, lång tid framöver :)


***************************

I onsdags denna vecka var jag med min syster till Sthlm för hon skulle operera sitt ena öga med laseroperation. Men det var inte förrens klockan 15:00 så vi åkte med 7:00 bussen till Sthlm och var där 09:45 så vi hade några mysiga timmars shopping före :)

Vädret var bra och vi hade det supermysigt och trevligt! Operationen för Jenny gick bra och hon hade inga besvär direkt efter heller, hon var klar i skallen trots lugnande och var precis som vanligt, inge speciellt ont hade hon heller. Operationen tog inte mer än några minuter med förberedelser och allt, tänka sig vad de kan nuförtiden! Innan bussen gick hem sen hann vi med att mumsa varsin Daim-strut, yummie!!

Idag lördag har varit och är fortfarande en riktig slappar dag och en sån där skön slappis-dag. Den började med att jag sov ut ända till 10:00 imorse vilket jag inte gjort på länge! Har alltid flugit upp när  jag vaknat och satt igång med nånting, men idag var det bara alldeles tomt i skallen så jag kunde ligga kvar utan dåligt samvete *ler*

Jag och Hjalle tog en rask promenad till hans föräldrar och var väl kvar där mellan 11-13. Sen gick jag en rask promenad hem igen i reget vilket jag bara tyckte var skönt, medan Hjalle bangade och fick skjuts hem. Vi var och kollade på lite möbler och sen drog Hjalle hem till en kompis. Jag lagade lite mat, satte mig i soffan och slappade och åt godis. Nu har jag lagt i en maskin tvätt och funderar på vad jag ska göra härnäst. Skulle egentligen absolut behöva städa, men alltid när det behövs verkar det som att jag letar tusen andra saker att göra innan jag måste ta itu med städningen...hihi! Finns ju så mkt vettigare saker att göra än att städa :)


Näpp, nu ska här mysas med nåt, tv å lite godis kanske.

Jovisst ja, jag har ju fått nyaste numret av "Drömhem & trädgård" samt "Hemtrevligt"!! Ooops va synd, då hinner jag ju inte med städningen idag, det får visst bli en anann dag *ler*

Ha en trevlig lördagkväll!






Kommentarer
Postat av: Charmanta

Hej hej!

Har också köpt nya Drömhem och Trädgård, gillar att läsa just den tidningen, den innehåller lite av varje i inredning och trädgård. Ha en bra helg!

Kram Marie

Postat av: camilla - vitarummet

Duktig du är som låter dem övervintra! Måste jag också börja med. Pelargoner är tacksamma! Jag väntar ivrigt på att få börja plantera nu!



Ha en trevlig lördag du med :)

2010-05-29 @ 19:22:05
URL: http://vitarummet.blogg.se/
Postat av: ninni

Hej

Fina krukor,härlig med en slappa dag för dig,du kikar väl över och tittar på valparna någon dag?

Skulle va kul.

Kram o ha en fin kväll.

ninni

2010-05-29 @ 19:42:23
URL: http://hagagården.blogspot.com
Postat av: Stina

Härligt fina saker.:-) Kram Stina

2010-05-29 @ 20:26:09
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: ninni

Hej

Onsdag eftermiddag skulle passa bra,jag slutar kl 12oo då,torsdag jobbar jag hela dagen.

Kul om du kunde komma då.

kraaaaaaaaam

ninni

2010-05-30 @ 08:01:26
URL: http://hagagården.blogspot.com
Postat av: Annelie

Dina krukor är jättefina, blir snyggt med pelargoner i dem.

Kul att du hittat till min blogg.

Ha nu en fin vecka

Kram

Annelie

2010-05-30 @ 21:51:32
URL: http://rosorochspetsar.blogspot.com/
Postat av: Zhannah

Mitt favoritställe finns här hemma i Ockelbo, det ligger typ vid skoaffären :)



Jag bara älskar det skåpet :P



Kram

2010-06-01 @ 18:27:27
URL: http://zhannahs.blogspot.com
Postat av: Zhannah

Ja, precis :P Så du har varit där?



Vi har köpt många möbler där, nästan halva vårt hem kommer där ifrån :)



kram



2010-06-01 @ 21:11:29
URL: http://zhannahs.blogspot.com
Postat av: ninni

Halloj

kikar du över nått i dag? skulle va kul!!!

kram

ninni

2010-06-02 @ 12:56:55
URL: http://hagagården.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback