Nyckel till....




I min ägo har jag den här stora vackra och tunga nyckeln i metall. Den har ursprungligen hört till dörren till en kyrka har jag fått höra och det kan jag nog tänka mig med tanke på storleken på den och storleken på kyrkodörrar.

Lika häftigt som med de kinesiska mynten tycker jag det är att få ha den här gamla kyrkonyckeln i min ägo *ler*

Det är väldigt spännande med gamla ting, man riktigt känner historiens vingslag i dem *ler*

*****************

För övrigt så vaknade jag och Hjalle upp till världens smäll klockan 06:30 imorse - det var åskan som slog till! Det dånade och smällde sådär högt som bara åskan kan och regnet smattrade som spön i backen. Det var jättemysigt! Jag har längtat efter åskan, det var så länge sen det åskade och man fick kura ihop sig och mysa *ler*

Jag minns när jag bodde kvar hos mamma och pappa när det åskade, då satte vi oss på farstukvisten och bara lyssnade och tittade på naturens under. Häftigt! Ibland satte jag mig på altanen under taket och la en filt över mig och där låg jag och lyssnde till åskan och tittade på blixtarna. Måste säga att det är fängslande och väldigt fascinerande, det är så läckert på nåt vis. Det är inget som nån av oss kan rå på, det är naturens krafter och de kan man bara vänta ut och låta sig hänföras av.

Vi lyckades somna om i 2 timmar men när vi vaknade hörde vi åskan lite lätt fortfarande, men längre bort denna gång.

Åh vilken mysig start jag fick på dagen!




Kommentarer
Postat av: Fröken Fräken

Jag gillar också åska! Ett smärre under eftersom jag vuxit upp med mamma, mostrar och mormor som alla varit helt skräckslagna så fort det börjat åska.. det sägs att det kan bli åska här idag, men jag vill nog hellre att gårdagens sol och sommarväder ska fortsätta! Jag vill fortsätta kunna måla möbler på balkongen ju!

Ha en fortsatt fin dag!

Postat av: Fru Inredning

Fin nyckel:)Härligt med saker som har en historia till.



Ha en härlig helg.

Kram Kristina

2010-05-14 @ 16:56:40
URL: http://fruinredning.blogspot.com
Postat av: anki.

Åh jag som trodde det var nyckeln till ert nya hus, hihi!!!!

Har också längtat lite efter åska och regn, just för att det är mysigt!

Kram på re!!!

2010-05-14 @ 19:05:01
URL: http://ankibjork.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej igen och tack själv för dina fina ord hos mig :) ja det har varit riktigt skönt att vara ledig men kanske inte det bästa vädret att vara ute i nej :P idag har det regnat precis heeelaa dagen. Vilken fin nyckel du fått tag på den var inte liten den :)



Ha en underbar dag



Kram Malin

2010-05-15 @ 17:05:13
URL: http://joyforhome.blogg.se/
Postat av: Helena, The Swenglish Home

Hej,



Åh, vilken underbar nyckel, och med så mycket historia - jag förstår att du är fäst vid den!



Tack rara du för din hälsning hos mig, så roligt att få!



Du har det så mysigt med all lantlig charm i ditt bo, och superläcker balkong (och vilket fyndpris för de möblerna!) som inbjuder till tidningsläsning...



Varmaste hälsningar, Helena

2010-05-15 @ 18:46:19
URL: http://theswenglishhome.blogspot.com
Postat av: wivi

Härlig liten nyckel thihi! Åska hujeda mig! jag känner mig som ett magnetiskt fält blir hel konstig....så de ser ja inte framemot..huhu

Ha en härlig kväll

kram wivi

Postat av: Ullis/Leva på landet

Här har det inte åskat något alls, men hörde av mina föräldrar att det åskat i Sala också. Vilken härlig nyckel du har i din ägo.

Ha en fortsatt bra helg!

Kram Ullis

2010-05-15 @ 23:30:07
URL: http://levapalandet.blogspot.com/
Postat av: softgrey

Kul att du vill vara med i min tävling! Välkommen!



Kram, Anette

2010-05-17 @ 08:51:47
URL: http://www.shabbychickort.se
Postat av: vintageRetroPrinsessa



ingen dålig doning det där inte :)



Ha det finast kram

2010-05-17 @ 22:32:30
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: ninni

Halloj

Vilken underbart fin nyckel du har,lyllos dig,fniss...

Kram o ha en go kväll.

ninni

2010-05-19 @ 19:42:54
URL: http://hagagården.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback