Tänkvärt i vardagen

Bilden är tagen från min hall och in till vardagsrummet.

 

Gör ditt bästa för att sprida det bästa av dig själv till andra människor! Bjud på ett leende, fråga hur någon mår, skratta med människor, njut av dagen och gör det bästa utav den *ler*

 

Skylten har jag köpt hos Madame Nyberg här i Valbo för inte så länge sedan. Och om jag inte minns helt fel så kommer den från den danska leverantören Chic Antique. Den är i plåt så den lilla bilden till höger sitter fast med hjälp av en magnet. Fiffigt!


Idag har jag och resten av personalen på jobbet varit ute i skogen och lekt Vikingar på en Vikingargård här i närheten. Vi fick klä oss i vikingakläder, leka lite lekar, gå tipsrunda (alla rätt om vikingatiden!) samt bli guidad runt på området. Vi hade det jätteroligt och trevligt tillsammans och åt mat i ett hus med eldstad och fårskinsfällar på träbänkar. Vi åt på träfat samt med träslev och fick mumsa revbensspjäll med händerna! Det var så jädra mysigt i stugan och vi hade en riktigt trevlig avslutning på denna arbetsdag!


 

I måndags när jag var ledig åkte jag och mamma på en roadtrip till Bollnäs där vi bla besökte handelsträdgården Mobackes, billighetsaffären Albert & Herbert, gick på stan, besökte nån loppis samt en jättevackert butik som hette Gammalt & Nytt och som hade just det, en salig och vacker blandning av gamla och nya saker! Vi avslutade vår färd på billighetsaffär nummer 2, nämligen Karlssons!


Mamma och jag shoppade en hel del och njöt för fullt i det somriga vädret som bjöd på sol hela dagen samt värme, så mysigt!!

 

Måste ladda kameran innan jag kan visa lite fynd från vår roadtrip, sen ska jag även visa er världens bästa fynd som jag gjort på Blocket och som jag är så jädra glad över!! Kan säga som så att det rör köket iaf, mer får ni veta sen *ler*


 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Oh va mysigt med en tur till Bollnäs...du har samma favvosar som mej där, kul!!Har kompisar i Edsbyn o jag ska alltid in på dessa ställen på vägen dit...

Idag va jag en snabbis till Madame, blev nya boken, nya JDLoch sköljmedel, härligt!

Roligt med en inspirationsdag med jobbet!

Ha det gott

Kram

Ewa

Postat av: wivi

Låter som en mysig tripp...Jag bara måste åka till erat Valbo i sommar ni verka ha en massa mysigt..

Älskar oxå plåtskyltar har jag märkt när jag börjar räkna thihi..

ha en skön dag

kram wivi

Postat av: Mrs Krumelur

Hej och tack för att du lämnade ett avtryck i min blogg :)



Vacker blogg du har!! lägger till dig på mina favoriter ;)



Kram Mrs Krumelur

2010-05-20 @ 20:31:02
URL: http://krumelurensshabbychic.blogspot.com
Postat av: Malin

Härlig och helt underbar inställning du har :) så sant så , passar på att tipsa dig om min tävling på bloggen



ha en underbar helg



kram Malin

2010-05-20 @ 22:50:57
URL: http://joyforhome.blogg.se/
Postat av: Tigris

Åh, jag som älskar grillad revbensspjäll ... allra helst om man får äta det med händerna!

Igår sa jag ett vänligt ord till en äldre kvinna om en sak som tilldrog sig nära oss... hon grymtade till svar! Jag som tyckt om sommaren för alla blir så vänliga då ... dessutom SÅG hon snäll ut! ler

2010-05-21 @ 10:27:29
URL: http://tigrispredikantan.blogspot.com/
Postat av: vintageRetroPrinsessa



superfin skylt :)

den gör sig bra i erat hem :)



ha en kanonhelg

2010-05-21 @ 11:00:28
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Jenny

Så fin du va i vikinga kläder :) Kram!!

2010-05-21 @ 13:54:45
URL: http://katiinka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback