Världend bästa Blocket fynd!

Varje gång jag kliver in i mitt kök numera slås jag av omedelbar lycka! För där står nu en ny gedigen kökssoffa samt 2 st nya stolar i samma serie. En gång furfärgade, från IKEA. Nu är de perfekt målade i cremevit färg och shabbade och nötta precis sådär som jag vill ha dem. Fast nya och nya är de ju egentligen inte utan jag har fyndat dem på Blocket så på det viset är de nya för mig. Och när jag säger fyndat så menar jag verkligen fyndat som aldrig förr, en futtig peng gav jag för dem men det kommer vi till sen :)




Det var så att jag såg dessa möbler på Blocket sent en söndagskväll och då hade de kommit ut på dagen och jag trodde aldrig att den fina soffan och stolarna skulle finnas kvar till det pris de var utsatta för. Men jag mejlade och frågade om de fanns kvar och sa att jag i så fall tingade dem på en gång. Fick till svar att det var en person som ring och velat tinga dem men inte kunde hämta förrens om en vecka så först till kvarn var det. Oooh vilken rysare!!!

På måndagen var dagen jag och mamma hade planerat in Bollnäsutflykten och då jag skrev om den dagen i ett föregående inlägg så berättade jag om att jag gjort världens bästa fynd och det var just det här jag menade.

Jag ringade kvinnan som sålde möblerna klockan 08:00 på måndag morgon, då jag legat vaken sen 04:30 och inte kunnat somna om... Kunde det månne ha att göra med att jag var så ivrig att ringa kvinna och säga att jag bara måste ha de där möblerna...hihi! 

Jag hade pratat med mamma och frågat henne om hon skulle vilja hjälpa mig åka och hämta dessa möbler redan på måndagen om det skulle gå bra. Jag har ingen dragkrok på min bil så när jag vill byta ut möbler här hemma är det mamma och pappa jag vänder mig till *ler*. Det blev hur som helst bestämt att hon skulle hålla på möblerna till mig tills på måndagkväll då vi skulle komma och hämta dem efter vår tur i Bollnäs.

Jag var alldeles salig, kunde aldrig tro att jag hade sån tur att få dessa möbler, vilken jädra turgumma jag kände mig som då!!!

Senare samma kväll, när vi kommit hem från Bollnäs åkte jag och mamma och hämtade möblerna i en by ca 30 minuter bort från där mamma och pappa bor, alltså nära och bra. Sen körde vi hem möblerna till mig och mamma tog med sig min gamla kökssoffa som jag en gång fått av dem, men nu när mamma bygger växthus så kommer en till kökssoffa väl till pass :)

Hur som helst kan jag fortfarande inte fatta att möblerna är mina, att just jag blev utvald att ha lite tur just den här gången när jag ville det så gärna. Och att möblerna sen är vitmålade och nötta sådär perfekt som jag vill ha det gör ju bara allt än mer otroligt och för bra för att vara sant..hihi!

Nu till det ni säkert alla gärna vill veta... Vad köpte jag kökssoffan samt de två stolarna för?

Jo håll i er........

För inte mer än 300:-!!!!!!!!!

Snacka om världens bästa fynd.

Har någon av er som läser nångång gjort nåt liknande superklipp?!

Visst blir man lycklig *ler*

Sådär ja, det var berättelsen om soffan och stolarna och den glada jäntan det :)



Ett Stort Tack till mina kära föräldrar som ställer upp med kort varsel när nöden kallar ;)







Kommentarer
Postat av: ninni

Hej

Men du vilket fynd,ser jätte jätte fint ut.

Kram o ha en fin kväll.

ninni

Postat av: Hannis

Men du det var ett riktigt fynd!

Och fint blev det!!



Visst blir man glad över sånt.

När man kan fynda billigt som blir helt nytt i ens ögon.

Förstår att du hade svårt att sovaskrattar



Kram Hannis

2010-05-28 @ 05:36:33
Postat av: Maja

Där kan vi snacka fynd! Jag sitter med tappad haka och är sjuk avis!:D

2010-05-28 @ 06:01:25
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: vintageRetroPrinsessa



Åhhhh men dra på trissor :)

det kan vi snacka om FYND FYND vilken fiiins offa och stolana förstår din totala lycka :)



Kram

2010-05-28 @ 09:49:42
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Ewa

Hej och Grattis, vilket kanonfynd!! Såå himla fint det blev!!! Visst är det underbart när man gör såna "klipp"...

Jag köpte en kaffeservis i 12 delar förra året för 40 kr, bara raffsade åt mej den på en loppis för den va såå söt. När vi kom hem "kollade sambon upp den" på nätet....varje kopp kostade 60 kr(o då va det bara udda koppar), jag fick ju 12 koppar, fat och assietter!!!! Gissa om dom är goa och dricka ur, hihi!

Ha en fin helg

Kram

Ewa

2010-05-28 @ 11:30:05
URL: http://hemmahosewa.blogspot.com
Postat av: wivi

Åh! vilken lycka för dig :) Jag kan känna känslan när man gjort ett riktigt bra fynd...njut på det länge..så fin de blev och duktig du är på att fixa

Ha en skön helg :)

kram wivi

Postat av: Saras Inredning

DET kallar jag ett verkligt fynd!



Superfina i vitt och shabby.



Vilken lycka.



Ha en underbar vecka!



Kramkram//Sara

2010-06-01 @ 21:35:50
URL: http://katterochpasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback