Första Advent

Nu är det städat och jag har hunnit med att piffa lite inför Första Advent som ju är idag! Idag går startskottet på 4 härliga adventsveckor med massa julstök och mys inför jul *ler*

Har hängt upp min favvostjärna i vardagsrumsfönstret, den är lite större i storleken då vi har ett stort fönster där. Sån himla mysig stämning det blir med dessa stjärnor, mys! Självklart finns min vita ljuskandelabern på plats i fönstret, den har jag jag haft där året om, sommar, vår, höst och vinter *ler*. Den är ju i sig inte så jättejulig så den kan gott få stå framme året om. Kan inte ens tänka mig att gömma udan en sån fin stake!



I fönstret har jag även en söt liten gran med kottar. Den är faktiskt en "fuskis" men så otroligt naturtrogen att jag och mamma då vi köpte en varsin förra året var tvungen att klämma och känna bra länge innan vi konstaterade att det nog var en fuskis, men vi sa det inte med full övertygelse...hihi! Tänk va bra de är på att göra fuskblommor nu för tiden, det tackar jag för :)


På bordet har jag ställt fram och dekorerat min Adventsljusstake som är för blockljus, jag älskar den! Den har sån fin färg och man kan dekorera så mkt med den. Jag har mossa, några svagt vita kottar samt kanelstänger i den, tyckte om den jättemkt. Likaså Hjalle! Och jag kom ihåg att tända första ljuset idag också, blev så mysigt så!


Igår på marknaden sålde jag såna här trähjärtan med plats för värmeljus, textade "Njut en liten smula", var bara tvungen att norpa en åt mig själv å...hihi!


Köpte en sån är fin mossboll av Ninni på marknaden igår. Hittade den pefekta platsen åt den på min fina kandelaber!


Nu ska jag fortsätta Adventsmysa - härligt när lägenheten luktar nysvabbade golv, mumma!

Ha en mysig Första Advent alla där ute!!





Kommentarer
Postat av: Mia

Va fint du gjort hemma!



Trevligt att träffa dig igår :)



Kramar Mia, från Falun

Postat av: tindra lite mera

Vad mysigt du har gjort det till advent,jättesöt liten ljusstake!

Östervåla ja det var mig en riktig håla så ingen mer julmarknad där för min del,blev jättebesviken.

Men nya tag till nästa helg!

Idag ska jag städa och pynta och dona!

Kram Katarina

2010-11-29 @ 12:13:48
URL: http://tindralitemera.blogspot.com/
Postat av: tindra lite mera

Vad mysigt du har gjort det till advent,jättesöt liten ljusstake!

Östervåla ja det var mig en riktig håla så ingen mer julmarknad där för min del,blev jättebesviken.

Men nya tag till nästa helg!

Idag ska jag städa och pynta och dona!

Kram Katarina

2010-11-29 @ 12:15:18
URL: http://tindralitemera.blogspot.com/
Postat av: Hannis

Så myyysigt!

Ser jättefint ut.



Tycker om det här med möjligheten att tända en massa ljus och bara koppla av.

Bra tidningar, böcker och en filt så är det perfekt läge kan man säga=))



Må så gott!



2010-11-29 @ 12:52:39
URL: http://www.hannishem.blogspot.com
Postat av: Sandra - 2barnsmamma

Vilken fin värmeljushållare! :)

2010-11-30 @ 21:11:05
URL: http://sandrastomberg.com
Postat av: Pite ByggnadsvårdsErica

Så otroligt mysigt och adventigt ni har hemma. Man blir verkligen inspirerad av alla fiffiga idéer :-) Fortsätt så!

2010-11-30 @ 21:20:18
URL: http://www.pitebyggnadsvard.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback