Påskris i grönska på skärtorsdagen!


När jag stod och sålde på loppis i lördags såg jag detta vackra vita påskris med vita fjädrar på ett annat loppisbord och jag var snabbt dit och köpte det för 20:-! Tyckte det var så smakfullt och behagligt i vit dämpad färg. Det är inte för skrikigt men känns ändå lite smakfullt påskigt :)


I år har jag dock pyntat eget påskris också! Hejja Anna! Påskriset fick jag av min vän Anna-Lena som hon hade till övers, tackar! Ställde det i en vacker flaska med lite vatten och vips så stod det i grönska - vackert!! Mitt påskris har jag pyntat med bruna och beiga fjädrar samt vackra pappersdekorationer i form av ägg med fina mönster på!

Idag är det Skärtorsdagen som sagt och första dagen på påsken som vi firar i helgen! Jag ska jobba hela helgen men jobbar inte längre än till 16:30 så lite påsk ska jag nog hinna med att avnjuta med familjen. Vi är bjudna på grillat hos mamma och pappa på Påskaftonen och det ska bli himla mumsigt!! Sen ska jag iväg och köpa lite godis också och fylla nån höna med :)

Igår var det onsdag och jag hade en ledig dag. Jag hade bestämt mig för att tågträna den dagen så jag insöp ett rejält stort mod och åkte iväg till tågstationen i Gävle tillsammans med Hjalle för att hoppa på tåget till Ockelbo kl. 8:00. Det tåget har jag fått information om att det ska åka som mest 150km/h och det har varit mitt nästa delmål. Första delmålet var ju att klara av av att kliva på tåget mellan Gävle-Sandviken och det är nu fixat! Hastigheten den sträcken ligger på som mest 120km/h. Mitt slutmål är att våga åka tåg helt obehindrat samt oberoende av farten och att få njuta av resan. Om det så går i 100 eller 200 vill jag inte att det ska göra mig nervös. Jag vill kunna njuta av tågresan utan att behöva få panik över farten. Och då gäller det att träna, träna, träna tills min nervositet och alla tankar försvinner!! Och det har jag banne mig bestämt mig för att klara av!!

När vi kom in i väntsalen fick jag lite smått panik och var tvungen att gå undan lite och gråten trängde fram. Jag torkade ögonen, andades och samlade mig. Sen gick vi sakta ut mot tåget för att se hur det såg ut och sen sa Hjalle bara att nu går vi på och det gjorde vi. Jag hade hörlurar till telefonen med mig så jag kunde lyssna lite på musik när jag tyckte att jag började känna efter för mkt på hur tåget rörde sig. Och jag har kommit fram till att musik är ett bra knep - det blir jag peppad av samt får tankarna på annat om det blir för jobbigt på tåget. Blir det ännu jobbigare av alla ljud och andra intryck så blundar jag bara en liten stund, andas djupa andetag och sen har jag lugnat ner mig igen.

Men till saken hör att tågresan gick över förväntan!! Det gick så himla bra och jag blev så lättad över att jag inte alls tyckte att det kändes som att det gick nå fort. Jag har upptäckt att tågen accelererar så sakta och mjukt och går så tryggt och säkert på ett spår utan en massa annan trafik inblandad. Jag får se vacker natur och det är ju egentligen jättemysigt att åka tåg!! Jag måste bara träna lite mer och sen förhoppningsvis tycka att det känns lika mysigt att åka tåg när det går i 200km/h. Men jag är på god väg nu! Jag klarar av mina små delmål och så småningom hoppas jag att jag och Hjalle kommer iväg på Italien-resan som jag fått av honom i 30-årspresent!!

Det är det största målet av allt
*ler*


Tillsist vill jag passa på att Önska Er Alla en riktigt härlig start på påsken och en fortsatt bra påskhelg!!






Kommentarer
Postat av: Anki

Härligt Anna, kommer gå strålande det här!!!

Njut av dina framsteg i påsk!!

Kramar

2011-04-21 @ 12:48:48
Postat av: Fröken Fräken

Vad bra att din tågträning går framåt! De flesta järnvägsspår nu för tiden har helsvetsade skarvar vilket gör att tågen går mycket tystare och utan att skaka lika mycket (ursäkta, nu blev jag lite jobbteknisk igen! ;-D)

Hoppas att du får mycket njuttid i påsk!

Postat av: Katta

Hej Anna! Har aldrig hört förut om någon som är tågrädd, vad bra att du gör framsteg för tåg är ju ett riktigt schysst sätt att resa. Italien!! Härligt, dit har jag "tågat" många gånger när jag var ung och jag kan lova det är ett härligt sätt att se europa på, lycka till. Glad påsk! Katta

2011-04-21 @ 21:42:33
URL: http://rostigarosor.blogspot.com
Postat av: Vårt liv i norr

Starkt jobbat!!



Önskar dig också en Glad Påsk!!



kram

helena

2011-04-22 @ 09:19:34
URL: http://vartlivinorr.blogspot.com
Postat av: Ullis/Leva på landet

Så bra att det går framåt med tågträningen. Låter jätteskönt med en Italienresa. Så fint du har påskpyntat.



Önskar dig en fortsatt trevlig påsk!

Kram Ullis

2011-04-22 @ 19:42:27
URL: http://levapalandet.blogspot.com/
Postat av: Eleonore

ÅH så fint påskris!

2011-04-24 @ 21:10:32
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback