Shoppat på rasten!

Igårkväll när jag satt på min rast på jobbet snokade jag runt lite på datorn och bland annat på Blocket, en av mina favvosidor! Jag och Hjalle har under ett tag varit ute efter ett runt bord att ha mellan soffan och fåtöljen som ett litet avlastningsbord för tex dricksglas, tidningar och tv-fjärren och lite sånt som man kan vara för lat att sträcka sig fram till vardagsrumsbordet för att ställa ifrån sig ibland. Då när jag satt och blippade runt på Blocket hittade jag det här bruna fina bordet i precis lagom storlek! Jag mejlade säljaren under rasten och sa att jag ville köpa det och kunde komma och hämta det redan samma kväll när jag slutat jobbet kl. 21.00. Säljaren ringde upp mig väldigt snabbt och sa att att det var helt okej att hämta upp bordet efter jobbet eftersom det låg ganska så precis där jag jobbade som tur var! Och jag lyckades pruta ner det 100:- också så jag betalade inte mer än 200:- för det här rejäla bordet vilket jag verkligen tycker det var värt!

Efter jobbet åkte jag och gjorde affärer i mörkret och hem kom jag med detta bord som jag skurade och möblerade med på en gång! Jag gillar den lilla hyllan för tidningarna samt lådan där man kan gömma fjärren eller godis *ler* Helt perfekt för mina behov...hihi!

Lampan kom i en lite högre höjd än tidigare vilket gör det lättare att läsa tidningar då ljuset faller bättre. Jag gillar verkligen min betonglampa, den är så mysig och ger ett sånt varmt och fint sken!!

Äntligen har jag och Hjalle hittat vårat bord. Jag hade tänkt måla det vitt rätt omgående men när jag kommer hem säger Hjalle att han gillar det precis sådär nött och skavt som det blivit helt naturlit efter att ha stått framme i ca 50 år! Och jag måste hålla med, jag gillar det faktiskt precis som det är men trodde faktiskt att Hjalle skulle tycka att det var för "skruttigt"...hihi! Men se där hade jag verkligen fel! Det får helt enkelt vara brunt och naturligt nött ett tag så får vi se om vi tröttnar på det sen och svirar om det till vitt :)

Hur som helst blir detta mitt söndagsbidrag till
fabriken. Kika in där för mer inspiration vettja!

Godnatt!!







Kommentarer
Postat av: Anki

Tyckte också det var jättefint så där!!

Å du är grym på blocketfynd du :)

2011-04-11 @ 08:06:30
Postat av: NORDINGÅRDEN

Vilket fint bord, precis som det är och mycket snyggare än om det skulle vara vitt.

Läcker lampfot också.



Regementet i Falun ligger ganska centralt, intill lasarettet, under Plantagen och Ica Maxi.



Vi hoppas det blir den storloppis, mer info blir i min blogg, vi hälsar både kunder och försäljare välkomna! Mari.

Postat av: Vårt liv i norr

Vilket fint fynd!!



kram

2011-04-11 @ 13:30:34
URL: http://vartlivinorr.blogspot.com
Postat av: Ewa

O vilket fynd! Så fint bord med härliga "detaljer",visst är det kul när man hittar "sin grej"

Ha det gott

Kram

Ewa

2011-04-11 @ 22:42:14
URL: http://hem
Postat av: Paula

Jättefint bord!

Du har en award att hämta oss mig:)

Kram Paula

2011-04-12 @ 09:06:57
Postat av: vintageRetroPrinsessa

superfint bord ni lyckades få tag på :)

gör sig verkligen fint hemma hos er :)



Ha det finast

2011-04-13 @ 12:21:57
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

2011-07-19 @ 01:33:29
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback